Piątek, godz. 12.00, sesja XI, Congres Hall
Badawcza poligamia, czyli ilu partnerów potrzebuje Coca-Cola?
Krótki opis idei wystąpienia:
Głównym celem wystąpienia jest pokazanie, jak w praktyce jedna z największych firm spożywczych połączyła dane z różnych źródeł – zewnętrznych i wewnętrznych oraz badania shopperowe i konsumenckie, aby stworzyć efektywną strategię dotarcia do nabywcy – i to przed konkurencją! Czyli, jak Coca-Cola połączyła różne źródła danych, aby dojść do wypracowania jak najlepszej drogi aktywowania strategii Coke & Meal (dopasowania Coca-Cola do posiłków) oraz stworzenia obrazu sukcesu w oparciu o mix formatów opakowań i marek napojów oferowanych na ekspozycji w zależności od lokalizacji ekspozycji w sklepie.
Plan wystąpienia w punktach:
- Cel przeprowadzenia procesu – potrzeba weryfikacji efektywności działania ekspozycji w przestrzeni sklepowej pod względem asortymentu i lokalizacji oraz komunikacji dot. strategii dopasowania Coke do posiłków.
- Omówienie różnych źródeł danych oraz przeprowadzonych badań:
- Big data – wewnętrzna baza danych z audytów sklepowych (system RED), ciągłe dane dzienne dla każdej sieci (dokładnie dla każdego sklepu, czyli 100 000 sklepów w Polsce – zarówno HM, SM, jak i rynek tradycyjny);
- Dane sprzedażowe – zarówno wewnętrzne sell-in, jak i sprzedaż zewnętrzna (dane dunnhumby oraz Nielsen);
- Wywiady jakościowe w sklepach – informacje o powodach wyboru napojów z danej lokalizacji w sklepie;
- Badanie Zonality – weryfikacja zachowań nabywców napojów w zależności od umiejscowienia dodatkowej ekspozycji w sklepie oraz oferowanego asortymentu (mix wielkości opakowań i marki napojów) – nagrania zachowań zakupowych nabywców (obszar wokół ekspozycji);
- Etnografia dla strategii Coke & Meal – dlaczego stawiamy lub nie Coca-Coli na stołach do posiłków typu obiad czy kolacja;
- Omnibus Coke & Meal – co ludzie piją do posiłków typu obiad czy kolacja.
- Zbudowane na podstawie powyższych kroków rekomendacje dla działów: Sprzedaż, Category Management, Trade Marketing oraz Shopper Marketing wraz z przeprowadzonymi cross-funkcyjnymi warsztatami aktywacyjnymi.
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Słuchacze:- Poznanie konkretnego przykładu zastosowania różnych narzędzi w praktyce klienta;
- Zapoznanie się z możliwościami łączenia badań jakościowych i ilościowych z danymi wewnętrznymi jednej z największych firm FMCG;
- Poznanie innowacyjnego podejścia do badań zachowań shopperowych;
- Poznanie sposobu implementacji wyników różnych badań oraz zewnętrznie przeanalizowanych danych wewnętrznych do strategii całej firmy.
Cholewa
Marketing Research Manager
Coca-Cola HBC
Psycholog, badacz, ekspert marketingu konsumenckiego i shopperowego z doświadczeniem wyniesionym zarówno z czołowych agencji badawczych, jak i największych firm FMCG. Swoje kompetencje budowała realizując badania ilościowe oraz jakościowe dla klientów z takich branż jak FMCG, bankowość czy ubezpieczenia w ramach pracy w Ipsos oraz w Millward Brown. Doświadczenie po stronie klienta zdobywała podczas pracy w Nestle dla marek Winiary oraz kategorii baby food - Gerber, Nestle Junior, NAN czy Bobo Frut. Aktualnie zarządza obszarem badań marketingowych w Coca-Cola HBC. Na co dzień dba o to, aby perspektywa konsumenta i nabywcy była odzwierciedlana w strategiach oraz we wszelkich aktywnościach marketingowych.
Obszary badawcze:
insighty konsumenckie, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), proces decyzyjny, produkt (innowacje, optymalizacja, ceny), prognozowanie i modelowanie, conjoint, retail (sprzedaż, dystrybucja), U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje, lifestyle)Charakter badania:
ilościowe, jakościoweMetody badawcze:
CAPI, CAWI, desk research, etnografia, etnografia online, ilościowe, inne, obserwacja uczestnicząca lub nieuczestnicząca, pozostałe zautomatyzowane pomiary zachowań, retail audit, wywiady w miejscach publicznych (na ulicy, przystanku, itp)Branże badawcze:
napoje – produkcja FMCG,