Wyniki Badań

Wyniki badań

Jak cię widzą, tak cię piszą – Polacy o znaczeniu wyglądu w życiu (CBOS)
Zmiany, które dokonały się w polskim społeczeństwie w ciągu dwudziestu lat funkcjonowania gospodarki rynkowej, dotyczą także sfery wyglądu. W porównaniu z okresem PRL współczesna ulica jest dużo bardziej kolorowa, przy czym nie chodzi tu tylko o dostępność markowych ubrań, ale przede wszystkim o większe zróżnicowanie, wielość stylów i subkultur.

Więcej »

Polacy o swoich wyjazdach zagranicznych i znajomości języków obcych (CBOS)
Dwie trzecie badanych (66%) deklaruje, że było za granicą. Od roku 1993 znacznie przybyło osób, które wyjeżdżały do innych krajów (wzrost wskazań o 17 punktów procentowych). Co trzeci dorosły Polak (34%) nigdy jednak nie był za granicą.

Więcej »

Nastroje konsumentów – w sierpniu kontynuacja wzrostów po lipcowej korekcie (GfK Polonia)
Po lipcowej korekcie i jednomiesięcznym spadku optymizmu konsumentów, w sierpniu nastąpiło kolejne mocne odbicie nastrojów i powrót do trendu wzrostowego z okresu kwiecień - czerwiec. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł w sierpniu o 5,7 punktu i wynosi obecnie 17,8 punktu. Sierpniowe wyniki pozwalają prognozować dalsze wzrosty wskaźnika w kolejnych miesiącach.

Więcej »

Polski rynek domowych urządzeń trwałego użytku zwalnia w drugim kwartale 2009 roku (GfK Polonia)
17 sierpnia 2009 - GfK TEMAX® pokazuje wyhamowanie rynku. W drugim kwartale 2009 r., podobnie jak w pierwszym, rynek objęty przez wskaźnik GfK Temax® odnotował słabszy (5,7 mld zł) wynik od analogicznego okresu roku poprzedniego, tym razem o 11 proc. W konsekwencji w pierwszym półroczu 2009 r. jego wartość wyniosła niecałe 12 mld zł, o 8 proc mniej niż w pierwszym półroczu 2008 r.

Więcej »

Sierpniowa poprawa nastrojów (Ipsos)
Występująca w ostatnich latach prawidłowość polegająca na poprawie nastrojów konsumenckich w sierpniu po ich lipcowej obniżce miała miejsce także w tym roku. Poprawa ta doprowadziła Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) do poziomu najwyższego w tym roku - 87,3 pkt, co oznacza wzrost o 8 pkt.

Więcej »

Zapłodnienie in vitro (PBS DGA)
Prezentujemy wyniki wykonanego przez pracownię badawczą PBS DGA sondażu na temat zapłodnienia in vitro. Badanie zleciła Gazeta Wyborcza.

Więcej »

Monitor Bankowy (Pentor)
We wrześniowym pomiarze koniunktury w bankowości odnotowano wzrost wartości indeksu koniunktury bankowej Pengab - z poziomu 22,9 do 23,4. Jest to wynik wzrostu prognostycznej warstwy wskaźnika (o 1,8 p.) i spadku wartości ocen bieżących (o 0,8 p.). Poprawie wskaźnika Pengab towarzyszy nieznaczny wzrost wartości wskaźnika ogólnego klimatu koniunktury (o 0,5 p.) do poziomu 31,0 pkt.

Więcej »

Poplątana pamięć o II wojnie (Pentor)
Okrutny Ukrainiec, czasem dobry Niemiec i Polacy cierpiący bardziej niż Żydzi. O wstydliwych wydarzeniach wolimy zapomnieć - taki obraz wojny wyłania się z wielkiego sondażu dla Muzeum II Wojny Światowej.

Więcej »

Wakacje przed telewizorem (TNS OBOP)
W tegoroczne wakacje (lipiec - sierpień 2009) statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 2 godz. 53 min. dziennie. Jest to o prawie 2 minuty krócej niż w analogicznym okresie 2008 r.

Więcej »

Powstańcza rocznica w telewizji
Stacje telewizyjne włączyły się w sobotnie obchody 65 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Programy związane z tym wydarzeniem wyemitowane przez TVP1, TVP2 i TVN oglądało w sobotę 1 sierpnia br. przez co najmniej jedną minutę 11 mln Polaków.

Więcej »

Akceptujemy publiczną krytykę polityki MON i chcemy zwiększenia wydatków na armię
Instytut Badań Marketingowych HumanGraph przeprowadził w miesiącu sierpniu badanie sondażowe dotyczące opinii Polaków na temat Wojska Polskiego. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 500 dorosłych osób metodą wywiadów telefonicznych CATI w dniach 20-22.08.2009. Zadano pytania dotyczące opinii respondentów na temat ogólnej sytuacji w WP oraz sposobu publicznego informowania o niej.

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl