BLOK: STRATEGIA
20.03
2025
BADANIA U&A ORAZ BADANIA SEGMENTACYJNE 4h
09:00-13:00, zajęcia ON-LINE (Zoom)
Opis zajęć
Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję poznać różne podejścia do badań opisujących kategorię i jej konsumenta z szerokiej perspektywy. Częścią szkolenia będą też ćwiczenia pokazujące praktyczną stronę tego typu projektów, począwszy od przygotowania badania aż po analizę i opis danych.
- Zakres badań U&A i badań segmentacyjnych
- Różne podejścia do segmentacji
- Rola badań jakościowych w procesie
- Cele badania segmentacyjnego
- Projektowanie badania oraz narzędzi badawczych
- Podstawy analizy i interpretacji danych
- Raportowanie i prezentowanie badań tego typu
Kluczowe pojęcia i zagadnienia
Segmentacja, badania U&A, analiza czynnikowa, analiza skupień (clustering), targetowanie
Uczestnik po zajęciach: :
- Potrafi zdefiniować zakres badania U&A i zaplanować najważniejsze obszary tematyczne
- Wie czym różni się badanie U&A od segmentacji
- Zna różne podejścia do segmentacji i wie czym mogą się one różnić
- Wie do czego służą badania segmentacyjne
- Zna podstawowe założenia analizy segmentacyjnej i wie jak ją interpretować
Program zajęć:
- Wstęp – zakres badań U&A i badań segmentacyjnych.
- Czym są te badania? Na jakie odpowiadają pytania?
- Różne podejścia do opisu użytkowania oraz segmentacji w zależności od kategorii i celów badania:
- Segmentacja konsumentów
- Segmentacja okazji
- Segmentacja produktów
- Podejście wielowarstwowe / zintegrowane
- Rola badań jakościowych w procesie
- A właściwie po co ta segmentacja?
- Planowanie badania oraz przygotowanie narzędzi.
- Dobór metody w zależności od wybranego podejścia
- Dobór próby – metody i potrzebne dane
- Konstrukcja kwestionariusza – struktura i typowe pytania
- Podstawy analizy i interpretacji danych.
- Wybór zmiennych do segmentacji
- Segmentacja jest sztuką, czyli wybrane metody statystyczne używane przy segmentacji, ich korzyści i ograniczenia oraz sposób interpretacji
- Inne analizy wspomagające interpretację danych U&A
- Interpretacja i nazywanie segmentów – ćwiczenia
- Kilka słów o raportowaniu badań U&A i segmentacji.
- Struktura raportu i budowanie historii z danych
- Przykłady sposobów prezentowania danych i inne formy przekazywania wyników
- Podsumowanie.
- Planowanie procesu – okoliczności które warto uwzględnić.
- Miejsce badań U&A i segmentacji w strategii.
Anna
Forycka-Zawadka
Kompania Piwowarska
Z badaniami marketingowymi związana jest od ponad 20 lat – początkowo w agencjach badawczych takich jak Demoskop, IQS i Ipsos, a następnie po stronie producentów. Mówi o sobie, że jest badaczem z krwi i kości, bo dobrze zna i lubi wszystkie elementy procesu badawczego – od przygotowywania narzędzi po szczegóły analiz statystycznych i rekomendacje strategiczne. Doświadczenie zdobywała głównie w pracy dla sektorów: FMCG, telekomunikacji i finansów. Jej zainteresowania zawodowe dotyczą szczególnie badań eksploracyjnych związanych z innowacjami i strategią marek, w tym badań segmentacyjnych, postaw i użytkowania, a także nowych rozwiązań w zakresie analizy danych ilościowych. Z wykształcenia jest psychologiem i historykiem sztuki.
CENA EARLY BIRD do 06.03.2025 r.:
ceny netto
W CENIE: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny