Szkolenie Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii

Attention – czym jest i jak ją badać

Trenerzy:
  • Beata Pawłowska
    , Neuroidea
  • Jacek Kowalski
    , Neuroidea
27
-28
.11.2025
Masz poczucie, że w natłoku innych bodźców Twoje reklamy nie zawsze działają tak jak powinny? Zastanawiasz się czy zadbałeś już o wszystkie kwestie związane z ich skutecznością? Ale czy twoje materiały, do których przywiązujesz tak dużo uwagi przyciągną też uwagę Twoich klientów? Zapraszamy na szkolenie, na którym opowiemy o jednej z najważniejszych kwestii w dzisiejszym przeładowanym bodźcami świecie - o uwadze. Dowiesz się co to jest uwaga, jak ją należy rozumieć z punktu widzenia zarządzania bodźcami marketingowymi. Dowiesz się, kiedy i w jakich sytuacjach jest to ważna kwestia. Wprowadzimy Cię w świat procesów uwagowych i pokażemy Ci jak je mierzyć. Poznasz podstawowe wskaźniki i nauczysz się z nich korzystać.

Korzyści

Uczestnicy szkolenia:

  • zrozumieją co to jest uwaga i jak ma się ona do skuteczności działania bodźców marketingowych
  • dowiedzą się, dlaczego uwaga jest ważna w podejmowaniu decyzji marketingowych
  • zrozumieją kiedy i przy jakich kwestiach należy tę problematykę włączyć w proces badawczy
  • poznają różnorodne wskaźniki mówiące o uwadze
  • będą mieli możliwość dogłębnego zrozumienie wskaźników mówiących o uwadze i ich praktycznego wykorzystania
  • nabędą dodatkowe umiejętności wpływające na efektywność korzystania z badań, które mogą dostarczać informacji odnośnie uwagi

Zakres

  1. Co to jest uwaga, jak może być zdefiniowana
  2. Kiedy warto przywiązywać uwagę do uwagi
  3. Jakie wskaźniki mówią o uwadze
  4. Rodzaje pomiarów uwagi:
    1. Kwestionariusz
      1. Jakich informacji dostarcza – dostępne wskaźniki
      2. Kiedy warto korzystać
    2. Wywiad
      1. Jakich informacji dostarcza – dostępne wskaźniki
      2. Kiedy warto korzystać
    3. Pomiar rozkładu uwagi wzrokowej
          1. Jakie są rodzaje
          2. Jakich informacji dostarcza – dostępne wskaźniki
          3. Kiedy warto korzystać
  1. Jak projektować badania tak aby zmierzyć rzeczywiste procesy uwagowe – teoria i praktyka.
    1. Określenie szczegółowego celu badania i pytań badawczych
    2. Określenie wskaźników
    3. Ilość materiałów
    4. Rodzaj materiałów
      1. Badanie materiałów reklamowych
      2. Badania UX
    5. Stosowany schemat badania.
    6. Nie zapomnijmy o prawidłowej treści zadań i ich wpływie na uwagę.

Dla kogo

Szkolenie kierowane jest do pracowników działów marketingu, którzy zamawiają badania i korzystają z ich wyników, pracowników działów badań, pracowników domów mediowych, którzy są związania z badaniami w swojej organizacji lub chcą w jak najlepszy sposób zrozumieć ich metodologię, aby lepiej interpretować wyniki badań.

Kluczowe pojęcia

Badania marketingowe, Procesy uwagowe, attention, Wskaźniki dotyczące uwagi, Proces badawczy, Rozumienie wyników badania

Forma

Stacjonarne. Szkolenie będzie miało formę wykładu, z dużym udziałem prezentacji konkretnych wyników pozwalających na poznanie uwagi w praktyce z różnej perspektywy. Na szkolenie, szczególnie drugiego dnia przewidziane są ćwiczenia mające na celu zrozumienie jak w badaniach złapać i zmierzyć rzeczywiste procesy uwagowe.

Stopień zaawansowania

Szkolenie dedykowane zarówno do osób mających podstawową wiedzę z zakresu badań marketingowych, oraz komunikacji marketingowej, jak i do osób które mają już wiedze na temat badań ilościowych, jakościowych oraz badania UX ale chcą poszerzyć jej zakres w kierunku specyficznej wiedzy związanej z procesami uwagowymi.

27/11/2025
28/11/2025
09:00 
- 16:30
09:00 
- 16:30
PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
najlepsza cena:
1699 zł
do dnia: 06/11/25
regularna cena:
1999 zł
ceny netto
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
Więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń Anna Chodkiewicz
Przewijanie do góry