Untitled Document

Marcin Penconek na kongresie ESOMAR

Marcin Penconek Dyrektor Działu Obsługi Klienta w BASES EMEA Nielsen wystąpił na kongresie ESOMAR wraz z Markiem Gillespie Dyrektorem BASES Europe. Prezentacja dotyczyła wprowadzania innowacji w czasie spowolnienia gospodarczego.

Nielsen dokonał przeglądu różnych rynków w okresie recesji z ostatnich 30 lat aby móc odpowiedzieć na pytania czy w czasach spowolnienia gospodarczego powinno się kontynuować inwestowanie w innowację czy oszczędzać? Czy powinno się zmniejszać koszty produkcji? Czy powinno się zmniejszać budżet reklamowy?

Po przeanalizowaniu powyższych pytań rada prelegentów jest jasna: należy być bardzo ostrożnym przy podejmowaniu tych decyzji oraz należy się upewnić, że decyzje krótkoterminowe nie przyniosą odwrotnego skutku od zamierzonych celów długoterminowych.

W prezentacji ustalono kluczowe czynniki sukcesu wprowadzania nowych produktów w sektorze FMCG w kontekście obecnej sytuacji ekonomicznej oraz przedstawiono oparte na badaniach wskazówki jak wprowadzać innowacje w czasie spowolnienia gospodarczego.

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl