BLOK: PODSTAWY INSIGHTÓW
24-25 .04
2024

BADANIA ILOŚCIOWE 8h

09:00-13:00, zajęcia ON-LINE (Zoom)

Opis zajęć

Od briefu do prezentacji wyników – praktyczny przewodnik.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

próba badawcza, techniki zbierania danych, kwestionariusz, zaangażowanie respondentów, analiza i interpretacja wyników badań

Umiejętności, jakie wyniosą z zajęć uczestnicy:

  • tworzenie narzędzi badawczychdopasowanych do pytań biznesowych
  • dbałość o UX narzędzi badawczych
  • przekładania wyników badania na rekomendacje biznesowe

Program:

  • badania ilościowe vs. badania jakościowe
  • przełożenie pytań biznesowych na pytania badawcze (KPIs & Action Standards)
  • sposoby zbierania danych
  • próba badawcza (dobór próby, błąd pomiaru vs. ranga decyzji biznesowej), ważenie
  • zasady tworzenia kwestionariuszy
  • przegląd typów pytań/ technik badawczych
    • pytania jedno/ wielo-odpowiedziowe
    • pytania otwarte, numeryczne [PSM]
    • pytania z użyciem skal/ dyferencjał semantyczny
    • pytania eksperymentalne (typu trade-off) [MaxDiff, Conjoint]
    • test Utajonych Skojarzeń (Implicit/ Intuitive Assotiations)
  • zaangażowanie respondentów/ grywalizacja
  • kontrola jakości danych
  • analiza danych
  • interpretacja wyników, tworzenie raportu i budowanie rekomendacji
  • trendy w badaniach ilościowych
  • metanalizy wyników

Maria
Otmar-Szymańska

Versuni

Z badaniami rynku i konsumenta związana od 2006 r. Doświadczenie zdobywała po stronie agencji badawczej, a następnie zleceniodawcy badań w firmach reprezentujących różnorodne branże (media elektroniczne, FMCG, dobra trwałe). Obecnie zarządza obszarem insightów konsumenckich i wiedzy rynkowej w regionach CEE oraz DACH stanowiących 1/3 światowego biznesu Versuni (= produktów gospodarstwa domowego marki Philips ☺). W insajtach najbardziej pociąga ją łączenie kropek, wykorzystanie badań i danych w procesach strategicznych oraz praca z drugim człowiekiem. Uwielbia mieć realny wpływ na decyzje biznesowe i analizować ich efekty. Współautorka rozdziału o badaniach cenowych w kompendium wiedzy o badaniach marketingowych, prelegentka na konferencjach, trenerka. Absolwentka metod ilościowych w ekonomii i systemów informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej.

Rafał Neska

WiseRabbit

Związany z branżą badawczą od 2002 roku (wcześniej: Pentor, TNS, GfK). Socjolog (UW) i ekonomista (SGH). Doradza w obszarze kształtowania strategii cenowej i optymalizacji oferty (w tym NPD) m. in. w: usługach finansowych, telekomunikacji, RTV/AGD, FMCG, artykułach budowlanych, zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Realizował pionierskie projekty wdrażające nowatorskie narzędzie do badań cenowych na polskim rynku (m.in. technikę ACBC [Adaptive Choice Based Conjoint] oraz MBC [Menu Based Conjoint]). W ramach Kongresów PTBRiO prezentował case study dot. rozwoju nowych produktów i technik badania elastyczności cenowej. Współautor rozdziału o badaniach cenowych w kompendium wiedzy o badaniach marketingowych.

CENA EARLY BIRD do 04.04.2024 r.:

ceny netto

W CENIE: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny