TRENERKI I TRENERZY

Anna Forycka-Zawadka
Insights Director, Kompania Piwowarska

Aleksandra Gębarowska
Client Business Partner, NielsenIQ
Badaczka rynku z wyboru i wykształcenia, członkini PTBRiO. Absolwentka socjologii UJ na specjalizacji: badanie rynku i analiza polityk publicznych. Ukończyła także pedagogikę o specjalności: animacja społeczno-kulturowa. Wcześniej związana z GfK Polonia, a obecnie z NIQ, gdzie w ramach zespołu Consulting & Analytic Insights wspiera klientów z branży FMCG w obszarze analiz rynkowych oraz trendów konsumenckich.

Paulina Goch-Kenawy
Co-Founder, CultureTellers
Współzałożycielka CultureTellers – agencji łączącej perspektywę kulturową z tworzeniem rozwiązań w obszarze marketingu. Semiotyczka, filozofka, badaczka kultury i konsultantka z szesnastoletnim doświadczeniem rynkowym.
Autorka licznych artykułów, a także wystąpień na temat kształtowania strategii i działań marek w oparciu o wiedzę płynącą z otaczającej nas rzeczywistości kulturowej. Dotychczas doradzała markom z obszarów FMCG, finansów, farmaceutyków, telekomunikacyjnego. Brała również udział w projektach realizowanych na potrzeby instytucji publicznych.

Anna Karczmarczuk
Prezeska, Ipsos
Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą insightów związana od początku drogi zawodowej. Zdobywała doświadczenie zarówno po stronie klienta (PTC Era), jak i agencji badawczych (CASE, TNS OBOP, TNS Polska). Jako badaczka specjalizowała się w prowadzeniu projektów segmentacyjnych, wspierających marki w procesach strategicznych i pozycjonujących. Od 2015 prezeska Ipsos w Polsce, a od 2020 prezeska PTBRiO. Należy do ESOMARu. Kilkakrotnie zaangażowana w prace Rady Programowej Kongresu Badaczy, w 2017 r. jako jej przewodnicząca. Współtwórczyni idei Festiwalu Insummit. Współautorka książek Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018) oraz Badanie Rynku. Jak zrozumieć konsumenta? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021).

Michał Kociankowski
Właściciel, Synergion
Ekspert strategii marketingowej, badań rynku i komunikacji, popularyzator myślenia strategicznego w biznesie. Prowadził pierwszy w Polsce dział Research Consulting w firmie badawczej (Grupa IQS), specjalizujący się w doradztwie strategicznym opartym na wiedzy. Pracował także w ARC, Y&R, BAV Consulting. Od 2010 prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion, której częścią była także agencja komunikacyjna Simply By, nagrodzona EFFIE w roku 2017. W latach 2008-2012 oraz od 2014 do 2018 Członek Zarządu PTBRiO. Członek Polskiego Klubu Brandingu. Wykładowca MBS by Effie, Szkoły Strategii Marki SAR, Szkoły Insightów PTBRiO. Juror EFFIE, trener jurorów w konkursie EFFIE, członek Komitetu Organizacyjnego EFFIE Polska, juror EFFIE Europe 2022, juror EFFIE Global Best of the Best 2023.

Marta Kukowska
Ekspertka ESG
Jestem Praktyczką zrównoważonej transformacji, wspierającą firmy w odpowiedzialnym przechodzeniu ku modelom biznesowym opartym na długofalowej wartości, odporności i zrównoważonym rozwoju. Pomagam nie tylko „spełniać wymogi regulacyjne”, ale realnie przekształcać strategię biznesową, kulturę organizacyjną i efektywność operacyjną w przynoszącą organizacji praktyczną wartość, uwzględniająca pozytywny wpływ na ludzi i środowisko. Pracuję holistycznie, w oparciu o dane, dialog, współtworzenie i osobiste zaangażowanie. Zawsze myślę o realnym wpływie. Łączę doświadczenie w zrównoważonym rozwoju i ESG z wykształceniem prawniczym i mocnymi kompetencjami komunikacyjnymi. Współpracowałam zarówno z instytucjami publicznymi, sektorem kultury jak i liderami branż: FMCG, retail, odpadowej, recyklingowej, hazardowej i doradczej w obszarze ESG. Jestem autorką i współautorka publikacji o tematyce związanej z odpowiedzialnością społeczną. Współautorka i prowadząca pierwszego sezonu Suscastów podcastu Kantar Polska o zrównoważonym rozwoju.

Agnieszka Kwaśniewska
Chief Strategy Officer, Saatchi&Saatchi
Psycholożka i trenerka grupowa. Od ponad 20 lat zajmuje się strategią marki i komunikacji. Liderka zespołu strategicznego w agencji Saatchi&Saatchi. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z budowaniem strategii i rozwoju marek na każdym etapie ich życia oraz programów implementacyjnych obejmujących całościowe doświadczenie z marką. Wykładowczyni Szkoły Strategii Marki SAR oraz Collegium Civitas. Jurorka konkursów branżowych – EFFIE, Euroeffie, Innovation, Young Creatives. Mentorka w programach Klubu Przedsiębiorczych Kobiet oraz Inkubatora Innowacji i Klubu Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego.

Rafał Neska
Co-Founder, WiseRabbit

Tomasz Opalski
Customer Experience Expert, ING Bank Śląski
- Ekonomista, badacz, konsultant, analityk rynku z 25 letnim doświadczeniem w różnych branżach (bankowość, konsulting, meble, instytucje samorządowe)
- Od 17 lat w ING odpowiedzialny za badania po stronie detalicznej banku. Od samego początku bankowości mobilnej i internetowej Moje ING (2014 rok) odpowiedzialny za badania UX dla niej.
- Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii (2 kadencja)
- Wykładowca akademicki na studiach podyplomowych z Zarządzania Doświadczeniem Klienta (Customer Experience Management) na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie
- Wykładowca akademicki na studiach podyplomowych User Experience Design/Product Design na SWPS w Katowicach
- Trener programu UX-PM (jedyny w Polsce program międzynarodowej certyfikacji z zakresu UX dla managerów, liderów i członków zespołów: deweloperskich, marketingowych, produktowych i obsługi klienta)
- Trener Szkoły Insightów PTBRiO
- Trener szkoleń z zakresu CX/UX w ramach PTBRiO
- Prelegent na różnych krajowych i zagranicznych eventach organizowanych m.in. przez PTBRiO oraz ESOMAR

Maria Otmar-Szymańska
Senior Commercial Insights Manager, Versuni
Z badaniami rynku i konsumenta związana od 2006 r. Doświadczenie zdobywała po stronie agencji badawczej, a następnie zleceniodawcy badań w firmach reprezentujących różnorodne branże (media elektroniczne, FMCG, dobra trwałe). Obecnie zarządza obszarem insightów konsumenckich i wiedzy rynkowej w regionach CEE oraz DACH stanowiących 1/3 światowego biznesu Versuni (= produktów gospodarstwa domowego marki Philips J ). W insajtach najbardziej pociąga ją łączenie kropek, wykorzystanie badań i danych w procesach strategicznych oraz praca z drugim człowiekiem. Uwielbia mieć realny wpływ na decyzje biznesowe i analizować ich efekty. Współautorka rozdziału o badaniach cenowych w kompendium wiedzy o badaniach marketingowych, prelegentka na konferencjach, trenerka. Absolwentka metod ilościowych w ekonomii i systemów informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej.

KATARZYNA PIWOWARCZYK
Country Marketing Manager, IKEA

Adam Polasz
CEO, Delikatesy Badawcze
Współzałożyciel butiku badawczego Delikatesy Badawcze.
Wszechstronne doświadczenie badawcze zawdzięcza poprzednim miejscom pracy: pracował jako Research & Development Director w Difference, Senior Research Manager w Wavemaker, Dyrektor ds. Badań w One Eleven, Insights Manager w Kompanii Piwowarskiej, Główny Specjalista ds. Badań Rynku w Polskiej Telefonii Cyfrowej (T-Mobile). Jest autorem licznych wystąpień konferencyjnych, szkoleń i wykładów z zakresu efektywności komunikacji, raportowania i wizualizacji danych.

Anna Maria Stawiska
Senior Project Manager, Ipsos
Doświadczenie badawcze zdobywała między innymi w IQS, Millward Brown, Nielsenie, a obecnie w Ipsos. Specjalizuje się w badaniach drzew decyzyjnych, badaniach path to purchase, badaniach U&A. Pracuje głównie z Klientami z branży FMCG oraz retail.
Przez 7 lat prowadziła zajęcia dydaktyczne w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.
Członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Patrycja Szymańska
Director, Ipsos UU

Magdalena Urban
Service Design Lead, Santander Bank
Badaczka, projektantka usług, ewaluatorka, strateżka, socjolożka – to moje role, ale również pasje. Jestem idealistką – projektuję i realizuję badania po to, aby ludziom było lepiej. Aby wprowadzane rozwiązania odpowiadały na ich rzeczywiste, a nie sztucznie wytworzone potrzeby. Aby korzystanie z usług nie przysparzało problemów, a było intuicyjne i proste. Aby krajowe i samorządowe programy rozwojowe były trafnie ukierunkowane na obszary wsparcia i przełożyły się na wzrost jakości życia mieszkańców. Powadzę procesy projektowe oraz transformacyjne, opracowuję strategie, przeprowadzam badania ewaluacyjne. Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Polskiego Towarzystwa Ewaluacji.

Agnieszka Warzybok
decode
Badaczka społeczna i marketingowa. Baczna obserwatorka rzeczywistości i trendów konsumenckich. W branży badawczej od 2010 roku. Specjalizuję się w prowadzeniu i realizacji projektów związanych z budowaniem relacji z klientami, wizerunkiem marek oraz badań na potrzeby B2B. W pracy ceni niestandardowe podejście, łącząc różne metody badawcze i podejścia metodologiczne.
