PTBRiO
Polskie Towarzystwo Badania Rynku i Opinii
O nas
Jesteśmy największym w Polsce stowarzyszeniem skupiającym osoby profesjonalnie zajmujące się badaniem zachowań konsumenckich i społecznych oraz wykorzystaniem insightów do podejmowania trafnych decyzji w organizacjach.
Od 1994 roku integrujemy ludzi, dziedziny i podejścia. Tworzymy wspólnie otwartą platformę wspierającą rozwój kompetencji zawodowych. Promujemy najwyższe standardy metodologiczne i etyczne w badaniach oraz dbamy o właściwą ekspozycję roli insightów w tworzeniu innowacyjnych produktów, usług, marek i polityk.
Członkowie i członkinie PTBRiO to zarówno dostawcy wiedzy rynkowej i społecznej, jak i jej odbiorcy. W naszym gronie są osoby zajmujące się m.in. badaniami rynku i opinii, data science, customer experience, consultingiem, komunikacją, strategią oraz marketingiem. Jesteśmy ekspercką społecznością, którą łączy otwartość dociekliwość, uczciwość, rozwój, profesjonalizm i sprawczość.
>> Poznaj członków i członkinie PTBRiO <<



Władze
Władze Towarzystwa tworzy Zarząd, Komisja Rewizyjna oraz Sąd Koleżeński. Wszystkie osoby wchodzące w ich skład pełnią swoje role pro bono, nie pobierając za swoją pracę wynagrodzenia. Kadencja władz PTBRiO trwa dwa lata. Walne Zebrania Członków i Członkiń Towarzystwa odbywają się co roku, zwyczajowo w drugiej połowie czerwca.

Zarząd kadencji 2024 - 2026

Michał
Lutostański
Prezes
Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub pomysły, o których chcesz porozmawiać, jestem do dyspozycji w każdy wtorek w godzinach 9-11 w biurze naszego towarzystwa na Szarotki 11 na warszawskim Mokotowie. Zapraszam do spotkań face-to-face, przez zooma lub rozmów telefonicznych. Daj proszę znać, kiedy możemy się spotkać pisząc bezpośrednio na mój adres mailowy

Anna
Rzeźnik
Wiceprezeska

Aleksandra
Gębarowska
Członkini Zarządu

Marcin
Hinz
Członek Zarządu

Marta
Łojewska
Członkini Zarządu

Adam
Polasz
Członek Zarządu
Komisja Rewizyjna kadencji 2024 - 2026

Mateusz
Galica

Katarzyna
Gawlik

Anna
Karczmarczuk
Sąd koleżeński

Kuba
Antoszewski

Maria
Perschke

Agnieszka
Warzybok
Grupy eksperckie
W 2025 roku PTBRiO powołało do życia Grupy Eksperckie, których celem jest rozwijanie wiedzy o wykorzystaniu insightów w istotnych obszarach branżowych, biznesowych i społecznych oraz wspieranie cross-branżowej integracji. Grupy Eksperckie PTBRiO mają otwarty charakter – do udziału zapraszamy zarówno członkinie i członków, jak i osoby spoza Towarzystwa. Aby dołączyć zgłoś swoją kandydaturę do lidera/liderów grupy opisując swoje doświadczenie i motywacje.

Drogie badaczki, drodzy badacze!
Sztuczna inteligencja na dobre zagościła w badaniach marketingowych i nigdzie się nie wybiera. AI nie jest już dziś tylko technologiczną ciekawostką – staje się codziennym narzędziem w pracy badaczy i marketerów. Widzimy, jak dynamicznie zmienia sposób planowania, realizacji, analizy i wykorzystania badań, jak na nowo definiuje rolę respondentów, badaczy i agencji badawczych w procesie dostarczania wiedzy klientom.
Jednocześnie możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w badaniach stawiają przed nami zupełnie nowe wyzwania – związane z jakością, etyką i przejrzystością procesów. W PTBRiO dostrzegamy pilną potrzebę wypracowania dobrych praktyk, standardów oraz zasad etycznego wykorzystywania sztucznej inteligencji w badaniach.
Dlatego chcielibyśmy zaprosić Was do dołączenia do grupy eksperckiej poświęconej AI w badaniach marketingowych. Szukamy osób z komercyjnym doświadczeniem w wykorzystywaniu sztucznej inteligencji (zarówno po stronie dostawców wiedzy jak i klientów), które chciałyby podzielić się swoimi zawodowymi doświadczeniami z AI aby współtworzyć standardy i dobre praktyki jej zastosowania w badaniach. Zależy nam na wypracowaniu i wypromowaniu etycznych i transparentnych rozwiązań, które dostarczają rzetelnej, wiarygodnej wiedzy. Jeśli chcecie mieć realny wpływ na przyszłość badań i marketingu, dołączcie do nas.
Zainteresowanych dołączeniem do grupy eksperckiej zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowego.
W sierpniu zbieramy kandydatury osób chętnych współtworzenia grupy. Na zgłoszenia odpowiemy w pierwszych dniach września. Ze względu na ekspercki charakter grupy zastrzegamy sobie prawo skontaktowania się wyłącznie z osobami, które mają doświadczenie w komercyjnych zastosowaniach AI w badaniach.

Adam Polasz
Leader Grupy Eksperckiej PTBRiO AI w Badaniach
Członek Zarządu PTBRiO
Do pobrania
Informacja o Polskim Towarzystwie Badania Rynku i Opinii
Statut Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii
Logotyp PTBRiO