Czwartek, godz. 14.30, sesja I, sale D+E+F
Modelowanie cookie w content marketingu
Krótki opis idei wystąpienia:
Pokażemy, jak precyzyjnie mierzyć wpływ content marketingu na miękkie postawy wobec marki na przykładzie upliftu kategorii w podziale na rodzaje konsumentów piwa. Pokażemy, jak mierzyć ten wpływ łącząc pomiar cookies z badaniem kwestionariuszowym, opierając się na modelowaniu zachowań pojedynczych internautów (human-based analytics). Opiszemy projekt badawczy, w którym zestawiliśmy wyniki precyzyjnego pomiaru ekspozycji na różne rodzaje treści z kwestionariuszem brandowym na serwisie Beerlovers - zrealizowanym w modelu pretest/postest. w efekcie pokażemy, jak zbadać - jak różne rodzaje contentu brandowego wpływają na różne rodzaje postaw wobec kategorii.Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
- Opis potrzeby komunikacji kategorii w kontekście piwnej rewolucji
- Opis potrzeby - pomiaru content marketingu
- Opis typowych na rynku podejść do tego zagadnienia.
- Opis projektu badawczo-analitycznego zrealizowanego przez producenta FMCG i agencję badawczo-analityczną wśród użytkowników serwisu contentowego Beerlovers na początku 2017 roku.
- Opis wskaźników behawioralnych dla cookies, które mogą zostać skonfrontowane z wynikami badania.
- Co dalej, czyli opis potencjału wyjścia poza first party data w kierunku second i third party data
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Pokażemy:- jak szczegółowo przeprowadzać ewaluację działań content marketingu pod kątem wskaźników brandowych powszechnych w badaniach marketingowych,
- jak wykorzystać potencjał first party data,
- jak łączyć dane z digital CRM z danymi o zachowaniach w owned media marki.
Hupa
prezes
IRCenter
Dr, socjolog, badacz sieci społecznych, specjalista od analiz digitalowych i web mining. Na co dzień realizuje komercyjne projekty badawcze wykorzystujące tradycyjne i nowoczesne techniki analityczne (z wykorzystaniem technologii internetowych i mobilnych). Członek PTBRiO.
Drubkowski
Junior Insights Manager
Kompania Piwowarska
Urodzony w 1994. Studiuje big data w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Za najlepszy insight uważa ten płynący z danych ilościowych. Fan teorii podejmowania decyzji, symulacji ilościowych, machine learningu i książek Milana Kundery.
Obszary badawcze:
ewaluacja, insighty konsumenckie, konsulting badawczy, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), media, proces decyzyjny, produkt (innowacje, optymalizacja, ceny), prognozowanie i modelowanie, conjoint, reklama, sponsoring, product placement, retail (sprzedaż, dystrybucja), retail (sprzedaż, dystrybucja),Charakter badania:
ilościoweMetody badawcze:
CAWI, web analytics - oglądalność witryn internetowych, ruch internetowy, traffic,Branże badawcze:
napoje – produkcja FMCG