# efektywność komunikacji, # satysfakcja klienta, # prosta komunikacja
Piątek, godz. 11.30, sesja VIII, sale A+B+C
Polacy nie lubią czytać. Jak zmienić niepokojący trend? Nowe podejście do roli komunikacji w procesie zarządzania doświadczeniem klienta
Krótki opis idei wystąpienia:
Żyjemy w czasach społeczeństwa informacyjnego. Natłok informacji powoduje, że mamy problem z selekcją wartościowych informacji, jej właściwym przetwarzaniem oraz podejmowaniem decyzji. Dodatkowo w Polsce mamy nieskuteczny system edukacji - co 6 magister znad Wisły to wtórny analfabeta, Polacy nie lubią czytać - 68% Polaków nie przeczytało w minionym roku ani jednej książki i powszechny brak czasu na czytanie - wolimy teksty krótkie i nieskomplikowane. Włączyliśmy jakość komunikacji do badań satysfakcji. Dowiedzieliśmy się co klientów najbardziej irytuje i dlaczego nie czyta korespondencji. Zaprojektowaliśmy proces uproszczenia komunikacji. Pracujemy na analizie językowej., kompozycyjnej i kognitywnej wybranej próbie tekstów (ponad 400). W proces zmiany zaangażowaliśmy wszystkich nadawców komunikacji masowej i interesariuszy procesu. To coś więcej niż badanie satysfakcji z komunikacji, to proces zintegrowany proces projektowania doświadczeń klienta za pomocą komunikacji.Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
Krótki wstęp: zachowania klientów, zachowania pracowników, trendy wielość punktów styku klienta z firmą, zróżnicowana segmentacja, wykształcenie, preferencje językowe Jak to działa w praktyce - czego unikać i co szczególnie lubią klienci Co to oznacza dla organizacji? Nowy styl i sposób zarządzania komunikacją z perspektywy projektowania pożądanych doświadczeń klientów Podsumowanie - wpływ jakości komunikacji na poziom satysfakcjiOpis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Zupełnie nowe spojrzenie na badania satysfakcji w temacie komunikacji Najlepsze praktyki - zasady procesu uproszczeniakomunikacji, analiza wyników uzyskanych od konkretnego respondenta, Anna
Talarczyk
z-ca dyrektora Departamentu Komunikacji Wewnętrznej
BZ WBK
Talarczyk
z-ca dyrektora Departamentu Komunikacji Wewnętrznej
BZ WBK
Kilkunastoletnie doświadczenie zdobyte w sektorze usług finansowych. Specjalizuje się w projektowaniu rozwiązań, mających na celu rozwój biznesu poprzez zmiany postaw i zachowań pracowników oraz ich menedżerów. Jej praktyka zawodowa obejmuje między innymi: tworzenie strategii jakości obsługi i wartości marki na różnych jej etapach: od konstruowania założeń strategii, standardów jakości obsługi klientów zewnętrznych i wewnętrznych poprzez projektowanie metod pomiaru, aż po opracowanie działań zmierzających do poprawy doświadczeń klientów. Jako lingwistka i projektantka usług upraszcza komunikację, tak by była ona zrozumiała dla adresatów.
Obszary badawcze:
insighty konsumenckie, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), zarządzanie relacjami z klientami (jakość obsługi, satysfakcja)Charakter badania:
jakościowe, ilościoweMetody badawcze:
CATI, semiotykaBranże badawcze:
usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE)