Wyniki Badań

Wyniki badań

Polacy o hazardzie (CBOS)
Wśród gier „na pieniądze” zdecydowanie najbardziej popularne, a zarazem społecznie akceptowane (bo najłatwiej się do nich przyznać), są gry Totalizatora Sportowego. Ponad połowa ankietowanych (56%) deklaruje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy co najmniej raz zagrała w którąś z gier lub loterię firmowaną przez tę instytucję. Co dwudziestego Polaka (5%) można określić jako namiętnego gracza (najpewniej w Lotto – najpopularniejszą grę Totalizatora), ponieważ – według własnych deklaracji – grał w którąś z gier przynajmniej kilkadziesiąt razy, a zatem – zakładając mniej więcej systematyczny rozkład częstości grania – więcej niż kilka razy w miesiącu.

Więcej »

Prawo międzynarodowe w opinii ludności 21 krajów (CBOS)
Większość światowej opinii publicznej (57%) uważa, że państwa powinny konsekwentnie przestrzegać prawa międzynarodowego, a łamanie go jest równie naganne jak łamanie prawa krajowego. Ponad jedna trzecia badanych (35%) wyraża odmienną opinię, w myśl której państwo powinno przestrzegać prawa międzynarodowego wtedy, gdy jest to zgodne z jego interesem. Takie stanowisko dominuje jedynie wśród obywateli Pakistanu i Meksyku.

Więcej »

Barometr Nastrojów Konsumenckich (GfK Polonia)
Po pozytywnych sygnałach płynących z rynku grudzień okazał się miesiącem, w którym Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK liczony dla Polski odnotował wyraźny wzrost. Z listopadowego poziomu wynoszącego -24,5, barometr zyskał 4 punkty. Obecnie wartość wskaźnika wynosi -20,5. Zachowanie wskaźnika sugeruje, że pomimo oddziaływania zwykle niekorzystnych czynników sezonowych, korzystne dane gospodarcze i pozytywne komunikaty płynące z mediów, skłoniły konsumentów do bardziej optymistycznych prognoz.

Więcej »

Internet wspiera sprzedaż tradycyjną (TNS OBOP)
TNS OBOP zrealizował na zlecenie Google projekt badawczy mający na celu zbadanie tzw. efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline), czyli zachowań konsumenckich w internecie przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Z badania wynika, że 74% konsumentów dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD korzysta z internetu przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie.

Więcej »

Rynek telewizyjny w 2009 roku – podsumowanie (TNS OBOP)
W 2009 roku statystyczny Polak poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 35 minut dziennie, czyli o ponad 9 minut więcej niż rok wcześniej. Najpopularniejszą stacją okazała się TVP1, natomiast wśród stacji tematycznych liderem pozostała stacja TVN24. Z kolei wydatki reklamowe w telewizji wzrosły o 8,8% i wyniosły 12,2 mld zł.

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92; tel./fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl