Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

Algorytmy, Sztuczna inteligencja, Kompetencje jutra, Nowy badacz, Automatyzacja, Intuicja

Piątek, godz. 10.30, sesja VI, sale D+E+F

Kłamstwo ma krótkie nogi, ale długą perspektywę - dlaczego badacz nie przegra walki ze sztuczną inteligencją?

Krótki opis idei wystąpienia:

Dopóki maszyny nie nauczą się naginać rzeczywistości, podążać za przeczuciem, a tym samym czasami oszukiwać same siebie, dopóty intuicja i nos badacza, jednym słowem czynnik ludzki, będzie decydował o przewadze badacza. Automatyzacja i sztuczna inteligencja stanowi zagrożenie dla wielu branż. w najbliższym czasie wiele obszarów działań marketingowych może zostać zautomatyzowana. Jedną z zagrożonych dziedzin są badania, które z racji swojej natury (liczby, statystyka, analityka) naturalnie podlegają automatyzacji. Czynnik ludzki sprawia, że badacz może czuć się bezpiecznie. W prezentacji zanalizuję podstawowe bariery algorytmów oraz przedstawię kilka przykładów badań, w których wniosek nie był oczywisty, nie wynikał z prostej matematyki i wymagał pewnej nadinterpretacji, która finalnie mogła przełożyć się na pogłębione i lepsze zrozumienie badanego problemu. Prezentacja ma na celu pokazać, że o ile czyste kompetencje analityczne, syntezy danych i ich przetwarzania są faktycznie pierwszymi do zautomatyzowania, o tyle zmysł badacza, jego intuicja i pójście za przeczuciem staje się kluczową kompetencją, która będzie stanowić o przetrwaniu badacza jakiego znamy dzisiaj.

Plan wystąpienia w punktach:

  1. Przedstawienie problemu starcia kompetencyjnego Badacz vs Algorytm
  2. Czym jest i jak działa sztuczna inteligencja
  3. Dlaczego roboty nie potrafią naginać rzeczywistości
  4. Studium przypadku - na wybranym badaniu pokażę jakie mogły być wnioski z badania przedstawione przez robota, a jak interpretuje je badacz
  5. Wniosek - intuicja i dobry badawczy nos będą kluczową kompetencją. Ważne, żeby uczyć badaczy pewnej elastyczności w interpretacji wyników, pewnego nosa stratega, a nie analityka danych.

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Słuchacz dowie się dwóch podstawowych rzeczy. Po pierwsze jaka jest moim zdaniem kluczowa kompetencja jutra dla badaczy, czyli elastyczne myślenie, intuicja i umiejętność wykorzystania jej do współpracy, a nie walki z maszyną. Po drugie przedstawię też to, w jaki sposób działa dzisiaj sztuczna inteligencja, jakie są jej ograniczenia i dlaczego w najbliższym czasie nie zagrozi ona osobom posiadającym właśnie takie kompetencje.
Szysz SebastianSebastian
Szysz

Strategy & Insights Manager
Zenith

7 lat doświadczenia w strategii marketingowej, komunikacji oraz mediach. Pasjonat ciekawych i efektywnych rozwiązań marketingowych oraz nowych technologii, które je napędzają. Przez ostatnie 4 lata był odpowiedzialny za tworzenie i rozwój kompetencji strategicznych Zenith, jak również za budowę strategii komunikacji dla klientów agencji.

Obszary badawcze:

insighty konsumenckie

Charakter badania:

jakościowe

Metody badawcze:

napoje – produkcja FMCG, produkcja farmaceutyków i produktów medycznych

Branże badawcze:

handel hurtowy i detaliczny, kosmetyki / higiena – produkcja FMCG, media elektroniczne (tv, radio, telewizja kablowa), napoje – produkcja FMCG, pozostałe media (prasa, outdoor itp.), pozostałe rodzaje usług, pozostałe sektory przemysłu (chemiczny, tekstylia, etc.), przemysł samochodowy, telekomunikacja (sieciowa i mobilna), usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, ofe), żywność – produkcja FMCG