BLOK: KOMUNIKACJA
11.04
2025

SEMIOTYKA 4h

09:00-13:00, zajęcia ON-LINE (Zoom)

Opis zajęć

Spojrzenie na komunikację z perspektywy kulturowej. W jaki sposób narzędzia semiotyczne pozwalają ocenić zgodność komunikacji z założonym celem strategicznym czy jej adekwatność i dobre wpasowanie w kulturę. Jak kultura może inspirować komunikację? Jak język, kody komunikacyjne wpływają na postrzeganie marki? Jak zmienia się język marki i jego kulturowa adekwatność?

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

Kultura, komunikacja, semiotyką, kody komunikacyjne i kulturowe, komunikacja rezydualna, dominująca i emergentna.

Umiejętności, jakie wyniosą z zajęć uczestnicy:

Spojrzenie na działania komunikacyjne marki z punktu widzenia kultury. Zrozumienie w jaki sposób marka z użyciem wzorców kulturowych komunikuje się z odbiorcami. Na czym polega badanie semiotyczne komunikacji marki.

Program:

  1. Rola kultury w działaniu marek.
  2. Badania semiotyczne a badania konsumenckie
  3. Semiotyczna diagnoza komunikacji
  4. Kultura jako źródło inspiracji dla komunikacji

Paulina
Goch-Kenawy

CultureTellers

Współzałożycielka CultureTellers – agencji łączącej perspektywę kulturową z tworzeniem rozwiązań w obszarze marketingu. Semiotyczka, filozofka, badaczka kultury i konsultantka z szesnastoletnim doświadczeniem rynkowym.
Autorka licznych artykułów, a także wystąpień na temat kształtowania strategii i działań marek w oparciu o wiedzę płynącą z otaczającej nas rzeczywistości kulturowej. Dotychczas doradzała markom z obszarów FMCG, finansów, farmaceutyków, telekomunikacyjnego. Brała również udział w projektach realizowanych na potrzeby instytucji publicznych.
CENA EARLY BIRD do 28.03.2025 r.:
ceny netto

W CENIE: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny