Zrównoważony rozwój w praktyce. Obserwacje projektanta z czasu rewolucji.
Sesja Plenarna, Piątek, godz. 14.50
Najważniejsza myśl prezentacji:
Opakowania to dla większości z nas problem nie estetyczny a społeczny i cywilizacyjny. Nadmiar opakowań, a zwłaszcza nadmiar opakowań plastikowych to pomiot konsumeryzmu a owa wyspa śmieci na oceanie wielkości Hiszpanii, ta emanacja rozbuchanej konsumpcji składająca się w dużej mierze z fragmentów opakowań to jej już prawie ikoniczny owoc. Biznes i dezynwoltura przemysłu opakowaniowego, są rzecz jasna współodpowiedzialne za problem zanieczyszczenia środowiska i w powszechnej opinii były dotychczas „po ciemnej stronie mocy”. W tym kontekście ideałem, celem i marzeniem staje się opakowanie znikające, zredukowane do minimum, jak papierowy cienki sznureczek, jedyna, i to biokompostowalna pozostałość po obwarzankach. Ale nie każdy może być obwarzankiem. Jak zatem realne problemy i zmiany świadomości społecznej, przenoszą się na projektowanie opakowań i marek produktowych?
Maciej
Konopka.
współwłaściciel i dyrektor kreatywny
BRANDY DESIGN
Projektant. Od 17 lat współwłaściciel i dyrektor kreatywny agencji brandingowej BRANDY DESIGN.. Wraz z zespołem stworzył i wprowadził na rynek kilkanaście polskich marek np. Day Up, Cydr Lubelski, Stock Prestige,Czysta De Luxe, Dobra Kaloria i wiele innych. Autor nazwy Orlen. Twórca opraw graficznych wystaw „Sztuka Wszędzie” Zachęta 2013, a wraz z projektem „Warszawa Warsze” POLIN (2014) „Bartoszewski „KPRM (2015). Wieloletni Członek Zarządu STGU, członek SAR i Klubu Brand Design oraz do 2015 Rady Doradczej Organizacji Pozarządowych przy MKiDN. Reasercher i juror konkursów: STGU "Projekt Roku" i Polskiego Konkursu Reklamy KTR w kategorii Design, Art of Packaging. Autor publikacji o projektowaniu m.in w 2+3D, Visual Communications, Packaging Polska, Opakowania,OOH magazine, Przemysł Spożywczy. Ekspert i wykładowca akademicki. Od 10 lat prowadzi na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie Pracownię Projektowania Opakowań i Marek.
Comments powered by CComment