Treść dostępna dla członków PTBRiO
Zmiana od „jestem inna niż wszystkie” do „jestem dokładnie taka jak inne” przyniosła kilka znaczących efektów: stygmatyzacja pumpkin spice latte odeszła w zapomnienie, pick me girls zyskały nową, bardziej wyrozumiałą narrację, a bycie „dziewczyńską” na nowo jest społecznie akceptowalne w świecie, który coraz częściej wymaga od kobiet przyjmowania cech zarówno kobiecych, jak i tych tradycyjnie kojarzonych z męskością.
Być może dlatego „dziewczyński” trend, który wyłonił się z TikToka, stał się głosem młodych kobiet, które między lazy girl job a girl dinner próbują pogodzić aspiracje, presję społeczną i autentyczność. Czy „bycie tylko dziewczyną” to sposób na wyzwolenie od oczekiwań społecznych, czy może kolejna pułapka patriarchalnego świata, która „upupia” kobiety, wzmacniając stereotypy? Skoro „boys will be boys”, to „we are literally just girls”. Pytanie pozostaje otwarte: czy to dobrze, czy wręcz odwrotnie?
TAGI: #społeczeństwo #młodzidorośli #girlhood #girlmath #justagirl #kryzysdorosłości #kobieta
- INSUMMIT YOUTH & BEYOND 2025
- opublikowano: