BLOK: NPD & SERVICE DESIGN
26.04
2024

BADANIA INNOWACJI PRODUKTOWYCH 4h

09:00-13:00, zajęcia ON-LINE (Zoom)

Opis zajęć

Zajęcia będą się opierały na przejściu przez ścieżkę wprowadzania innowacji (z naciskiem na innowacje produktowe na rynku FMCG) na rynek i źródłach danych, którymi się można wspierać na każdym z etapów podejmowania decyzji biznesowych. Zaczniemy od odkrywania niezaspokojonych potrzeb i napięć konsumenckich, przez ideację i tworzenie pomysłów, przez ich selekcję, rozwijanie, po badania wolumetryczne i post-launchowe.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

#insight #koncept #produkt #discover #develop #deliver #wolumetryka #launch

Umiejętności, jakie wyniosą z zajęć uczestnicy:

  • rozumienie różnic między prawdziwymi innowacjami a nowościami
  • rozumienie dlaczego ważne jest ustawienie procesów innowacyjnych w organizacji
  • jakie przyjąć zasady przechodzenia do kolejnych etapów
  • jakie badania zaprojektować na każdym z etapów
  • jak interpretować wyniki badań innowacji produktowych

Program:

  1. Czy każda „nowość” jest innowacją, czyli o czym w ogóle rozmawiamy?
  2. „Idealistyczna” ścieżka innowacji vs „realistyczna”
  3. Istota wdrażania programów innowacyjnych
  4. Szybkie iteracje vs. długie procesy – co jest lepsze?
  5. Discover – odkrywanie potrzeb konsumentek i konsumentów
  6. Develop – ideacja, tworzenie pomysłów, selekcja i doskonalenie
  7. Deliver – Wprowadzanie innowacji na rynek, estymacje wolumetryczne
  8. Wdrożyliśmy i co dalej?
  9. Określanie KPI innowacji

Michał Lutostański

Kantar Polska

Doktor nauk społecznych. Socjolog. Strategy Business Director w Kantar Polska, wcześniej Innovation Business Lead Client Director. Wiceprezes PTBRiO. Adiunkt w Zakładzie Marketingu Wartości SGH. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Znalazł się na liście „Insight250” opublikowanej przez ESOMAR w 2023 – wyróżniającej pionierów i innowatorów branż opartych na danych z całego świata. Współautor książek: „Data driven decision. Jak odnaleźć się w natłoku danych?”, „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”, „Modern Leisure society – consumer behavior” oraz „O zmieniającym się świecie wartości w ekonomii, finansach i zarządzaniu”. Publicysta Brief.pl oraz Marketer +.

CENA EARLY BIRD do 05.04.2024 r.:

ceny netto

W CENIE: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny