Czwartek, godz. 16.00, sesja III, Congres Hall
Z kamerą wśród respondentów. Filmowy reportaż badawczy.
Krótki opis idei wystąpienia:
Branża badawcza ewoluuje wraz z ogólnymi trendami – już dawno temu porzuciliśmy „wordy”, wyestetyzowaliśmy powerpointy, infografiki już też nam nieobce. Tendencja od lat jest ta sama – dostarczać wyniki badań w sposób jak najbardziej czytelny, klarowny i łatwo przyswajalny dla zabieganych klientów. i wciąż sprawozdawać „prawdę” o konsumencie”.
A może posunąć się jeszcze dalej? Co by się stało i czy w ogóle dałoby się – sensownie, bez utraty na merytorycznej jakości, zachowując zdrowy rozsądek i kalkulację ekonomiczną zrobić – zamiast kilkudziesięcioslajdowego raportu – po prostu film? Czy byłoby to to samo? Jak to zrobić?
W naszym referacie chcemy przedstawić case badawczy, w którym obok badania, zamiast klasycznego ppt, nakręciliśmy film.
Chcemy opowiedzieć trochę o tym:
- Po co to zrobiliśmy, jakie były nasze założenia i jakie reakcje klientów
- Jakie były założenia i kuluary produkcyjne
- W jaki sposób pracowaliśmy z respondentem, co nas zaskoczyło w trakcie shoot’ów
- Jak post factum widzimy wartość takiego narzędzia.
Czy udało nam się zrobić raport video z badania czy nakręcić film? i w jaki inny sposób można jeszcze wykorzystać kamerę i nowe technologie w projektach badawczych?
Na te pytania spróbujemy sami odpowiedzieć, ale też otworzyć dyskusję wśród odbiorców..
Plan wystąpienia w punktach:
- Rozwój contentu video w różnych dziedzinach, w tym w marketingu; nowa rola i funkcje
- Dokument a reportaż filmowy – rozróżnienie, relacja w stosunku do raportów badawczych
- Tworzenie niefabularnej kreacji na ekranie
- Rola materiału filmowego w procesie badawczym
- Inne, eksperymentalne sposoby wykorzystania kamery, technologii video, konwencji filmowej – na przykładzie własnych badań wraz z referencjami do projektów artystycznych, społecznych
- Nowe możliwości technologiczne w służbie badań – prezentacja przykładu zastosowania video 360
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
- Zrozumienie sposobów realizacji oraz roli contentu video w procesach badawczych
- Zrozumienie różnicy między reportażem a filmem dokumentalnym; który z tych formatów jest bliższy raportowi badawczemu, który z nich może go wesprzeć, czy zastąpić
- Prezentacja podstawowych narzędzi i założeń realizacyjnych kluczowych dla produkcji
- Zarys nowych technologii filmowych możliwych do wykorzystania w badaniach
- Zapoznanie się z case’ami badawczymi, w których (z sukcesem) wykorzystano film / kamerę
- Poszerzenie horyzontów – poznanie podstawowych referencji kulturowych w takich dziedzinach jak: film dokumentalny, reportaż, sztuka video
Mazerant
Research Innovation Director
4P research mix
Psycholog. z badaniami marketingowymi związana od 1999 roku. Specjalizuje się w projektach eksploracyjnych, związanych z budowaniem strategii; prowadzi projekty w metodyce Design Thinking. Zajmuje się również rozwijaniem i wdrażaniem nowych i unikalnych metodologii i technik badawczych. Ma doświadczenie w sektorach: FMCG, finanse, media, farmacja, telekomunikacja. Prowadzi również warsztaty i szkolenia z badań rynku oraz zajęcia akademickie.
Laksa
reżyser
Fotograf, scenarzysta, reżyser form filmowych, dokumentalnych, teledysków i filmów promocyjnych. Dyrektor artystyczny festiwalu Męskie Granie 2014, współtwórca wystawy "Hotel Polonia" za który pawilon polski w 2008 otrzymał prestiżową nagrodę "Złotego Lwa" w Wenecji. W swoich projektach poszukuje relacji pomiędzy przestrzenią fizyczną i strukturą wewnętrzną człowieka. Autor warsztatów wykorzystujących twórczy potencjał uczestników do zmiany sposobu działania w sytuacjach zawodowych..
Obszary badawcze:
insighty konsumenckieCharakter badania:
ilościowe, jakościoweMetody badawcze:
CAPI, desk research, etnografia, FGIBranże badawcze:
inne typy podmiotów