Szkoła Consumer Intelligence

Wykładowcy i tutorzy

Tomasz Dulinicz
współzałożyciel, smartscope

Zajmuje się badaniami rynku i opinii od 1999 roku. W 2013 roku powstała firma smartscope, której jest współzałożycielem. Specjalizuje się w badaniach ilościowych, takich jak badania nowych usług i produktów, badania satysfakcji klientów oraz pracowników, badania związane z marką oraz komunikacją. Jest entuzjastą wykorzystania w badaniach nowych technologii: Internetu, telefonów komórkowych, pasywnych źródeł informacji. Na co dzień tworzy wiele kwestionariuszy w różnych kategoriach produktów i na potrzeby zróżnicowanych typów projektów.

Anna Forycka-Zawadka
Insight Director, Kompania Piwowarska

Z badaniami marketingowymi związana jest od ponad 20 lat – początkowo w agencjach badawczych takich jak Demoskop, IQS i Ipsos, a następnie po stronie producentów. Mówi o sobie, że jest badaczem z krwi i kości, bo dobrze zna i lubi wszystkie elementy procesu badawczego – od przygotowywania narzędzi po szczegóły analiz statystycznych i rekomendacje strategiczne. Doświadczenie zdobywała głównie w pracy dla sektorów: FMCG, telekomunikacji i finansów. Jej zainteresowania zawodowe dotyczą szczególnie badań eksploracyjnych związanych z innowacjami i strategią marek, w tym badań segmentacyjnych, postaw i użytkowania, a także nowych rozwiązań w zakresie analizy danych ilościowych. Z wykształcenia jest psychologiem i historykiem sztuki.

Tomasz Opalski
Customer Experience Expert, ING Bank Śląski

Badacz, konsultant, analityk rynku z ponad 20 letnim doświadczeniem w różnych branżach (bankowość, konsulting, meble, instytucje samorządowe). Od 16 lat w ING jest odpowiedzialny za badania po stronie detalicznej banku ING, w tym za prowadzenie, koordynację i rozwój badań. Od 2014 roku odpowiada za badania UX dla aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Moje ING. Od 2019 dodatkowo wspiera badania CX w banku. Prelegent na licznych krajowych i zagranicznych konferencjach i eventach m.in. ESOMARu i PTBRiO. Szef Rady Programowej Konferencji Cyber Remote 2021. Członek Zarządu PTBRiO obecnej kadencji

Anna Gorączka
Green officer, Żabka Polska

od kilkunastu lat związana z badaniami i analizami marketingowymi. Przez wiele lat zajmowała różne stanowiska w obszarze Insight i strategii w Kompanii Piwowarskiej oraz Hochland. Obecnie pracuje w firmie Żabka Polska dostarczając insightów i rekomendacji do budowania strategii firmy, marki, komunikacji i kategorii. Częsty prelegent na konferencjach marketingowych i badawczych. Trener PTBRiO prowadzący szkolenia z zakresu gamification, ekonomii behawioralnej, badań innowacji oraz pomiaru efektywności działań marketingowych.

Tomasz Jędrkiewicz
Market Research Manager, T-Mobile Polska

Badaniami rynku zajmuje się od 1994 roku. W latach 2008-2011 prowadził agencję badawczą NUQ Research specjalizującą się w badaniach etnograficznych. Od 2012 pracuje w T-Mobile Polska, obecnie, jako kierownik działu badań rynku.

Michał Kociankowski
właściciel, Synergion

badacz rynku i strateg z 20 letnim doświadczeniem. Założyciel Synergion. Zawodowo związany najpierw z ARC Rynek i Opinia później Grupa IQS, gdzie pracował między innymi nad tworzeniem nowych narzędzi badawczych oraz rozwijał dział Research Consulting. W latach 2008-2010 dyrektor działu strategii w Young & Rubicam Warsaw. Poszukiwacz i popularyzator nowych zjawisk rynkowych i marketingowych, autor wielu nagradzanych wystąpień na konferencjach i kongresach branżowych. Prowadzi zajęcia na temat badań roli badań konsumenckich w zarządzaniu markami i produktami na studiach podyplomowych SGH. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR, Szkoły Marketingu Interaktywnego SAR, Szkoły Mistrzów Reklamy oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRiO, trener PTBRiO. W latach 2008-2012 oraz 2014-2018 Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Juror EFFIE oraz Superbrands.

Agnieszka Łebkowska
Head of Business and Customer Intelligence, Cyfrowa Foto

Badacz, trener. Absolwentka psychologii, w branży od 1998. Pracowała w PBS DGA (od badacza po pełnomocnika zarządu) oraz TNS OBOP (lider sektora technology). W Grupie Onet S.A. była dyrektorem działu badań i analiz, odpowiadała za wszystkie projekty badawcze i analityczne dotyczące użytkowników oraz wspierające sprzedaż. Jako projektant badań ceni podejście strategiczne oraz testowanie perspektyw wynikających z różnych paradygmatów. Koncentruje się na dwóch obszarach: badaniach online oraz badaniach dla obszaru HR (employer branding, kultura organizacyjna, badania pracowników, efektywność rozwoju zawodowego). Lubi dziwne pytania i nietypowe projekty.

Adam Polasz
Delikatesy Badawcze

Od kilkunastu lat zajmuje się badaniami marketingowymi, na początku kariery po stronie klienta jako Insight Manager w Kompanii Piwowarskiej, a wcześniej główny specjalista ds. badań rynku w T-mobile/Erze. W pracowni strategicznej ONE ELEVEN odpowiadał za interdyscyplinarne badania i analizy na użytek tworzonych strategii marek i komunikacji, w agencji badawczej Difference pełnił rolę Research & Development Directora.

Michał Protasiuk
CEE Media Research Manager, Google

Od ponad 15 lat wspieram decyzje biznesowe wiedzą o klientach, użytkownikach i interesariuszach podejmowanych działań. Obecnie zarządzam projektami z obszaru projektowania usług i produktów cyfrowych oraz customer experience, dbając o to, aby klienci i użytkownicy byli w sercu każdej decyzji projektowej, od strategicznych po najdrobniejsze detale. W międzyczasie uczę, szkolę, piszę książki i artykuły o tym jak to robić oraz przygotowuję doktorat z zarządzania.

Patrycja Szymańska
Director, Ipsos UU

Z badaniami rynku jestem związana od ponad 20 lat, zawsze po stronie agencji badawczej (MEMRB, Synovate i teraz Ipsos). Specjalizuję się w badaniach jakościowych, choć najbardziej wierzę w synergię metod i głów badawczych, więc najchętniej biorę udział w procesach gdzie łączy się bardzo różne metody, aby dostarczyć jak najbardziej wartościowych odpowiedzi na pytania biznesowe klienta. Interesuje mnie to co z badań wynika, jakie można i powinno się wyciągnąć na ich podstawie wnioski, jak budować rekomendacje i jak pomóc przekładać klientom wyniki badań na działania. Stąd o wynikach lubię rozmawiać i pracować na warsztatach, teraz onlinowych. Dziś zarządzam (najprawdopodobniej 😊) największym zespołem badaczek i badaczy jakościowych w Polsce, czyli m.in. mam możliwość uczyć się od i wspierać w rozwoju 20 osób na co dzień zajmujących się badaniami jakościowymi. Mam też przyjemność pracować z klientami z bardzo różnych branż (FMCG, telekomunikacja, finanse, healthcare, GAFA), w bardzo różnych tematach (strategia rozwoju produktu, marki i komunikacji; eksploracje zwyczajów i postaw; UX, CX, etc), w projektach lokalnych i o zasięgu międzynarodowym. Za największe zespołowe osiągnięcie 2020 roku uważam przeniesienie w ciągu kilku dni wszystkich jakościowych procesów badawczych na formę online, bez utraty na jakości dostarczanych danych i insightów. Wierzę w ciągły rozwój i niestanie w miejscu, więc co roku znajduję sobie jakiś nowy temat, zagadnie, technikę w którą się zagłębiam, doświadczam i używam coraz bardziej świadomie. Z wykształcenia jestem politolożką z dyplomem oraz socjoterapeutką bez dyplomu.

Agnieszka Warzybok
Customer Intelligence Director, Future.Company

Z wykształcenia i zamiłowania etnograf. W branży badawczej od 2010 roku. Laureatka pierwszej edycji konkursu PTBRiO i OFBOR – „zbadaj.to”. Specjalizuje się w realizacji projektów niestandardowych, stanowiące wyzwanie dla badacza, łączących rozmaite metody i podejścia. Najczęściej prowadzi i realizuje projekty związane z poprawą jakości obsługi klientów oraz wizerunkiem marek.

Arkadiusz Wódkowski
QSL Consulting

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. W badaniach rynku od 1990 roku; obecnie jest prezesem zarządu AMPS, firmy zajmującej się wyłącznie pomiarami Mystery Shopper. Prowadzi szkolenia w zakresie badań marketingowych w The Chartered Institute of Marketing przy Questus; jest autorem skryptu "Marketing usług"; autor rozdziału "Mystery Shopping - badanie jakości usług" w podręczniku "Badania marketingowe". W latach 2008-2012 prezes zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii; rocznik 1969; żona Eliza, córki: Weronika i Wanda; hobby: koszykówka, brydż, sport na żywo, teatr, podróże nie tylko sportowe i kulinarne.

Jan Zając
prezes, Sotrender

Psycholog, przedsiębiorca, twórca narzędzi do badania Internetu i jego użytkowników. Badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Uprzednio wieloletni pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 44 kraje – w większości na rowerze.