Bardziej Baba Jaga, Pomysłowy Dobromir czy Rick& Morty? Jak popkultura wykręciła relacje Zetek i Alph z ich dziadkami i babciami i dlaczego to game changer dla marek.
Jacek Wasilewski, Narrative Impact, Agata Kostrzewa, Uniwersytet Warszawski

Treść dostępna dla członków PTBRiO

Czas miłego Dziadka z reklam Werther’s Original już minął. Po pierwsze dlatego, że wnuczki z pokolenia Alpha i Zet są w stanie szybko zamówić cukierki i nie potrzebują do tego dziadka. Po drugie dlatego, że dzisiejsi dziadkowie i Babcie zamiast pić herbatki i robić na drutach podbijają świat. A przynajmniej Grant Theft Aurto, jak 85-letnia Hilda Knott, która od 40 lat „gra w gry”. Ale dla Alph ich dziadkowie byli punkowcami i aktywistami. A Oskar Cyms nagrywa piosenkę o miłości do babci, która ma na Tiktoku 56K. Relacja pomiędzy najmłodszymi i najstarszymi w rodzinie jest bardzo ważna, mimo że wygląda już zupełnie inaczej.
Nasze wystąpienie – bazując głównie na sygnałach w semiosferze – pokaże kluczowe przesunięcia w znaczeniach tej relacji: jakie opowieści o zadziornych wnuczkach i odjechanych babciach/ dziadkach mamy w kulturze oraz jak marki pokazując takie relacje mogą upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

TAGI: #GenZ #GenAlpha #BabyBoomers #silvertsunami #family #commercial #insights #storytelling #culturaltrends

Przewijanie do góry