Czwartek, godz. 14.30, sesja III, Congres Hall
Jutro było wczoraj. Czego dowiedzieliśmy się o konsumencie usług bankowych przy tworzeniu marki Nest Bank.
Krótki opis idei wystąpienia:
Co niesie ze sobą przyszłość? Czy jedyną opcją jest progres? Czy jesteśmy skazani na ciągły pęd do przodu, ciągłą modyfikację i zmianę ze starego na nowe? a może istnieją inne opcje? a może przyszłość niekoniecznie musi oznaczać science fiction, a konsument jutra nie będzie cyborgiem, czy robotem? Naszym zdaniem, konsumentowi jutra może być bliżej do konsumenta z wczoraj niż nam się dzisiaj wydaje. Nest Bank to nowa marka, która powstała w 2016 z myślą o tym, aby zaadresować wartości, które w przyszłości mogą przybrać na znaczeniu (jednocześnie są nie do końca wykorzystane w kategorii finansowej). Jak do tego doszło i co skłoniło Zespół Nowego Banku do takiej decyzji? Okazało się, że blisko 10 lat po krachu finansowym, mamy do czynienia z dwoma obszarami potrzeb w kategorii finansowej:
- Obszar związany z wartościami indywidualistycznymi, rozwojem i odważnym patrzeniem w przyszłość – silnie eksploatowany przez kategorię finansową
- Obszar związany z wartościami wspólnotowymi – opartymi na więzi, partnerstwie i silnych bezpośrednich relacjach. Obszar mniej doceniany w kategorii, uważany za nienowoczesny i często niekojarzący się z technologią (bankowość internetowa, mobilna itp).
Plan wystąpienia w punktach:
- Wprowadzenie: Strategia .Wizja procesu tworzenia marki – kontekst biznesowy. Maciej Pichlak (Nest Bank)
- Egzekucja strategii. Badania jakościowe i ilościowe: o czym jest kategoria finansów: Napięcia i potrzeby emocjonalne. Robert Bajek (Kantar TNS)
- Badania jakościowe: Storytelling i metafory. Anna Ryterska (Metafaktoria)
- Dlaczego Nest Bank nazywa się Nest Bank – od badania do pozycjonowania
- Brand hero: Dziadek Ignacy – niuanse analizy archetypów
- Opowiedz mi swoją historię – insighty w strategii komunikacji.
- Efekt strategii: Wyniki działań. świadomość marki, wyniki biznesowe – Maciej Pichlak (Nest Bank)
- Podsumowanie
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
- Proces badawczy przy tworzeniu nowej marki
- Przełożenie wyników badań na egzekucję
- Pokazanie efektów działań
- Łączenie metodologii
- Pomiar emocji
Opis projektu badawczego:
Analiza Desk research – Maciej Pichlak, Bartosz Dziendziel
NeedScope – Kantar TNS, Robert Bajek
Storytelling – Metafaktoria, Anna Ryterska
Pichlak
dyrektor marketingu
Nest Bank
Od trzynastu lat zajmuje się budowaniem strategii marketingowych. Pracował na kierowniczych stanowiskach w działach marketingu w firmach Danone, Unilever, Cadbury-Wedel, Carlsberg, Philip Morris w Polsce, we Włoszech oraz w Europie Centralnej i Wschodniej. W latach 2009–2012 był dyrektorem projektu UEFA Euro 2012 w Wedlu. w latach 2012–2015 w Carlsberg Polska kierował działaniami wpierającymi markę Somersby. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował też w Chartered Institute of Marketing in London (Postgraduate Diploma in Marketing).
Ryterska
Managing Partner
Metafaktoria
Anna Ryterska – Skończyła socjologię i amerykanistykę, w badaniach rynkowych od 1994 roku, zarówno po stronie Klienta (Unilever), jak i dostawcy. Specjalizuje się w badaniach jakościowych: konsumenckich (FMCG, farmaceutyczne, finansowe), B2B, etnografii. Lubi Warszawę, życie codzienne (teraz i przed wiekami, czyli historię społeczną), niskie temperatury i „Przegląd Sportowy”.
Bajek
Account Director
Kantar TNS
10 lat doświadczenia w badaniach rynkowych, od 2011 w Kantar TNS. Lider złożonych projektów badawczych, segmentacji potrzeb emocjonalnych. Prowadzi projekty dotyczące strategii marki i komunikacji, innowacji oraz badania potrzeb, zarówno w kategorii finansowej jak i FMCG. Wcześniej pracownik naukowy w Polsce i za granicą (IIASA – Austria, DPRI – Japonia, IGiPZ, Polska). Inżynier społeczny (Dr inż. Uniwersytet Kioto, Dept. of Urban Management) i socjolog kultury (mgr Uniwersytet Warszawski, Instytut Socjologii).
Obszary badawcze:
insighty konsumenckie, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)Charakter badania:
ilościowe, jakościoweMetody badawcze:
CAWI, etnografia, IDIBranże badawcze:
usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE)