Untitled Document

Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO w dniu 4 stycznia 2010 roku

Janusz Sielicki, Sekretarz PTBRiO

  1. Na pierwszym zebraniu w roku 2010 Zarząd krótko podsumował działalność Towarzystwa w roku ubiegłym. Najważniejszymi wydarzeniami były: jubileuszowy X Kongres Badaczy, Letnie Seminarium Badawcze, Konferencja kryzysowa, Konferencja Brand Experience, spotkania Klubu Badacza, Badanie Wizerunku Branży Badawczej, XIV Katalog PTBRiO, Szkolenia PTBRiO i Szkoła Badań Rynku PTBRiO, powstanie Klubu Badacza Mystery Shopper, a także liczne wydarzenia w których braliśmy udział w charakterze współorganizatora czy też udzieliliśmy im patronatu, w tym w ramach współpracy z innymi organizacjami branżowymi, także spoza branży badawczej. W minionym roku odbyło się Zebranie Delegatów Towarzystwa. Towarzystwo to przede wszystkim członkowie, a mamy ich ponad 300. Działalność Towarzystwa opiera się na społecznej działalności członków wspartych organizacyjnie i merytorycznie przez biuro Towarzystwa.
  2. Zarząd Towarzystwa postanowił zorganizować jednodniową konferencję „Konsument 2010, Konsument nowych czasów?”. Planowany termin Konferencji to 26 marca br. Tematem konferencji będą trendy w skali mikro, reakcje konsumentów na kryzys. Konferencja będzie kontynuacją konferencji kryzysowej z 2009 roku. W ramach konferencji odbędzie się także panel dyskusyjny z udziałem marketerów. Organizacją Konferencji z ramienia Towarzystwa zajmie się Michał Kociankowski.
  3. Zarząd Towarzystwa postanowił upoważnić biuro Towarzystwa do zbadania możliwości pozyskania środków unijnych na szkolenie dla pracowników branży badawczej. Szkolenia takie byłyby uzupełnieniem dotychczasowej oferty szkoleniowej Towarzystwa.
  4. Zarząd przedyskutował kwestię promocji badań w środowisku studenckim, opcjonalnie konkurs może być zorganizowany w ramach współpracy z OFBOR. Wstępnie planujemy trzyetapowy konkurs przeznaczony dla studentów kierunków społecznych i ekonomicznych, który kończyłby się Letnią Szkołą Badań. Zainteresowanie współpracą przy organizacji konkursu i upowszechnieniem wiedzy o konkursie na uczelniach wyraziły studenckie koła marketingowe. Projekt ten będzie koordynowany przez Mateusza Galicę.
  5. Zarząd postanowił zrealizować „Badanie Badaczy”. Chcemy lepiej poznać potrzeby osób zajmujących się zawodowo badaniami rynku i opinii na różnych etapach rozwoju zawodowego, z różnych firm, zarówno po stronie dostawców, jak i odbiorców badań. Badanie ma także odpowiedzieć na pytania kim są badacze, stworzyć swego rodzaju segmentację, a także pozwoli nam poznać ich oczekiwania wobec PTBRiO. Projekt ten będzie koordynowany przez Janusza Sielickiego i Pawła Wójcika.
  6. Zarząd postanowił o szerokim udostępnieniu wyników Badania Branży Badawczej w postaci raportu w pdf.
  7. Omówiliśmy przygotowania do Letniego Seminarium Badawczego w Zyzdroju. Tegoroczne Seminarium ma tytuł „Świadomość – nieświadomość”. Gotowy jest wstępny program, prowadzone są rozmowy z wykładowcami. Pracami przygotowawczymi kieruje Iza Rudak.
  8. Zarząd omówił aktywność medialną Towarzystwa i jego obecność w Internecie. Towarzystwo obecne jest między innym na Facebooke’u i Goldenline. Sądzimy, że należy tę działalność rozwijać, co jest zadaniem dla naszego biura.
  9. Zarząd rozpatrzył dwie deklaracje członkowskie, obie przegłosowano pozytywnie. Serdecznie witamy w szeregach Towarzystwa Przemka Marciniaka i Katarzynę Rutkowską.

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92; tel./fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl