Wideonauci na oceanie rozrywki – jak widzowie nawigują wśród różnych treści wideo, ekranów i mediów
Joanna Kopeć, Nielsen, Magdalena Tędziagolska, Badnia i Działania

Treść dostępna dla członków PTBRiO

„Czas lockdownu był tak ciężki, że szukaliśmy już wszędzie czegoś do oglądania.” (uczestniczka badania etnograficznego, lat 34, mieszkanka dużego miasta). Co nam zostaje po pandemii? W aspekcie rozrywki z pewnością abonamenty do płacenia. Część usług, z których widzowie zaczęli korzystać w czasie ostatnich dwóch lat może nie przetrwać powrotu do normalności. Ale to, co z pewnością pozostanie, to rozbudzony apetyt na wideohistorie oraz świadomość obfitości treści wideo i źródeł, z których można korzystać.
W sytuacji, w której o uwagę, czas i nierzadko pieniądze widzów walczą coraz to nowe platformy czy serwisy, pokażemy jak Polki i Polacy uporządkowali i skategoryzowali świat wideo, jak swobodnie nawigują po źródłach treści, ekranach, mediach i jakie potrzeby zaspokajają. Zaprezentujemy też, jakie są tego implikacje dla rynku reklamowego.
Chcemy holistycznie pokazać świat wideorozrywki łącząc różne perspektywy badawcze: dane behawioralne z pomiarów telemetrycznych, badania etnograficzne i badania ilościowe tak, aby nadać kontekst temu co, ile i jak oglądają widzowie w Polsce, przede wszystkim zaś odpowiedzieć na fundamentalne pytanie „dlaczego?”.

TAGI: #media #potrzeby #telewizja #streaming #nowe_media #strategie_wyboru

Przewijanie do góry