Wyniki badań
Polacy o hazardzie (CBOS)
Wśród gier „na pieniądze” zdecydowanie najbardziej popularne, a zarazem społecznie akceptowane (bo najłatwiej się do nich przyznać), są gry Totalizatora Sportowego. Ponad połowa ankietowanych (56%) deklaruje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy co najmniej raz zagrała w którąś z gier lub loterię firmowaną przez tę instytucję. Co dwudziestego Polaka (5%) można określić jako namiętnego gracza (najpewniej w Lotto – najpopularniejszą grę Totalizatora), ponieważ – według własnych deklaracji – grał w którąś z gier przynajmniej kilkadziesiąt razy, a zatem – zakładając mniej więcej systematyczny rozkład częstości grania – więcej niż kilka razy w miesiącu.
Prawo międzynarodowe w opinii ludności 21 krajów (CBOS)
Większość światowej opinii publicznej (57%) uważa, że państwa powinny konsekwentnie przestrzegać prawa międzynarodowego, a łamanie go jest równie naganne jak łamanie prawa krajowego. Ponad jedna trzecia badanych (35%) wyraża odmienną opinię, w myśl której państwo powinno przestrzegać prawa międzynarodowego wtedy, gdy jest to zgodne z jego interesem. Takie stanowisko dominuje jedynie wśród obywateli Pakistanu i Meksyku.
Barometr Nastrojów Konsumenckich (GfK Polonia)
Po pozytywnych sygnałach płynących z rynku grudzień okazał się miesiącem, w którym Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK liczony dla Polski odnotował wyraźny wzrost. Z listopadowego poziomu wynoszącego -24,5, barometr zyskał 4 punkty. Obecnie wartość wskaźnika wynosi -20,5. Zachowanie wskaźnika sugeruje, że pomimo oddziaływania zwykle niekorzystnych czynników sezonowych, korzystne dane gospodarcze i pozytywne komunikaty płynące z mediów, skłoniły konsumentów do bardziej optymistycznych prognoz.
Internet wspiera sprzedaż tradycyjną (TNS OBOP)
TNS OBOP zrealizował na zlecenie Google projekt badawczy mający na celu zbadanie tzw. efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline), czyli zachowań konsumenckich w internecie przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Z badania wynika, że 74% konsumentów dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD korzysta z internetu przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie.
Rynek telewizyjny w 2009 roku – podsumowanie (TNS OBOP)
W 2009 roku statystyczny Polak poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 35 minut dziennie, czyli o ponad 9 minut więcej niż rok wcześniej. Najpopularniejszą stacją okazała się TVP1, natomiast wśród stacji tematycznych liderem pozostała stacja TVN24. Z kolei wydatki reklamowe w telewizji wzrosły o 8,8% i wyniosły 12,2 mld zł.