Piątek, godz. 10.30, sesja VIII, Congres Hall
Mitologia 2k17 - w co wierzymy w świecie online?
Krótki opis idei wystąpienia:
W branżowych mediach eksperci ciągle zastanawiają się, który z technologicznych trendów mocniej zmieni życie konsumentów. Kapłani VR-u, wearable technologies czy botów, jak mantrę powtarzają imponujące kwoty przeznaczonych na innowacje inwestycji, obwieszczając 2017 kolejnym rokiem mobile first, big data, internetu rzeczy itd. Rewolucja technologiczna jest faktem. Jednak, mimo że żyjemy w coraz bardziej technologicznej, racjonalnej i precyzyjnej rzeczywistości, w internecie kwitnie też druga rewolucja. w niej, za pośrednictwem nowych smartfonów i szybkiego internetu młode matki polecają na płacz dziecka kąpiel w czarcim żebrze, ministerstwo ostrzega nauczycieli przed tajemniczym błękitnym wielorybem, który zabija niewinne nastolatki, aktywni baby boomersi leczą nowotwory lewoskrętną witaminą C, a do poczytnego ogólnopolskiego dziennika powraca Zbyszek ‘Ręce Które Leczą’ Nowak. Czy rewolucja technologiczna (paradoksalnie) popchnie nas w stronę mitologii?
Plan wystąpienia w punktach:
- Analiza współczesnych mitów: w co wierzymy w internecie.
- Identyfikacja źródeł: wspólny korzeń technologii i mitologii z perspektywy psychologii i socjologii.
- Wnioski: co nam to mówi o współczesnych konsumentach? Co to zmienia dla marek?
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Wystąpienie nakreśla głębszy, społeczno-kulturowy kontekst zmiany technologicznej, której badacze i marketerzy są świadkami, uczestnikami oraz twórcami. Pozwala na krytyczne spojrzenie na stereotyp nowoczesnego konsumenta, dekonstruuje mechanizmy działania nowych mediów. Słuchacze poznają perspektywę odkonsumencką, będącą ważnym uzupełnieniem, przeciwwagą, dla dominującej narracji nowo-technologicznej.Rzeźnik
Brand Consultant
CPC Brand Consultants/Królicza Nora
Absolwentka Kolegium MISH Uniwersytetu Warszawskiego, zawodowo zajmuje się tworzeniem strategii marek i dostarczaniem insightów ze świata młodych w firmie doradczej CPC Brand Consultants. Pracowała dla takich klientów jak Play, LOT, Avon czy Grupa Żywiec. Współzałożycielka Króliczej Nory, wolontariuszka w praskiej świetlicy Mierz Wysoko, wychowanka Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
Obszary badawcze:
inny, insighty konsumenckie, media, social mediaCharakter badania:
jakościoweMetody badawcze:
etnografia onlineBranże badawcze:
inne typy podmiotów, media elektroniczne (tv, radio, telewizja kablowa), pozostałe media (prasa, outdoor itp.), przemysł informatyczny, telekomunikacja (sieciowa i mobilna)