Wyniki Badań

Wyniki badań

Wiara i religijność polaków dwadzieścia lat po rozpoczęciu przemian ustrojowych (CBOS)
O zmniejszeniu religijności Polaków w ostatnim dwudziestoleciu przekonana jest blisko połowa ankietowanych (48%). Jedynie co piąty badany (22%) zaobserwował jej wzrost i tyle samo osób (22%) nie zauważyło istotnych zmian w tym względzie.

Więcej »

Portret internauty (CBOS)
W ostatnich miesiącach liczba korzystających z sieci internetowej przynajmniej raz w tygodniu zbliżyła się do połowy dorosłych Polaków. Oznacza to, że jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkich mieszkańców Polski (także dzieci i młodzież), to okaże się, że z sieci korzysta większość Polaków.

Więcej »

Bilans zmian w Polsce w latach 1989–2009 (CBOS)
W tym roku mija dwadzieścia lat od zmiany ustroju w naszym kraju. Rocznica ta skłania do podsumowań i ocen. W związku z tym postanowiliśmy zapytać Polaków, co, ich zdaniem, zmieniło się w tym czasie w Polsce na lepsze, a co na gorsze. W roku 1999 po raz pierwszy poruszyliśmy kwestię oceny zmian systemowych, mamy więc materiał umożliwiający porównania.

Więcej »

Internet coraz mocniej konkuruje z TV (GfK Polonia)
W marcu 2009 r. odsetek osób korzystających z Internetu wyniósł 58 procent. W kolejnym pomiarze zachowań związanych z korzystaniem z sieci - GfK Net Index - odnotowano wzrost liczby osób posługujących się Internetem. W Polsce jest obecnie 17,3 mln internautów w wieku 15 – 75 lat, to o 600 000 osób więcej niż w styczniowej fali badania. Zdecydowana większość z nich, bo aż 91 proc. korzysta z sieci przynajmniej raz w tygodniu, a 59 proc. codziennie.

Więcej »

Oczekiwana długość wywiadu telefonicznego
Badacze tworzą długie kwestionariusze, ale respondenci oczekują, że telefoniczne sondaże będą trwały zaledwie kilka minut. Badanie własne dotyczące oczekiwanej długości wywiadu telefonicznego przeprowadzone zostały na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej (próba przed ważeniem n=1000) metodą wywiadu telefonicznego (CATI) w lutym 2009 r.

Więcej »

Przednówkowy podmuch pesymizmu (Ipsos)
Od kilku miesięcy rośnie pesymizm Polaków. Marzec nie był tutaj wyjątkiem: po raz kolejny nastroje wyraźnie się pogorszyły. W marcu mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK obniżył się o 4 pkt. w porównaniu z lutym do 67 pkt. Pogorszenie szczególnie mocno dotyczy ocen klimatu gospodarcze-go, które obniżyły się o 7 pkt. do zaledwie 47 pkt. Tak niskich ocen klimatu gospodarczego nie obserwowano od 1992 roku. Polacy oceniają, że kryzys już dotknął naszą gospodarkę.

Więcej »

Sondaż Wielkanocny (Pentor)
Statystyczna polska rodzina przeznaczy na zorganizowanie tegorocznych Świąt Wielkanocnych przeciętnie 380 złotych i większość (53 proc.) twierdzi, że jest to suma porównywalna podobna do wydatkowanej w roku ubiegłym.

Więcej »

Cena najważniejsza (TNS OBOP)
Najważniejszym kryterium, którym kierowali się Polacy dokonując w 2008 r. zakupu samochodu, była cena auta (45%). Z kolei dla respondentów dopiero planujących zakup samochodu w 2009 r. najistotniejsza jest jego marka (42% wskazań).

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl