Szkoła Consumer Intelligence

Wykładowcy i tutorzy

Tomasz Dulinicz
współzałożyciel, smartscope

Zajmuje się badaniami rynku i opinii od 1999 roku. W 2013 roku powstała firma smartscope, której jest współzałożycielem. Specjalizuje się w badaniach ilościowych, takich jak badania nowych usług i produktów, badania satysfakcji klientów oraz pracowników, badania związane z marką oraz komunikacją. Jest entuzjastą wykorzystania w badaniach nowych technologii: Internetu, telefonów komórkowych, pasywnych źródeł informacji. Na co dzień tworzy wiele kwestionariuszy w różnych kategoriach produktów i na potrzeby zróżnicowanych typów projektów.

Anna Forycka-Zawadka
Insight Director, Kompania Piwowarska

Z badaniami marketingowymi związana jest od ponad 20 lat – początkowo w agencjach badawczych takich jak Demoskop, IQS i Ipsos, a następnie po stronie producentów. Mówi o sobie, że jest badaczem z krwi i kości, bo dobrze zna i lubi wszystkie elementy procesu badawczego – od przygotowywania narzędzi po szczegóły analiz statystycznych i rekomendacje strategiczne. Doświadczenie zdobywała głównie w pracy dla sektorów: FMCG, telekomunikacji i finansów. Jej zainteresowania zawodowe dotyczą szczególnie badań eksploracyjnych związanych z innowacjami i strategią marek, w tym badań segmentacyjnych, postaw i użytkowania, a także nowych rozwiązań w zakresie analizy danych ilościowych. Z wykształcenia jest psychologiem i historykiem sztuki.

Katarzyna Gawlik
Experience Design Senior Manager, Deloitte Digital CE

Od ponad 15 lat wspieram decyzje biznesowe wiedzą o klientach, użytkownikach i interesariuszach podejmowanych działań. Obecnie zarządzam projektami z obszaru projektowania usług i produktów cyfrowych oraz customer experience, dbając o to, aby klienci i użytkownicy byli w sercu każdej decyzji projektowej, od strategicznych po najdrobniejsze detale. W międzyczasie uczę, szkolę, piszę książki i artykuły o tym jak to robić oraz przygotowuję doktorat z zarządzania.

Anna Gorączka
Green officer, Żabka Polska

od kilkunastu lat związana z badaniami i analizami marketingowymi. Przez wiele lat zajmowała różne stanowiska w obszarze Insight i strategii w Kompanii Piwowarskiej oraz Hochland. Obecnie pracuje w firmie Żabka Polska dostarczając insightów i rekomendacji do budowania strategii firmy, marki, komunikacji i kategorii. Częsty prelegent na konferencjach marketingowych i badawczych. Trener PTBRiO prowadzący szkolenia z zakresu gamification, ekonomii behawioralnej, badań innowacji oraz pomiaru efektywności działań marketingowych.

Tomasz Jędrkiewicz
Market Research Manager, T-Mobile Polska

Badaniami rynku zajmuje się od 1994 roku. W latach 2008-2011 prowadził agencję badawczą NUQ Research specjalizującą się w badaniach etnograficznych. Od 2012 pracuje w T-Mobile Polska, obecnie, jako kierownik działu badań rynku.

Michał Kociankowski
właściciel, Synergion

Badacz rynku i strateg z 20 letnim doświadczeniem. Zawodowo związany najpierw z ARC Rynek i Opinia później Grupa IQS, gdzie pracował między innymi nad tworzeniem nowych narzędzi badawczych oraz rozwijał dział Research Consulting. W latach 2008-2010 dyrektor działu strategii w Young & Rubicam Warsaw. Poszukiwacz i popularyzator nowych zjawisk rynkowych i marketingowych, autor wielu nagradzanych wystąpień na konferencjach i kongresach branżowych. Od siedmiu lat prowadzi zajęcia na temat badań roli badań konsumenckich w zarządzaniu markami i produktami na studiach podyplomowych SGH. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR, Szkoły Marketingu Interaktywnego SAR, Szkoły Mistrzów Reklamy oraz Szkoły Badań Rynku PTBRiO, trener PTBRiO. W latach 2008-2012 oraz obecnie Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Juror EFFIE oraz Superbrands.

Agnieszka Łebkowska

Badacz, trener. Absolwentka psychologii, w branży od 1998. Pracowała w PBS DGA (od badacza po pełnomocnika zarządu) oraz TNS OBOP (lider sektora technology). W Grupie Onet S.A. była dyrektorem działu badań i analiz, odpowiadała za wszystkie projekty badawcze i analityczne dotyczące użytkowników oraz wspierające sprzedaż. Jako projektant badań ceni podejście strategiczne oraz testowanie perspektyw wynikających z różnych paradygmatów. Koncentruje się na dwóch obszarach: badaniach online oraz badaniach dla obszaru HR (employer branding, kultura organizacyjna, badania pracowników, efektywność rozwoju zawodowego). Lubi dziwne pytania i nietypowe projekty.

Adam Polasz
Research & Development Director, Difference

Od ponad 10 lat zajmuje się badaniami marketingowymi, do niedawna po stronie klienta jako Insight Manager w Kompanii Piwowarskiej, a wcześniej główny specjalista ds. badań rynku w T-mobile/Erze. W pracowni strategicznej ONE ELEVEN odpowiadał za interdyscyplinarne badania i analizy na użytek tworzonych strategii marek i komunikacji.

Michał Protasiuk
CEE Media Research Manager, Google

Od ponad 15 lat wspieram decyzje biznesowe wiedzą o klientach, użytkownikach i interesariuszach podejmowanych działań. Obecnie zarządzam projektami z obszaru projektowania usług i produktów cyfrowych oraz customer experience, dbając o to, aby klienci i użytkownicy byli w sercu każdej decyzji projektowej, od strategicznych po najdrobniejsze detale. W międzyczasie uczę, szkolę, piszę książki i artykuły o tym jak to robić oraz przygotowuję doktorat z zarządzania.

Patrycja Szymańska
Director, Ipsos UU

Agnieszka Warzybok
Decode, ABM

Z wykształcenia i zamiłowania etnograf. W branży badawczej od 2010 roku. Laureatka pierwszej edycji konkursu PTBRiO i OFBOR – „zbadaj.to”. Specjalizuje się w realizacji projektów niestandardowych, stanowiące wyzwanie dla badacza, łączących rozmaite metody i podejścia. Najczęściej prowadzi i realizuje projekty związane z poprawą jakości obsługi klientów oraz wizerunkiem marek.

Arkadiusz Wódkowski
QSL Consulting

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. W badaniach rynku od 1990 roku; obecnie jest prezesem zarządu AMPS, firmy zajmującej się wyłącznie pomiarami Mystery Shopper. Prowadzi szkolenia w zakresie badań marketingowych w The Chartered Institute of Marketing przy Questus; jest autorem skryptu "Marketing usług"; autor rozdziału "Mystery Shopping - badanie jakości usług" w podręczniku "Badania marketingowe". W latach 2008-2012 prezes zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii; rocznik 1969; żona Eliza, córki: Weronika i Wanda; hobby: koszykówka, brydż, sport na żywo, teatr, podróże nie tylko sportowe i kulinarne.

Jan Zając
prezes, Sotrender

sycholog, przedsiębiorca, twórca narzędzi do badania Internetu i jego użytkowników. Badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Uprzednio wieloletni pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 44 kraje – w większości na rowerze.