BLOK: RETAIL
17.05
2025

BADANIA PANELOWE 4h

09:00-13:00, zajęcia ON-LINE (Zoom)

Opis zajęć

Podczas zajęć skupimy się przede wszystkim na pozaniu Panelu Gospodarstw Domowych oraz Panelu Handlu Detaliczego – pokazujących obraz rynku FMGC. Dowiesz się kiedy warto sięgać po dane panelowe, czym różnią się dane z obu Paneli oraz jaką wiedzę o rynku mogą dostarczać zarówno dla producentów, jak i detalistów.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

badania panelowe, wolumen i wartość sprzedaży, dystrybucja, penetracja, częstotliwość zakupu

Umiejętności, jakie wyniosą z zajęć uczestnicy:

  • Co oznaczają podstawowe wskaźniki?
  • Na jakie pytania biznesowe odpowiadają dane z obu źródeł?
  • Na jakie problemy badawcze może odpowiedzieć każde z podejść?

Program:

  1. Podobieństwa i różnice między Panelem Gospodarstw Domowych a Panelem Handlu Detalicznego
  2. Podstawowe fakty – ich interpretacja i wykorzystanie
  3. Ćwiczenia praktyczne na business case’ach

Aleksandra Gębarowska

NIQ

Badaczka rynku z wyboru i wykształcenia, członkini zarządu PTBRiO. Absolwentka socjologii UJ na specjalizacji: badanie rynku i analiza polityk publicznych. Ukończyła także pedagogikę o specjalności: animacja społeczno-kulturowa. Wcześniej realizowała badania panelowe w GfK Polonia, a obecnie z NIQ, gdzie w ramach zespołu Consulting & Analytic Insights wspiera klientów z branży FMCG w obszarze analiz rynkowych oraz trendów konsumenckich.
CENA EARLY BIRD do 03.05.2025 r.:
ceny netto

W CENIE: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny