“Podaj dalej” czyli gospodarka międzypokoleniowej cyrkulacji – o dynamice decyzji zakupowych pomiędzy rodzicami a dziećmi.
Klaudyna Kamińska, Y&LOVERS, Iwona Wilmowska. MetrixLab (Toluna)

Treść dostępna dla członków PTBRiO

W post-linearnym świecie starsze pokolenia utraciły monopol na przekazywanie i kształtowanie nie tylko wiedzy, wartości i przekonań, ale też zachowań i wyborów konsumenckich. Wpływ dzieci i młodzieży na decyzje zakupowe gospodarstw domowych szacowane są od kilku lat w bilionach USD lub bardziej rodzimy miliardach złotych. Rodzice (i dziadkowie) coraz częściej sięgają po produkty i usługi pod wpływem młodszych członków rodziny. Zainspirowani przez dzieci trwale zmieniają nie tylko swoje nawyki i decyzje zakupowe, ale też postawy i preferencje wobec konkretnych marek. W naszym wystąpieniu nie tylko pokażemy siłę wpływu dzieci i młodzieży w poszczególnych branżach, ale też wyjaśnimy dynamikę międzypokoleniowych przepływów. Na przykładach konkretnych brandów oraz stojących za nimi wartości, pragnień i benefitów przeanalizujemy, co sprzyja oddolnemu, a co odgórnemu przekazowi w ramach rodziny. Na podstawie badań ilościowych i pogłębionych etnografii jakościowych z rodzicami dziećmi do 18-go roku życia, nastolatkami oraz młodymi dorosłymi (Z-ki), wyjaśnimy, co powoduje, że marka stoi siłą tradycyjnej sukcesji i jest “wynoszona” przez Z-ki z rodzinnych domów, a co daje brandowi potencjał wejścia do repertuaru Millennialsów i X-ów dziecięco-młodzieżową furtką. Tym samym otwierając ścieżkę planowania skutecznej międzygeneracyjnej strategii marki.

TAGI: #marki #decyzjezakupowe #influencing #sukcesja #cyrkularność #lovebrands #pasionpoints #nauczmame #purchasepower #międzypokoleniowe przepływy #gateawaygeneration #GenAlpha #GenZ #Millennial parents #X-parents #brandstrategy #touchpoints

Przewijanie do góry