logo

Zaloguj się aby uzyskać dostęp do prezentacji

Program

09.00-09.30 Rejestracja uczestników & kawa
09.30-10.00 Wstęp
10.00-10.30 Jak budować <gov dla ludzi> ? Polityka cyfryzacji oparta na wiedzy jako fundament państwa usługowego
Nikodem Bończa Tomaszewski
10.30-11.00 Czy internet zastąpi badaczy? dr Tomasz Baran, Ariadna  – wystąpienie Partnera Platynowego
11.00-11.30 CyberExpo & kawa
  SESJA I: Jak wywoływać i mierzyć emocje?
Prowadzą: Agnieszka Szóstek, UXPlus i Kuba Stokalski, 11 bit studios

W dzisiejszych czasach trudno jest wygrać ceną. Dlatego firmy coraz częściej starają się znaleźć sposób, żeby zrozumieć emocje, które wywołują w klientach swoją marką, produktami czy usługami. Niektórzy wykorzystują do tego klasyczne badania marketingowe, inni mierzą się ze wskaźnikami cyfrowymi, jeszcze inni szukają pomysłów badaniach User Experience. Ale cel jest jeden: zrozumieć za co klienci ich lubią i polecają, a jeśli nie lubią - to dlaczego. W tej sesji postaramy się poszukać odpowiedzi na to, kiedy i jak wywoływać emocje w stosunku do marki i jak mierzyć skuteczność tego typu działań. Popatrzymy zarówno na świat rzeczywisty, jak i cyfrowy oraz zderzymy różne podejścia metodologiczne oceniając ich skuteczność w pomiarze afektu do marki.

SESJA II: Co badacz widzi w video?
Prowadzą: Dorota Pawelec, TVN i Kuba Piwowar, Google

Chociaż pogłoski o śmierci tradycyjnej telewizji wydają się wciąż przesadzone, to nie sposób zaprzeczyć, że masowy dostęp do Internetu, nowe urządzenia i ich funkcjonalności, coraz większa ilość dostępnego wideo, rozbudowywana oferta VOD spowodowały, że zarówno badacze, jak i marketerzy zaczęli stawiać nowe pytania i redefiniować podstawowe pojęcia. Jak zbudować wspólny pomiar? Czym jest dziś oglądalność? Jak konsumpcja wideo w Internecie wpływa na oglądalność telewizji? Czym jest i jak mierzyć zaangażowanie i kontakt z reklamą? Co mówi nam zachowanie współczesnego konsumenta, przełączającego się między stacjami i urządzeniami, swobodnie wybierającego moment, w którym wciska "play"? Jak mierzyć skuteczność działań podejmowanych w celu przyciągnięcia uwagi takiego konsumenta? Wspólnie poszukamy wskazówek i inspiracji w tych kwestiach.

11.30 - 11.50 Jak wycisnąć więcej z eventu, czyli o marketingu adaptatywnym
Agnieszka Kłys, Mindshare Polska
TV redefined? - Co wynika ze spotkania świata telewizji z online?
Gabriel Matwiejczyk i Agata Szczepankowska, Nielsen
11.50 - 12.10 Laptop Spa czyli nowoczesne sposoby na miłość
Kacper Latecki, Insight Shot, Bartek Balewski, Google Spain
Pomiar video w codziennej pracy marketera
Beata Biernacka, HBO, Albert Hupa, IRCenter
12.10 - 12.30 Łączenie cyfrowych i klasycznych wskaźników marketingowych – pułapki i wyzwania
Iwona Tuźnik, Brand Fibres by VML
Cross-channel experience research, czyli jak badać wielokanałowe doświadczenia
Paulina Makuch, La Wonderlab
12.30 - 12.50 Strona mobilna czy aplikacja? A może to niewłaściwie postawione pytanie?
Bartosz Sikora, Mindshare Polska
Mikrokosmos Youtube-a
dr hab. Jacek Wasilewski, Uniwersytet Warszawski Przemysław Siewior, Neuroidea
12.50-13.50 CyberExpo & lunch
  SESJA III: Czynnik ludzki
Prowadzą: Agnieszka Łebkowska, PTBRiO/Mands i Grażyna Bieńkowska, Aon Hewitt

Jedyną stałą rzeczą w życiu (badacza) jest… zmiana? Od dawna obserwujemy i analizujemy wykładniczo narastające zmiany rzeczywistości i zachowań konsumentów, dostępnych produktów i usług, a z drugiej strony narzędzi i metod badawczych, sposobów pomiaru i dostępnych danych, czy wreszcie oczekiwań wobec badaczy i marketerów. Są jednak dwa stałe elementy tej układanki, których znaczenie nie maleje - "czynnik ludzki" oraz mądre wykorzystywanie przez niego pozyskiwanej i gromadzonej wiedzy. Nasza sesja pokaże, jak odszukać człowieka w wielkich zbiorach danych, czy można stworzyć "Superbadacza", który wyciągnie spójne wnioski z wielu źródeł danych i wreszcie - jaką strukturę nadawać organizacji zamawiającej badania, aby ludzie ją tworzący byli w stanie efektywnie stosować gromadzoną wiedzę. Nie zabraknie więc inspiracji do rozwiązywania konkretnych problemów badawczych, ale także meta-refleksji i pytań o przyszłość.

SESJA IV: Wyzwania analityczne
Prowadzi: Dominik Batorski, ICM UW/Sotrender

Gromadzimy coraz więcej różnego rodzaju informacji i danych. Coraz większym wyzwaniem staje się oddzielenie sygnału - tj. wartościowej informacji od szumu. Brak zrozumienia sposobu zbierania danych, albo nadmierne uproszczenie w ich analizie prowadzą do wytwarzania fałszywego obrazu badanej rzeczywistości. W tej sesji pokazane zostanie jak radzić sobie z wyzwaniami związanymi z analizą różnego rodzaju danych. Jak analizować treści zamieszczane przez użytkowników w Internecie? Na ile fragmentaryczny obraz dają narzędzia pozwalające na automatyzację analizy tekstów w stosunku do jakościowej analizy tych samych postów? W jaki sposób odróżnić człowieka od maszyny analizując ruch w sieci i na ile jest to ważne w pomiarze efektywności działań online? Jak analizować efektywności komunikacji w mediach cyfrowych tak by uwzględnić wszystkie kontakty z kampanią, a nie tylko te bezpośrednio poprzedzające pożądany sukces / konwersję? Dlaczego konieczne jest także uwzględnianie wszystkich ścieżek, również tych niezakończonych konwersją? Odpowiemy na te pytania, pokazując konkretne, praktyczne przykłady.

13.50-14.10 Tygrysi skok, czyli automatyzacja nasączona intuicją
Barbara Krug i Ryszard Krug, Zymetria
O robocie, który nie potrafi płakać. Rola badacza w analizie treści cyfrowych
Beata Kajcińska i Magdalena Gajek, ZenithOptimedia
14.10-14.30 „Superbadacz” – badawczy multitasking
Anna Kałużna, mBank, Beata Pawłowska, Neuroidea
Maszyny są wśród nas
Krzysztof Zieliński, Gemius Polska
14.30-14.50 Redefinicja badań: perspektywa managera
Sebastian Szysz, ZenithOptimedia
Ukryta prawda, czyli jak modelowanie atrybucyjne pozwala lepiej planować kampanie w mediach cyfrowych
Edyta Czarnota, Zymetria Adam Wysocki, K2 Media
14.50-15.10 CyberExpo & kawa
  SESJA V: Opinie, memy i szery w sieci
Prowadzą: Agnieszka Szóstek, UXPlus i Wojciech Ozimek, one2tribe

Wiele firm nadal uważa, że klientów należy namawiać do dzielenia się swoimi opiniami. W tej sesji pokażemy, że jest wręcz przeciwnie: w mediach społecznościowych użytkownicy  jasno i zdecydowanie pokazują swoje gusta, preferencje a także wyznawane wartości. Czy Polska podzielona jest polityczne na dwie części czy więcej? Jakiej muzyki słuchają Polacy? I jak to ma się do kuny w agreście? O tym porozmawiamy w tej sesji. Postaramy się także sięgnąć głębiej i odpowiedzieć na więcej pytań: Jakich narzędzi badawczych używać do badań opinii wyrażanych w social media? Jak oddzielić rzeczywiste od deklarowanych zachowań? I jak analizować zmienność wyników badań w czasie.

SESJA VI: Transhumanizm i maszyny
Prowadzą: Aleksandra Przegalińska, Akademia L. Koźmińskiego i Michał Kociankowski, PTBRiO/Synergion

W naszej sesji zajmiemy się tym, co najbardziej popycha nas w stronę społeczeństw przyszłości: coraz bardziej naturalizowaną interakcją człowiek-maszyna, przetwarzaniem afektywnym, percepcją zmieniającej się, technologicznej rzeczywistości, wpływem sztucznej inteligencji na obecne i przyszłe relacje społeczne. Wszystko to widziane przez pryzmat wizji transhumanistów, które przewartościowują zarówno nasze tu i teraz, jak i przemijanie.

15.10 - 15.30 Tego się nie da odzobaczyć... - Czego dowiedzieliśmy się o zachowaniach i gustach Polaków podczas 5 lat badań mediów społecznościowych
Dr Jan Zając, Uniwersytet Warszawski/Sotrender, Filip Cyprowski, Sotrender
Wredny robot, który nam perfidnie pogasi światła w domu - rola osobowości w interakcji człowiek - komputer
Sabina Sujecka, Piotr Wiechno i Agnieszka Szewczyk-Biedrzycka, Orange Polska
15.30 - 15.50 Rozmowy niekontrolowane - nowa historia obrazkowa Polski w memach i szerach
Alicja Wysocka-Świtała, CluePR, Marta Bierca, GfK Polonia
Badacze czy algorytmy? Sztuczna inteligencja w badaniach
Bartosz Rychlicki, Quantum Lab, Maciej Ozorowski, PBS
15.50 - 16.10 Dwa plemiona czy więcej? Polaryzacja w serwisach społecznościowych w Polsce 2015-2016 r.
Kamil Rakocy, KR Consulting
Ja, cyborg - o stosunku ludzi do HET (human enhancement technologies)
Natalia Hatalska, hatalska.com
16.10-16.30 CyberConclusion, Michał Kociankowski, PTBRiO