Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO w dniu 6 kwietnia 2009 roku.
Janusz Sielicki, Sekretarz PTBRiO
- Zarząd omówił stan przygotowań do Konferencji „W poszukiwaniu Brand Experience”. Program Konferencji jest bardzo interesujący. Zapowiada się kolejne istotne dla branży badawczej wydarzenie. Lista uczestników nadal jest otwarta.
- Omówiliśmy spotkanie Klubu Badacza poświęcone badaniom on-line. Klub był wielkim sukcesem – zarejestrowało się około 200 uczestników, dodatkowo około 100 osób śledziło przebieg spotkania dzięki przekazowi on-line. Formuła Klubów, organizowanych rzadziej, lecz poświęconych najbardziej istotnym zjawiskom w branży całkowicie się sprawdza.
-
Omówiliśmy stan przygotowań do Letniego Seminarium Badawczego, które odbędzie się w Nowym Zyzdroju w dniach 27-29 maja. Seminarium cieszy się dużym zainteresowaniem, ale są jeszcze wolne miejsca.
-
X Jubileuszowy Kongres Badaczy odbędzie się w dniach 15 i 16 października 2009 r. Wspólnie z OFBOR-em powołaliśmy Komitet Programowy, który rozpoczął już prace.
-
PTBRiO popiera inicjatywę Konkursu młodych talentów ESOMAR. Apelujemy do młodych badaczy o udział. W Newsletterze publikujemy komunikat ESOMAR-u w sprawie konkursu.
-
PTBRiO zbiera opinie na temat wytycznych ESOMAR dotyczących wspólnych praw i obowiązków badaczy i klientów. Poprosiliśmy o wyrażenie zdania wybraną grupę badaczy z firm badawczych i badaczy zamawiających badania.
-
Potwierdziliśmy zasady na jakich Stowarzyszenie będzie informować o otwartych imprezach organizowanych dla branży badawczej.
Stowarzyszenie będzie uczestniczyć w nich na 3 poziomach:
- ORGANIZUJEMY zawsze tam jeśli jesteśmy głównym organizatorem, ponosimy koszty, ryzyko, odpowiedzialność etc. (Kongres Badaczy, Letnie Seminarium Badawcze, Zimowa Ekspedycja, Konferencje PTBRiO, Szkolenia PTBRiO, Szkoła Badań Rynku PTBRiO, etc.)
- PATRONUJEMY zawsze tam, jeśli naszym zdaniem program jest bardzo bliski sprawom badawczym, a przedsięwzięcie na to zasługuje (sprawdzony organizator, znani prelegenci, członkowie PTBRiO w komitetach programowych)
- INFORMUJEMY zawsze wtedy, jeśli impreza jest otwarta dla wszystkich chętnych, jeśli jest znaczna zniżka dla członków (lub impreza jest bezpłatna), a program wydaje sie zbliżony do oczekiwań naszych członków.
Zachęcamy wszystkich do zgłaszania swoich inicjatyw. W miarę możliwości będziemy służyć wsparciem na poziomie PATRONATU lub INFORMACJI. Sądzimy, że członkowie oczekują informacji na temat wszystkich imprez, konferencji, seminariów, które dotyczą badań marketingowych.
-
Zarząd postanowił nawiązać rozmowy z Collegium Civitas w sprawie nowej specjalizacji na studiach socjologicznych, która ma przygotowywać do pracy w firmach badania rynku i opinii.
-
PTBRiO otrzymało propozycję współpracy ze strony organizatorów wrocławskich spotkań branży internetowej BarCamp 7.1 oraz konferencji Internet w badaniach. Zainteresowały ich nasze spotkania Klubu Badacza. Postanowiliśmy nawiązać rozmowy, by rozszerzyć imprezy Towarzystwa także na inne ośrodki, poza Warszawą.