Untitled Document

Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO w dniu 6 kwietnia 2009 roku.

Janusz Sielicki, Sekretarz PTBRiO

  1. Zarząd omówił stan przygotowań do Konferencji „W poszukiwaniu Brand Experience”. Program Konferencji jest bardzo interesujący. Zapowiada się kolejne istotne dla branży badawczej wydarzenie. Lista uczestników nadal jest otwarta.
  2. Omówiliśmy spotkanie Klubu Badacza poświęcone badaniom on-line. Klub był wielkim sukcesem – zarejestrowało się około 200 uczestników, dodatkowo około 100 osób śledziło przebieg spotkania dzięki przekazowi on-line. Formuła Klubów, organizowanych rzadziej, lecz poświęconych najbardziej istotnym zjawiskom w branży całkowicie się sprawdza.
  3. Omówiliśmy stan przygotowań do Letniego Seminarium Badawczego, które odbędzie się w Nowym Zyzdroju w dniach 27-29 maja. Seminarium cieszy się dużym zainteresowaniem, ale są jeszcze wolne miejsca.
  4. X Jubileuszowy Kongres Badaczy odbędzie się w dniach 15 i 16 października 2009 r. Wspólnie z OFBOR-em powołaliśmy Komitet Programowy, który rozpoczął już prace.
  5. PTBRiO popiera inicjatywę Konkursu młodych talentów ESOMAR. Apelujemy do młodych badaczy o udział. W Newsletterze publikujemy komunikat ESOMAR-u w sprawie konkursu.
  6. PTBRiO zbiera opinie na temat wytycznych ESOMAR dotyczących wspólnych praw i obowiązków badaczy i klientów. Poprosiliśmy o wyrażenie zdania wybraną grupę badaczy z firm badawczych i badaczy zamawiających badania.
  7. Potwierdziliśmy zasady na jakich Stowarzyszenie będzie informować o otwartych imprezach organizowanych dla branży badawczej.
    Stowarzyszenie będzie uczestniczyć w nich na 3 poziomach: - ORGANIZUJEMY zawsze tam jeśli jesteśmy głównym organizatorem, ponosimy koszty, ryzyko, odpowiedzialność etc. (Kongres Badaczy, Letnie Seminarium Badawcze, Zimowa Ekspedycja, Konferencje PTBRiO, Szkolenia PTBRiO, Szkoła Badań Rynku PTBRiO, etc.) - PATRONUJEMY zawsze tam, jeśli naszym zdaniem program jest bardzo bliski sprawom badawczym, a przedsięwzięcie na to zasługuje (sprawdzony organizator, znani prelegenci, członkowie PTBRiO w komitetach programowych) - INFORMUJEMY zawsze wtedy, jeśli impreza jest otwarta dla wszystkich chętnych, jeśli jest znaczna zniżka dla członków (lub impreza jest bezpłatna), a program wydaje sie zbliżony do oczekiwań naszych członków.
    Zachęcamy wszystkich do zgłaszania swoich inicjatyw. W miarę możliwości będziemy służyć wsparciem na poziomie PATRONATU lub INFORMACJI. Sądzimy, że członkowie oczekują informacji na temat wszystkich imprez, konferencji, seminariów, które dotyczą badań marketingowych.
  8. Zarząd postanowił nawiązać rozmowy z Collegium Civitas w sprawie nowej specjalizacji na studiach socjologicznych, która ma przygotowywać do pracy w firmach badania rynku i opinii.
  9. PTBRiO otrzymało propozycję współpracy ze strony organizatorów wrocławskich spotkań branży internetowej BarCamp 7.1 oraz konferencji Internet w badaniach. Zainteresowały ich nasze spotkania Klubu Badacza. Postanowiliśmy nawiązać rozmowy, by rozszerzyć imprezy Towarzystwa także na inne ośrodki, poza Warszawą.
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl