Untitled Document

75 lat GfK

Firma GfK rozpoczęła swoją działalność w 1936 r. przeprowadzając badanie dotyczące rozpoznawalności logo firmy Bayer. Realizację regularnych badań konsumenckich rozpoczęto w 1957 r., kiedy to firma Henkel zleciła GfK przeprowadzenie pierwszego w Niemczech badania panelowego gospodarstw domowych. Badanie to objęło początkowo 1 000 gospodarstw, które na bieżąco informowały GfK o swoich zwyczajach związanych z zakupami. Obecnie w badaniach tych uczestniczy 30 000 gospodarstwach domowych. Kolejnym punktem zwrotnym w historii firmy było rozpoczęcie w 1970 r. badań panelowych dotyczących sprzedaży detalicznej oraz wprowadzenie badań telewizji w 1984 r. Wzrost firmy był szczególnie dynamiczny w ciągu ostatniej dekady. W 1999 r. firma weszła na giełdę i w tym samym roku zainicjowała również swoją działalność za oceanem, przejmując firmę Custom Research Inc. w Stanach Zjednoczonych. W 2005 r., w największej w historii GfK transakcji firma przejęła agencję badań rynku NOP World, prowadzącą działalność w Europie i Stanach Zjednoczonych. W rezultacie w ciągu sześciu lat GfK stała się siódmą co do wielkości agencją badań rynku w Stanach Zjednoczonych - najważniejszym kraju na świecie w dziedzinie badań rynkowych.

Więcej informacji na stronie http://www.gfk.pl/public_relations/pressreleases/press_articles/004485/index.pl.html

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl