Korzyści
- Zrozumienie biznesowego znaczenia ceny.
- Zrozumienie konsumencko-psychologicznych uwarunkowań strategii cenowej.
- Nabycie umiejętności doboru technik badawczych w zależności od celu i kontekstu biznesowego.
- Nabycie umiejętności interpretowania wyników badań cenowych i budowania rekomendacji biznesowych na ich podstawie.
Zakres
- Omówienie roli ceny na tle innych komponentów Marketing Mix.
- Omówienie kontekstu konsumencko-psychologicznego ceny (Ekonomia Behawioralna a cena).
- Przedstawienie, na przykładach, różnych technik badania ceny / wartości (PSM, DPA, Conjoint).
- Wspólne zaprojektowanie badania cenowego.
- Analiza i interpretacja przykładowych wyników badań cenowych, omówienie przykładów rekomendacji dot. strategii cenowej (case studies).
Dla kogo
Badacze rynku, osoby zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem, osoby odpowiedzialne za produkt i ceny.
Kluczowe pojęcia
Strategia cenowa, PSM (Price Sensitivity Meter), DPA (Direct Price Acceptance ), Conjoint, Value Based Pricing, Willingness to Pay (Skłonność do zapłaty)
Forma
Szkolenie będzie obejmowało zarówno część wykładową, jak i ćwiczenia praktyczne, w ramach których zadaniem uczestników będzie zaplanowanie procesu badawczego (case studies).
Stopień zaawansowania
Szkolenie wymaga podstawowej wiedzy z zakresu badań marketingowych.