Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

research-on-research, mobile, online, passive, neuro, virtual, behavioural

Piątek, godz. 10.00, sesja VI, sale D+E+F

Powrót do źródeł

Krótki opis idei wystąpienia:

Mówi się, że szewc bez butów chodzi – często stosowaliśmy to określenie w stosunku do branży badawczej – ale w kontekście doradztwa, komunikowania, promocji naszych kompetencji. Tymczasem dziś konkurencja branż pokrewnych depcze nam po piętach. Prognozy nie są optymistyczne: 41% miejsc pracy badaczy marketingowych może zniknąć w konsekwencji automatyzacji analiz danych i popularyzacji data science. W tym kontekście, ważne jest, abyśmy przypomnieli sobie najważniejsze zasady wyróżniające naszą branżę: obiektywizm, dokładność, dyscyplina myślowa. To one nadają wagę wnioskom przedstawianym na podstawie badań rynku – i ich nie da się zautomatyzować.

Plan wystąpienia w punktach:

  1. Jak wnioskujemy o tym, co działa a co nie działa w badaniach prowadzonych za pomocą nowych mediów ? Co decyduje o kształcie naszych kwestionariuszy, planach projektów, analizach – a wreszcie wnioskach, jakie wyciągamy z danych ?
  2. Waga jakości danych zbieranych w badaniach – ze szczególnym uwzględnieniem nowych kanałów dostępu i zbierania danych od respondentów
  3. Przegląd najświeższych i najbardziej adekwatnych do nowych mediów wyników badań typu research-on-research, niepublikowanych dotąd poza organizacją Ipsos. Będziemy omawiać: wyniki dotyczące badań online, mobile, różnych technik neuromarketingowych stosowanych online, auto-etnografii, technik behawioralnych, pomiarów pasywnych i innych.
  4. Typowe błędy i ich konsekwencje dla wyników i rekomendacji.
  5. 10 przykazań nowych badań.

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Nie tylko praktyczna wiedza, ale wiedza wynikająca z systematycznego programu badań skoncentrowanych na nowych technologiach i metodach, z zachowaniem klasycznego, akademickiego podejścia do badań marketingowych: obiektywizmu, dyscypliny metodologicznej – ale z kreatywnością właściwą dla nowych, nieznanych terenów. Badacze będą mieli szansę potwierdzić lub zweryfikować swoje przekonania i doświadczenia, klienci otrzymają pigułkę praktycznych wytycznych, na co koniecznie należy zwracać uwagę w nowoczesnych badaniach.

 

Puchlak GosiaGosia
Puchlak

IIS CS Director
Ipsos

W badaniach pracuje od 1997 roku. Doświadczenie zbierała zarówno po stronie agencji badawczej jak i klienta. Wielokrotna prelegentka konferencji PTBRiO i innych. Członek Rady Programowej Kongresu i Cyberresearch. Obecnie w Ipsos zajmuje się wprowadzaniem i promocją badań wykorzystujących nowe technologie.

Obszary badawcze:

ewaluacja, inny, insighty konsumenckie, konsulting badawczy

Charakter badania:

ilościowe, jakościowe

Metody badawcze:

CAPI, CATI, CAWI, CL central location, etnografia online, eye tracking, , MAWI - mobile assisted web interview, moderowana społeczność, mystery shopping, obserwacja uczestnicząca lub nieuczestnicząca, pozostałe zautomatyzowane pomiary zachowań

Branże badawcze:

handel hurtowy i detaliczny, inne instytuty/agencje badawcze, media elektroniczne (tv, radio, telewizja kablowa), napoje – produkcja FMCG, pozostałe towary nietrwałego użytku – produkcja FMCG, produkcja farmaceutyków i produktów medycznych, przemysł samochodowy, słodycze – produkcja FMCG, telekomunikacja (sieciowa i mobilna), żywność – produkcja FMCG