BLOK: NPD & SERVICE DESIGN
24.04
2025
BADANIA INNOWACJI PRODUKTOWYCH 4h
09:00-13:00, zajęcia ON-LINE (Zoom)
Opis zajęć
Zajęcia będą się opierały na przejściu przez ścieżkę wprowadzania innowacji (z naciskiem na innowacje produktowe na rynku FMCG) na rynek i źródłach danych, którymi się można wspierać na każdym z etapów podejmowania decyzji biznesowych. Zaczniemy od odkrywania niezaspokojonych potrzeb i napięć konsumenckich, przez ideację i tworzenie pomysłów, przez ich selekcję, rozwijanie, po badania wolumetryczne i post-launchowe.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia
#insight #koncept #produkt #discover #develop #deliver #wolumetryka #launch
Umiejętności, jakie wyniosą z zajęć uczestnicy:
- rozumienie różnic między prawdziwymi innowacjami a nowościami
- rozumienie dlaczego ważne jest ustawienie procesów innowacyjnych w organizacji
- jakie przyjąć zasady przechodzenia do kolejnych etapów
- jakie badania zaprojektować na każdym z etapów
- jak interpretować wyniki badań innowacji produktowych
Program:
- Czy każda „nowość” jest innowacją, czyli o czym w ogóle rozmawiamy?
- „Idealistyczna” ścieżka innowacji vs „realistyczna”
- Istota wdrażania programów innowacyjnych
- Szybkie iteracje vs. długie procesy – co jest lepsze?
- Discover – odkrywanie potrzeb konsumentek i konsumentów
- Develop – ideacja, tworzenie pomysłów, selekcja i doskonalenie
- Deliver – Wprowadzanie innowacji na rynek, estymacje wolumetryczne
- Wdrożyliśmy i co dalej?
- Określanie KPI innowacji
Michał Lutostański
Kantar Polska
Doktor nauk społecznych. Socjolog. Head of Knowledge & Thought Leadership w Kantar Polska. Prezes PTBRiO. Adiunkt w Zakładzie Marketingu Wartości SGH. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Znalazł się na liście „Insight250” opublikowanej przez ESOMAR w 2023 – wyróżniającej pionierów i innowatorów branż opartych na danych z całego świata. Współautor książek: „Data driven decision. Jak odnaleźć się w natłoku danych?”, „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”, „Modern Leisure society – consumer behavior” oraz „O zmieniającym się świecie wartości w ekonomii, finansach i zarządzaniu”. Publicysta Brief.pl oraz Marketer +.
CENA EARLY BIRD do 10.04.2025 r.:
ceny netto
W CENIE: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny