Marcin Penconek na kongresie ESOMAR
Marcin Penconek Dyrektor Działu Obsługi Klienta w BASES EMEA Nielsen wystąpił na kongresie ESOMAR wraz z Markiem Gillespie Dyrektorem BASES Europe. Prezentacja dotyczyła wprowadzania innowacji w czasie spowolnienia gospodarczego.
Nielsen dokonał przeglądu różnych rynków w okresie recesji z ostatnich 30 lat aby móc odpowiedzieć na pytania czy w czasach spowolnienia gospodarczego powinno się kontynuować inwestowanie w innowację czy oszczędzać? Czy powinno się zmniejszać koszty produkcji? Czy powinno się zmniejszać budżet reklamowy?
Po przeanalizowaniu powyższych pytań rada prelegentów jest jasna: należy być bardzo ostrożnym przy podejmowaniu tych decyzji oraz należy się upewnić, że decyzje krótkoterminowe nie przyniosą odwrotnego skutku od zamierzonych celów długoterminowych.
W prezentacji ustalono kluczowe czynniki sukcesu wprowadzania nowych produktów w sektorze FMCG w kontekście obecnej sytuacji ekonomicznej oraz przedstawiono oparte na badaniach wskazówki jak wprowadzać innowacje w czasie spowolnienia gospodarczego.