Piętek, godz. 12.30, sesja X, sale A+B+C
Jednostki w stogu siana
Krótki opis idei wystąpienia:
W erze wszechobecnego internetu i big-data celem jest pomiar „wszystkiego”, ale wraz z zwiększaniem zakresu pomiaru gubi się jego precyzja. Social Vetting, o którym opowiemy, to jakościowe śledzenie spontanicznych zachowań pojedynczych osób, wymykające się rozwiązaniom machine learning. Social Vetting to identyfikacja osób spełniających bardzo wąskie kryteria (np. decision makers w przedsiębiorstwach). Takie osoby często nie są bardzo aktywne w publicznej przestrzeni internetu, a ich digital footprint jest niemal niezauważalny. a jednak obserwacja tych szczątkowych informacji może przynieść więcej korzyści niż monitoring „całego internetu”.Plan wystąpienia w punktach:
Opiszemy, jak w internecie można identyfikować przedsiębiorców, i analizować ich spontaniczne zachowania w taki sposób, aby przyniosło to jak największe korzyści dla biznesu. Pokażemy, jakiego rodzaju digital footprint te osoby pozostawiają i jak skorzystać z tych danych w optymalny sposób.Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Uczestnicy kongresu dowiedzą się, jak identyfikować trudne kategorie osób w internecie, jak zbierać dane na ich temat i jak rozprzestrzeniać tę wiedzę w organizacji.Opis projektu badawczego:
Opiszemy projekt, który bank BGŻ BNP Paribas przeprowadził z agencją badawczo-analityczną IRCenter, identyfikując decision makers z małych i średnich przedsiębiorstw w internecie, analizując ich interakcje związane z biznesem i wyciągając wnioski gotowe do wdrożenia przez biznes operatives w banku.
Sielicki
dyrektor d/s badań
IRCenter
Badacz z wieloletnim doświadczeniem. Studiował matematykę na Uniwersytecie Warszawskim, absolwent biologii Uniwersytetu im. Łomonosowa w Moskwie, w branży od 1995. Specjalizacja - nowe technologie badawcze, zaawansowane analizy i narzędzia badawcze, badania online, Mystery Shopping, badania lojalności klientów i zaangażowania pracowników. Hobby - sokolnictwo i ochrona przyrody, podróże i kuchnia.
Machel
dyrektor marketingu
Bank BGZ BNP PARIBAS
Kieruje komunikacją marketingową oraz marką w BGŻ BNP Paribas, marketer z dwudziestoletnim doświadczeniem, autor kilku dużych rebrandingów marek finansowych w tym Banku BPH, GE Money, członek zespołu światowego rebrandingu Genaral Electric (GE imgination at work), współautor takich marek jak Meritum Bank, Gepard, Dobry Kredyt. Zrealizował ponad 70 kampanii. Współtwórca jednej z pierwszych aplikacji mobilnych z pełnym spektrum usług bankowych. Założyciel agencji neuromarketingowej IN-SIGHT, twórca metody badawczej analizy fizjologicznych procesów afektywnych oraz kognitywnych opartej na zsynchronizowanym pomiarze encefalograficznym z eye trackingiem w celu optymalizacji spotów tv oraz aplikacji mobilnych i stron www.
Obszary badawcze:
insighty konsumenckie, konsulting badawczy, proces decyzyjny, produkt (innowacje, optymalizacja, ceny), social mediaCharakter badania:
ilościowe, jakościoweMetody badawcze:
desk research, etnografia online, inne, pozostałe zautomatyzowane pomiary zachowańBranże badawcze:
usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE)