TRENERKI I TRENERZY

DOROTA CUDNA-SŁAWIŃSKA

Chief Commercial Officer, Kantar Polska

Menedżerka, badaczka i facylitatorka odpowiedzialna za strategię, komercjalizację i rozwój biznesu. W ciągu ponad dwudziestoletniej pracy zawodowej w branży marketingowej zdobyła duże doświadczenie w zakresie zarządzania, tworzenia programów badawczych i przekładania ich wyników na strategie marketingowe. Certyfikowana facylitatorka i moderatorka doświadczona w prowadzeniu warsztatów strategicznych i kreatywnych dla klientów z branży FMCG, farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, finansowej oraz IT. Członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Anna Forycka-Zawadka

Insights Director, Kompania Piwowarska

Z badaniami marketingowymi związana jest od ponad 20 lat – początkowo w agencjach badawczych takich jak Demoskop, IQS i Ipsos, a następnie po stronie producentów. Mówi o sobie, że jest badaczem z krwi i kości, bo dobrze zna i lubi wszystkie elementy procesu badawczego – od przygotowywania narzędzi po szczegóły analiz statystycznych i rekomendacje strategiczne. Doświadczenie zdobywała głównie w pracy dla sektorów: FMCG, telekomunikacji i finansów. Jej zainteresowania zawodowe dotyczą szczególnie badań eksploracyjnych związanych z innowacjami i strategią marek, w tym badań segmentacyjnych, postaw i użytkowania, a także nowych rozwiązań w zakresie analizy danych ilościowych. Z wykształcenia jest psychologiem i historykiem sztuki.

Aleksandra Gębarowska

Senior Customer Consultant, NIQ

Badaczka rynku z wyboru i wykształcenia, członkini PTBRiO. Absolwentka socjologii UJ na specjalizacji: badanie rynku i analiza polityk publicznych. Ukończyła także pedagogikę o specjalności: animacja społeczno-kulturowa. Wcześniej związana z GfK Polonia, a obecnie z NIQ, gdzie w ramach zespołu Consulting & Analytic Insights wspiera klientów z branży FMCG w obszarze analiz rynkowych oraz trendów konsumenckich.

Paulina Goch-Kenawy

Co-Founder, CultureTellers

Współzałożycielka CultureTellers – agencji łączącej perspektywę kulturową z tworzeniem rozwiązań w obszarze marketingu. Semiotyczka, filozofka, badaczka kultury i konsultantka z szesnastoletnim doświadczeniem rynkowym.
Autorka licznych artykułów, a także wystąpień na temat kształtowania strategii i działań marek w oparciu o wiedzę płynącą z otaczającej nas rzeczywistości kulturowej. Dotychczas doradzała markom z obszarów FMCG, finansów, farmaceutyków, telekomunikacyjnego. Brała również udział w projektach realizowanych na potrzeby instytucji publicznych.

Anna Karczmarczuk

Prezeska, PTBRiO / Ipsos Polska

Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą insightów związana od początku drogi zawodowej. Zdobywała doświadczenie zarówno po stronie klienta (PTC Era), jak i agencji badawczych (CASE, TNS OBOP, TNS Polska). Jako badaczka specjalizowała się w prowadzeniu projektów segmentacyjnych, wspierających marki w procesach strategicznych i pozycjonujących. Od 2015 prezeska Ipsos w Polsce, a od 2020 prezeska PTBRiO. Należy do ESOMARu. Kilkakrotnie zaangażowana w prace Rady Programowej Kongresu Badaczy, w 2017 r. jako jej przewodnicząca. Współtwórczyni idei Festiwalu Insummit. Współautorka książek Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018) oraz Badanie Rynku. Jak zrozumieć konsumenta? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021).

Michał Kociankowski

Właściciel, Synergion

Ekspert strategii marketingowej, badań rynku i komunikacji, popularyzator myślenia strategicznego w biznesie. Prowadził pierwszy w Polsce dział Research Consulting w firmie badawczej (Grupa IQS), specjalizujący się w doradztwie strategicznym opartym na wiedzy. Pracował także w ARC, Y&R, BAV Consulting. Od 2010 prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion, której częścią była także agencja komunikacyjna Simply By, nagrodzona EFFIE w roku 2017. W latach 2008-2012 oraz od 2014 do 2018 Członek Zarządu PTBRiO. Członek Polskiego Klubu Brandingu. Wykładowca MBS by Effie, Szkoły Strategii Marki SAR, Szkoły Insightów PTBRiO. Juror EFFIE, trener jurorów w konkursie EFFIE, członek Komitetu Organizacyjnego EFFIE Polska, juror EFFIE Europe 2022, juror EFFIE Global Best of the Best 2023.

