Treść dostępna dla członków PTBRiO
Chcielibyśmy opowiedzieć historię unikalnej technologii, dosyć złożonej, która odniosła spektakularny sukces (+63% wzrost ilości transakcji w Q1 2022 w stosunku do Q1 2021) a jej marka BLIK ma najsilniejsze Equity w kategorii płatności, silniejsze od ikonicznych międzynarodowych marek z tej kategorii. Ale po kolei. Czym jest BLIK? BLIK jest integralną częścią aplikacji bankowych, co z jednej strony wiąże się z bezpieczeństwem transakcji (nie wychodzą one poza ekosystem bankowy), a z drugiej trudnością zapewnienia użytkownikom identycznego dostępu do usługi w każdym z banków partnerskich. BLIK oferuje 5 funkcjonalności (e-commerce, peer2peer – przelew na telefon, wypłaty z bankomatów, KOD w POS i BLIK zbliżeniowy) – 1) stanowi to spore wyzwanie dla komunikacji zarówno na poziomie strategii jak i kreacji 2) każda z funkcjonalności BLIKa ma inne otoczenie konkurencyjne. Mimo tych wyzwań, udało się stworzyć bardzo silną budzącą emocje markę, której główne atrybuty funkcjonalne to prostota szybkość i zapewnienie maksymalnej wygody płatności, ale nigdy kosztem bezpieczeństwa. O emocjonalnych atrybutach i strategicznym pozycjonowaniu marki opowiemy podczas wystąpienia. Opowiemy także o wszystkich etapach rozwoju marki, od momentu narodzin (BLIK jest ewenementem, to wynik kooperacji konkurujących ze sobą na co dzień banków) do osiągnięcia dojrzałości (w momencie wprowadzenia płatności zbliżeniowych w 2021 jest już kompletnym systemem). O tym co sprawiło, że skoncentrował się na e-commerce (inicjalnie miał być płatnością w POS offline!). Opowiemy także o tym jak podchodzić do badań z głową na karku, tak żeby nie zabić innowacyjnych pomysłów, ale także mieć komfort do podejmowania odważnych decyzji. Opowiemy o wszystkich ważnych momentach i punktach zwrotnych, które przyczyniły się do sukcesu transakcyjnego polskiego fintechu jakim jest BLIK.
TAGI: #blik #paymentsystems #e-commerce #p2p #brandequity #contactless #disruption #fintech #mainstream
- INSUMMIT 2022
- opublikowano: