Wszystkie prezentacje kongresowe mają merytoryczny charakter i nie zawierają treści o charakterze sprzedażowym.
Dzień II - piątek, 20 października
Według jednego z najnowszych raportów GRIT co drugi klient zamierza w najbliższej przyszłości zintensyfikować korzystanie ze zintegrowanych danych pochodzących z różnych źródeł. Wiara w to, że łączenie danych pozwala na dotarcie do lepszych insightów już jest. Czy jednak wiemy jak to robić najlepiej? Jak umiejętnie łączyć wiedzę z badań, dane z systemów, raporty trendowe czy inspiracje ze świata? Ja nie gubić się w dżungli dostępnych źródeł, wykorzystywać najlepsze z nich, unikając wrażenia, że coś nam jednak umyka?
Podczas naszej sesji kreatywnej odpowiemy na te pytania. Najlepsi uczestnicy wraz z najlepszymi prowadzącymi popracują wspólnie dla najlepszej Paczki na świecie. Pochylą się razem nad konkretnym wyzwaniem, przed którym stoi Paczka. Zaproponują najbardziej efektywne połączenie źródeł danych dla uzyskania informacji potrzebnych Paczce do podjęcia decyzji.
Zapraszamy na sesję w piątkowe kongresowe popołudnie. Obiecujemy mnóstwo dobrej zabawy w szczytnym celu!
Anna Karczmarczuk, prezes Ipsos w Polsce. Urodzona w 1973 roku, absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. z branżą badawczą związana od 1993 roku, zdobywała doświadczenie zarówno po stronie agencji badawczej (CASE, TNS OBOP, TNS Polska), jak i po stronie Klienta (PTC Era). Najbliższe jej zawodowemu sercu jest badawcze wsparcie dla rozwoju marek. Należy do PTBRiO i ESOMARu. Miłośniczka koni, w wolnym czasie towarzysząca dorastającej córce w wyczynowym uprawianiu jeździectwa.
Mateusz Galica, szef Creative House w Kantar Insights. Pracował w branży medialnej, reklamowej. Od 1999r. w TNS – z początku związany z telemetrią i badaniami mediów, potem jako Dyrektor Marketingu zajmował się budową oferty badawczej firmy, implementacją międzynarodowych rozwiązań badawczych na rynku polskim. Odpowiedzialny za strategię i komunikację w TNS Polska, w tym za doskonalenie ofertowania i raportowania. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Akademii Public Relations. Publikował m.in. w Media i Marketing Polska, Brief, Harvard Business Journal, Press, Marketing w Praktyce, Puls Biznesu, Businessman Magazine, Marketing Serwis. Wykładał m.in. na kongresach badaczy OFBOR i PTBRiO, konferencji ESOMAR, gościnnie w Szkole Głównej Handlowej, na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Laureat PRotona 2008 za najlepszy polski zespół ds. komunikacji korporacyjnej oraz WPP Cream Awards: Creme de la creme 2014.
Rozwój nowych technologii związany jest z intensywną eksploracją obszarów wirtualnej rzeczywistości (VR) i rzeczywistości rozszerzonej (AR). Oba zjawiska budzą wciąż wiele emocji i kontrowersji. Z jednej strony fascynują możliwości, jakie stwarza ich wykorzystanie. Z drugiej strony wciąż wiele jest barier do ich upowszechnienia. Podczas warsztatu zastanowimy się wspólnie nad przyszłością VR – w jaki sposób może on zaistnieć zarówno w naszej pracy, jak i codziennym doświadczeniu.
Uczestnicy warsztatów:
Będzie ekscytująco. Zapraszamy!
Warsztat poprowadzi Katarzyna Gawlik z Deloitte Digital. W swojej pracy dba o to, żeby projektowane rozwiązania technologiczne pozostawały w zgodzie z potrzebami ludzi, którzy będą ich używać.
Badaczka z kilkunastoletnim doświadczeniem. Obecnie specjalizuje się w badaniach użyteczności, user experience i customer experience, pracując blisko z projektantami usług i produktów, głównie cyfrowych. Z wykształcenia antropolog kulturowa, studiowała też socjologię oraz podyplomowo filozofię i strategie marketingowe. Absolwentka Szkoły Trenerów Wszechnicy UJ. Doktorantka w zakresie nauk o zarządzaniu w Akademii Leona Koźmińskiego.
„Ostatniej mila” to zmora firm z branży komunikacyjnej i transportowej. Niezależnie od tego jak dobrą sieć czy łańcuch dostaw zbudują i tak na wizerunek ich marek największy wpływ wywrze odcinek, nad którym mają najmniejszą kontrolę. Kurier dostarczający nam paczkę albo kabel w kamienicy – „ostatnia mila” prowadząca do użytkownika. Jeśli coś nie działa to najczęściej tam. Kurier zagubi się na trasie, a kabel nie przystosowany do szybkiego przesyłu danych.
Branża badawcza też ma swoją „ostatnią milę” – wszystko to, co dzieje się po spisaniu raportu. A dzieję się! Nie raz badacz nie potrafi utrzymać uwagi na prezentacji, klient nie rozumie znaczenia wyników, a organizacja klienta nie absorbuje wiedzy. Na warsztacie zaczniemy radzić sobie z tymi problemami. Spróbujemy metod, które zapewnią lepszą komunikację badań dla organizacji i w organizacji. Będziemy używać opowieści, żeby mówić tak by nas słuchali. Będziemy szlifować leady, żeby pisać tak by nas czytali. Będziemy próbować sketchnotingu, żeby rysować tak by nas rozumieli. Tak długo by problem „ostatniej mili” dalej kojarzył się tylko z branżą telekomunikacyjną i transportem.
Warsztat poprowadzi Bartek Brach, strateg. Pomysłodawca i współzałożyciel KRÓLICZEJ NORY – sieci tłumaczącej rodzącą się kulturę na język marketingu. Pracował w najlepszych polskich (BNA) i brytyjskich (Saffron Brand Consultants) firmach brand consultingowych. Wprowadzał do polski metodę „storytellingową” przygotowując polską adaptację książki „Storytelling. Branding in practice”.