Marta Kukowska

Ekspertka ESG

Z wykształcenia prawniczka i PR-owiec, od zawsze po „społecznej stronie mocy”. Współpracowała z instytucjami publicznymi (m.in. z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich, Urzędem Miasta St. Warszawy i PFRON), sektorem kultury (m.in. Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Muzeum Emigracji w Gdyni). Inicjatorka i autorka programu „Wolontariat w kulturze”, Narodowego Centrum Kultury. Doświadczenie w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu i ESG zdobywała w branżach: FMCG, retail, odpadowej, recyklingowej i hazardowej. Współpracowała z Grupą Eurocash i Totalizatorem Sportowym. Obecnie w Stena Recycling odpowiada za obszar ESG.  Autorka i współautorka publikacji o tematyce związanej z odpowiedzialnością społeczną: „Przepisu na wolontariat”, podręczników dla przedsiębiorców: „W Twoim odpowiedzialnym sklepie. Dlaczego warto prowadzić biznes odpowiedzialny społecznie?”, „Szanuje nie marnuję. Podręcznik odpowiedzialnego przedsiębiorcy i pracownika”, wspierający kompleksowe zarządzanie food waste w branży handlowej oraz „Business Social Impact. Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii, praktyce, liczbach i case studies”, która jest rozwinięciem rozważań o społecznej odpowiedzialności biznesu podczas Festiwalu Insightów i Innowacji INSUMMIT 2023. Współautorka i prowadząca SUSCASTÓW podcastu Kantar Polska o zrównoważonym rozwoju.

Michał Lutostański

Strategy Business Director, Kantar Polska

Doktor nauk społecznych. Socjolog. Strategy Business Director w Kantar Polska, wcześniej Innovation Business Lead Client Director. Wiceprezes PTBRiO. Adiunkt w Zakładzie Marketingu Wartości SGH. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Znalazł się na liście „Insight250” opublikowanej przez ESOMAR w 2023 – wyróżniającej pionierów i innowatorów branż opartych na danych z całego świata. Współautor książek: „Data driven decision. Jak odnaleźć się w natłoku danych?”, „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”, „Modern Leisure society – consumer behavior” oraz „O zmieniającym się świecie wartości w ekonomii, finansach i zarządzaniu”. Publicysta Brief.pl oraz Marketer +.

Rafał Neska

Co-Founder, WiseRabbit

Związany z branżą badawczą od 2002 roku (wcześniej: Pentor, TNS, GfK). Socjolog (UW) i ekonomista (SGH). Doradza w obszarze kształtowania strategii cenowej i optymalizacji oferty (w tym NPD) m. in. w: usługach finansowych, telekomunikacji, RTV/AGD, FMCG, artykułach budowlanych, zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Realizował pionierskie projekty wdrażające nowatorskie narzędzie do badań cenowych na polskim rynku (m.in. technikę ACBC [Adaptive Choice Based Conjoint] oraz MBC [Menu Based Conjoint]). W ramach Kongresów PTBRiO prezentował case study dot. rozwoju nowych produktów i technik badania elastyczności cenowej. Współautor rozdziału o badaniach cenowych w kompendium wiedzy o badaniach marketingowych.

Tomasz Opalski

Customer Experience Expert, ING Bank Śląski

  • Ekonomista, badacz, konsultant, analityk rynku z 25 letnim doświadczeniem w różnych branżach (bankowość, konsulting, meble, instytucje samorządowe)
  • Od 17 lat w ING odpowiedzialny za badania po stronie detalicznej banku. Od samego początku bankowości mobilnej i internetowej Moje ING (2014 rok) odpowiedzialny za badania UX dla niej.
  • Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii (2 kadencja)
  • Wykładowca akademicki na studiach podyplomowych z Zarządzania Doświadczeniem Klienta (Customer Experience Management) na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie
  • Wykładowca akademicki na studiach podyplomowych User Experience Design/Product Design na SWPS w Katowicach
  • Trener programu UX-PM (jedyny w Polsce program międzynarodowej certyfikacji z zakresu UX dla managerów, liderów i członków zespołów: deweloperskich, marketingowych, produktowych i obsługi klienta)
  • Trener Szkoły Insightów PTBRiO
  • Trener szkoleń z zakresu CX/UX w ramach PTBRiO
  • Prelegent na różnych krajowych i zagranicznych eventach organizowanych m.in. przez PTBRiO oraz ESOMAR

Maria Otmar-Szymańska

Senior Commercial Insights Manager, Versuni

Z badaniami rynku i konsumenta związana od 2006 r. Doświadczenie zdobywała po stronie agencji badawczej, a następnie zleceniodawcy badań w firmach reprezentujących różnorodne branże (media elektroniczne, FMCG, dobra trwałe). Obecnie zarządza obszarem insightów konsumenckich i wiedzy rynkowej w regionach CEE oraz DACH stanowiących 1/3 światowego biznesu Versuni (= produktów gospodarstwa domowego marki Philips J ). W insajtach najbardziej pociąga ją łączenie kropek, wykorzystanie badań i danych w procesach strategicznych oraz praca z drugim człowiekiem. Uwielbia mieć realny wpływ na decyzje biznesowe i analizować ich efekty. Współautorka rozdziału o badaniach cenowych w kompendium wiedzy o badaniach marketingowych, prelegentka na konferencjach, trenerka. Absolwentka metod ilościowych w ekonomii i systemów informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej.

Adam Polasz

Delikatesy Badawcze

Współzałożyciel butiku badawczego Delikatesy Badawcze.
Wszechstronne doświadczenie badawcze zawdzięcza poprzednim miejscom pracy: pracował jako Research & Development Director w Difference, Senior Research Manager w Wavemaker, Dyrektor ds. Badań w One Eleven, Insights Manager w Kompanii Piwowarskiej, Główny Specjalista ds. Badań Rynku w Polskiej Telefonii Cyfrowej (T-Mobile). Jest autorem licznych wystąpień konferencyjnych, szkoleń i wykładów z zakresu efektywności komunikacji, raportowania i wizualizacji danych.

Anna Maria Stawiska

Senior Project Manager, Ipsos Polska

Doświadczenie badawcze zdobywała między innymi w IQS, Millward Brown, Nielsenie, a obecnie w Ipsos. Specjalizuje się w badaniach drzew decyzyjnych, badaniach path to purchase, badaniach U&A. Pracuje głównie z Klientami z branży FMCG oraz retail.
Przez 7 lat prowadziła zajęcia dydaktyczne w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.
Członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Patrycja Szymańska

Director, Ipsos UU

Z badaniami rynku jestem związana od ponad 20 lat, zawsze po stronie agencji badawczej (MEMRB, Synovate i teraz Ipsos). Specjalizuję się w badaniach jakościowych, choć najbardziej wierzę w synergię metod i głów badawczych, więc najchętniej biorę udział w procesach gdzie łączy się bardzo różne metody, aby dostarczyć jak najbardziej wartościowych odpowiedzi na pytania biznesowe klienta. Interesuje mnie to co z badań wynika, jakie można i powinno się wyciągnąć na ich podstawie wnioski, jak budować rekomendacje i jak pomóc przekładać klientom wyniki badań na działania. Stąd o wynikach lubię rozmawiać i pracować na warsztatach, teraz onlinowych. Dziś zarządzam (najprawdopodobniej 😊) największym zespołem badaczek i badaczy jakościowych w Polsce, czyli m.in. mam możliwość uczyć się od i wspierać w rozwoju 20 osób na co dzień zajmujących się badaniami jakościowymi. Mam też przyjemność pracować z klientami z bardzo różnych branż (FMCG, telekomunikacja, finanse, healthcare, GAFA), w bardzo różnych tematach (strategia rozwoju produktu, marki i komunikacji; eksploracje zwyczajów i postaw; UX, CX, etc), w projektach lokalnych i o zasięgu międzynarodowym. Za największe zespołowe osiągnięcie 2020 roku uważam przeniesienie w ciągu kilku dni wszystkich jakościowych procesów badawczych na formę online, bez utraty na jakości dostarczanych danych i insightów. Wierzę w ciągły rozwój i niestanie w miejscu, więc co roku znajduję sobie jakiś nowy temat, zagadnie, technikę w którą się zagłębiam, doświadczam i używam coraz bardziej świadomie. Z wykształcenia jestem politolożką z dyplomem oraz socjoterapeutką bez dyplomu.

Magdalena Urban

Service Design Lead, Santander Bank

Badaczka, projektantka usług, ewaluatorka, strateżka, socjolożka – to moje role, ale również pasje. Jestem idealistką – projektuję i realizuję badania po to, aby ludziom było lepiej. Aby wprowadzane rozwiązania odpowiadały na ich rzeczywiste, a nie sztucznie wytworzone potrzeby. Aby korzystanie z usług nie przysparzało problemów, a było intuicyjne i proste. Aby krajowe i samorządowe programy rozwojowe były trafnie ukierunkowane na obszary wsparcia i przełożyły się na wzrost jakości życia mieszkańców. Powadzę procesy projektowe oraz transformacyjne, opracowuję strategie, przeprowadzam badania ewaluacyjne. Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Polskiego Towarzystwa Ewaluacji.

Agnieszka Warzybok

Customer Intelligence Director, Future.Company

Badaczka społeczna i marketingowa. Baczna obserwatorka rzeczywistości i trendów konsumenckich. W branży badawczej od 2010 roku. Specjalizuję się w prowadzeniu i realizacji projektów związanych z budowaniem relacji z klientami, wizerunkiem marek oraz badań na potrzeby B2B. W pracy ceni niestandardowe podejście, łącząc różne metody badawcze i podejścia metodologiczne.

Jan Zając

Prezes, Sotrender

Psycholog, przedsiębiorca, twórca narzędzi do badania Internetu i jego użytkowników. Badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Uprzednio wieloletni pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 44 kraje – w większości na rowerze.