Piątek, godz. 10.30, sesja VI, sale D+E+F
Kłamstwo ma krótkie nogi, ale długą perspektywę - dlaczego badacz nie przegra walki ze sztuczną inteligencją?
Krótki opis idei wystąpienia:
Dopóki maszyny nie nauczą się naginać rzeczywistości, podążać za przeczuciem, a tym samym czasami oszukiwać same siebie, dopóty intuicja i nos badacza, jednym słowem czynnik ludzki, będzie decydował o przewadze badacza. Automatyzacja i sztuczna inteligencja stanowi zagrożenie dla wielu branż. w najbliższym czasie wiele obszarów działań marketingowych może zostać zautomatyzowana. Jedną z zagrożonych dziedzin są badania, które z racji swojej natury (liczby, statystyka, analityka) naturalnie podlegają automatyzacji. Czynnik ludzki sprawia, że badacz może czuć się bezpiecznie. W prezentacji zanalizuję podstawowe bariery algorytmów oraz przedstawię kilka przykładów badań, w których wniosek nie był oczywisty, nie wynikał z prostej matematyki i wymagał pewnej nadinterpretacji, która finalnie mogła przełożyć się na pogłębione i lepsze zrozumienie badanego problemu. Prezentacja ma na celu pokazać, że o ile czyste kompetencje analityczne, syntezy danych i ich przetwarzania są faktycznie pierwszymi do zautomatyzowania, o tyle zmysł badacza, jego intuicja i pójście za przeczuciem staje się kluczową kompetencją, która będzie stanowić o przetrwaniu badacza jakiego znamy dzisiaj.Plan wystąpienia w punktach:
- Przedstawienie problemu starcia kompetencyjnego Badacz vs Algorytm
- Czym jest i jak działa sztuczna inteligencja
- Dlaczego roboty nie potrafią naginać rzeczywistości
- Studium przypadku - na wybranym badaniu pokażę jakie mogły być wnioski z badania przedstawione przez robota, a jak interpretuje je badacz
- Wniosek - intuicja i dobry badawczy nos będą kluczową kompetencją. Ważne, żeby uczyć badaczy pewnej elastyczności w interpretacji wyników, pewnego nosa stratega, a nie analityka danych.
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Słuchacz dowie się dwóch podstawowych rzeczy. Po pierwsze jaka jest moim zdaniem kluczowa kompetencja jutra dla badaczy, czyli elastyczne myślenie, intuicja i umiejętność wykorzystania jej do współpracy, a nie walki z maszyną. Po drugie przedstawię też to, w jaki sposób działa dzisiaj sztuczna inteligencja, jakie są jej ograniczenia i dlaczego w najbliższym czasie nie zagrozi ona osobom posiadającym właśnie takie kompetencje.Szysz
Strategy & Insights Manager
Zenith
7 lat doświadczenia w strategii marketingowej, komunikacji oraz mediach. Pasjonat ciekawych i efektywnych rozwiązań marketingowych oraz nowych technologii, które je napędzają. Przez ostatnie 4 lata był odpowiedzialny za tworzenie i rozwój kompetencji strategicznych Zenith, jak również za budowę strategii komunikacji dla klientów agencji.
Obszary badawcze:
insighty konsumenckieCharakter badania:
jakościoweMetody badawcze:
napoje – produkcja FMCG, produkcja farmaceutyków i produktów medycznychBranże badawcze:
handel hurtowy i detaliczny, kosmetyki / higiena – produkcja FMCG, media elektroniczne (tv, radio, telewizja kablowa), napoje – produkcja FMCG, pozostałe media (prasa, outdoor itp.), pozostałe rodzaje usług, pozostałe sektory przemysłu (chemiczny, tekstylia, etc.), przemysł samochodowy, telekomunikacja (sieciowa i mobilna), usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, ofe), żywność – produkcja FMCG