Korzyści
Uczestnicy szkolenia:
- zrozumieją co to jest uwaga i jak ma się ona do skuteczności działania bodźców marketingowych
- dowiedzą się, dlaczego uwaga jest ważna w podejmowaniu decyzji marketingowych
- zrozumieją kiedy i przy jakich kwestiach należy tę problematykę włączyć w proces badawczy
- poznają różnorodne wskaźniki mówiące o uwadze
- będą mieli możliwość dogłębnego zrozumienie wskaźników mówiących o uwadze i ich praktycznego wykorzystania
- nabędą dodatkowe umiejętności wpływające na efektywność korzystania z badań, które mogą dostarczać informacji odnośnie uwagi
Zakres
- Co to jest uwaga, jak może być zdefiniowana
- Kiedy warto przywiązywać uwagę do uwagi
- Jakie wskaźniki mówią o uwadze
- Rodzaje pomiarów uwagi:
- Kwestionariusz
- Jakich informacji dostarcza – dostępne wskaźniki
- Kiedy warto korzystać
- Wywiad
- Jakich informacji dostarcza – dostępne wskaźniki
- Kiedy warto korzystać
- Pomiar rozkładu uwagi wzrokowej
-
-
- Jakie są rodzaje
- Jakich informacji dostarcza – dostępne wskaźniki
- Kiedy warto korzystać
-
-
- Kwestionariusz
- Jak projektować badania tak aby zmierzyć rzeczywiste procesy uwagowe – teoria i praktyka.
- Określenie szczegółowego celu badania i pytań badawczych
- Określenie wskaźników
- Ilość materiałów
- Rodzaj materiałów
- Badanie materiałów reklamowych
- Badania UX
- Stosowany schemat badania.
- Nie zapomnijmy o prawidłowej treści zadań i ich wpływie na uwagę.
Dla kogo
Szkolenie kierowane jest do pracowników działów marketingu, którzy zamawiają badania i korzystają z ich wyników, pracowników działów badań, pracowników domów mediowych, którzy są związania z badaniami w swojej organizacji lub chcą w jak najlepszy sposób zrozumieć ich metodologię, aby lepiej interpretować wyniki badań.
Kluczowe pojęcia
Badania marketingowe, Procesy uwagowe, attention, Wskaźniki dotyczące uwagi, Proces badawczy, Rozumienie wyników badania
Forma
Stacjonarne. Szkolenie będzie miało formę wykładu, z dużym udziałem prezentacji konkretnych wyników pozwalających na poznanie uwagi w praktyce z różnej perspektywy. Na szkolenie, szczególnie drugiego dnia przewidziane są ćwiczenia mające na celu zrozumienie jak w badaniach złapać i zmierzyć rzeczywiste procesy uwagowe.
Stopień zaawansowania
Szkolenie dedykowane zarówno do osób mających podstawową wiedzę z zakresu badań marketingowych, oraz komunikacji marketingowej, jak i do osób które mają już wiedze na temat badań ilościowych, jakościowych oraz badania UX ale chcą poszerzyć jej zakres w kierunku specyficznej wiedzy związanej z procesami uwagowymi.