Newsletter PTBRiO nr 121

REDEFINE

Żyjemy obecnie w świecie, w którym dane o zachowaniach konsumenckich zbierane są na co dzień przez tysiące systemów. Odwiedziny, lajki i inne wirtualne ślady, uzupełniane są przez sygnały pochodzące ze świata rzeczywistego, z tysięcy czujników i urządzeń mobilnych. Internet jest dookoła nas, a nasz świat jest już światem cyfrowym.

Interpretacja tej narastającej masy informacji wymaga redefinicji roli Badacza. Konieczne jest zderzenie jego tradycyjnej wiedzy z wiedzą "data scientist" (wywodzącym się bardzo często z IT i świata technologii). Badacz bez zaplecza technicznego widzi tylko część świata.

Jednak to zderzenie ról ma także drugą stronę. "Data scientist" bez warsztatu badawczego i wiedzy o tym, co "siedzi w głowie konsumenta" posiada jedynie bezwartościowy zbiór danych. Masa informacji bardzo często nie świadczy o ich jakości. Bardzo często mówi się dzisiaj o "Big Data" ale samo słowo "big" nie oznacza często nic, poza problemami do rozwiązania wynikającymi z nadmiaru i złożoności.

O zderzeniu tych dwóch światów i wynikającej z tego redefinicji roli badacza chcemy porozmawiać na przyszłorocznym Cyberze. Mamy nadzieję, że będzie ciekawie, inspirująco i że wspólnie coś wypracujemy. Jak co roku!

Wojciech Ozimek
one2tribe



Cyber 6.0

Odbyło się pierwsze spotkanie Rady Programowej i już wiemy, że tematem przewodnim przyszłorocznej edycji Cyber będzie REDEFINE. Call for papers już za kilka dni!



Strefa b

Pierwsze spotkanie w nowym roku odbędzie się 12 stycznia, o godz. 18.00 w Solcu44. Więcej informacji wkrótce, ale już teraz rezerwujcie termin, bo na pewno będzie ciekawie! Jak zwykle członkom PTBRiO przysługuje pierwszeństwo zapisu. Wstęp wolny! Zapraszamy!



Rocznik PTBRiO

Zamów najnowszy, jubileuszowy numer Rocznika! Ze względu na niewielką liczbę drukowanych egzemplarzy zachęcamy do zamawiania PDF. tutaj


Baza wiedzy

Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę materiałów zgromadzonych w bazie wiedzy. Na razie w wersji beta, bo jeszcze nie wszystkie zgromadzone materiały są upublicznione. Zapraszamy do wypróbowania!


Praktyka-Nauce, Nauka-Praktyce

Ostatnie spotkanie świata nauki i praktyki biznesowej odbyło się 19 listopada w SGH. Tematem przewodnim był neuromarketing. Kolejne spotkania i więcej informacji już wkrótce. Wstęp jak zawsze wolny. Zapraszamy!


badaniamarketingowe.mobi
Na smartphonie możecie korzystać z: Wyszukiwarki Ekspertów Badawczych
Wyszukiwarki Agencji Badawczych
Tabel Rankingowych zawierających dane z corocznego badania realizowanego wspólnie z ESOMAR-em
Zapraszamy na badaniamarketingowe.mobi




Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO dołączyły: Beata Biernacka i Barbara Leszczyńska.
 



Stanowisko: Qualitative Research Manager
Nazwa firmy: Ipsos
Szczegóły oferty

Stanowisko: Senior Research Consultant
Nazwa firmy: Stratosfera by Deloitte
Szczegóły oferty

Stanowisko: Quantitative Research Executive/Badacz Ilościowy
Nazwa firmy: Ipsos
Szczegóły oferty

Stanowisko: Menedżer Projektów Badawczych
Nazwa firmy: Aon Hewitt
Szczegóły oferty

Stanowisko: Ekspert ds. Badań Marketingowych i Analiz Rynku
Nazwa firmy: Orange
Szczegóły oferty

Stanowisko: Badacz Ilościowy/Client Manager
Nazwa firmy: Millward Brown
Szczegóły oferty

 



Szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń tutaj i skorzystania ze zniżek z tytułu wcześniejszego zgłoszenia.

Data storytelling - wizualizacja graficzna danych
Termin: 10 i 11.12.2015 r.
Trener: Jacek Gałązka Uwaga: Brak miejsc na termin grudniowy! Osoby zainteresowane terminem wiosennym prosimy o kontakt e-mail: szkolenia@ptbrio.pl

Od pomysłu do sklepowej półki. Badania innowacji FMCG
Termin: 16.12.2015 r. 
Trenerzy:   Anna Gorączka i Michał Protasiuk

Visual thinking
Termin: 17 i 18.12.2015 r.  
Trenerzy: Agata Nowotny i Magda Kochanowska

Warsztat o warsztatach
Termin: 14 i 27.01.2016 r.
Trenerzy: Magdalena Dobrowolska-Sagan i Katarzyna Piwowarczyk-Atys

Konsument przewidywalnie nieracjonalny. Nowe badania marketingowe. 
Termin: 21.01.2016 r. 
Trenerzy: Anna Gorączka i Michał Protasiuk

Employer Branding - badania marki pracodawcy  
Termin: 28.01.2016 r. 
Trener: Agnieszka Łebkowska




Chińczycy i Hindusi są bardziej otwarci na Internet Rzeczy


Artykuł Patrycji Reinhart

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl