Treść dostępna dla członków PTBRiO
Prawnicy rzadko spotykają się ze strategami i marketerami. Teraz jednak stoimy w przededniu zmian, o której prawnicy mówią „legislacyjne tsunami”, a praktycy komunikacji przyznają, że ich poziom wiedzy i przygotowania na nowy ekosystem komunikacji jest mierny. W prezentacji prawniczka spotka się z marketerką, by zmierzyć się z ryzykami greenwashingu. W krótkim wstępie przedstawimy najważniejsze zmiany prawne, które w Polsce zaczną obowiązywać najpóźniej pod koniec zimy 2026 r. Zasadnicza część prezentacji to ośmiopunktowa mapa drogowa punktów kontrolnych uniknięcia ryzyk greenwashingu w codziennej pracy marketera, pokazana na przykładzie case studies:
Na każdym etapie mapy drogowej pokażemy dobre i złe przykłady (wynikające z zaliczenia/niezaliczenia punktów kontrolnych). Pod koniec prelekcji przeprowadzimy zabawę „Sąd”, podczas której publiczność zdecyduje, czy przygotowany eko-przekaz ma w sobie ryzyka greenwashingu.
– Generowanie Pomysłu na Eko-Przekaz (zgodność z misją, wartościami i pozycjonowaniem marki)
– Badanie i Analiza Produktu (wewnętrzny audyt ekologiczny)
– Opracowanie Komunikatu (zrozumiały, precyzyjny, oparty na danych)
– Projektowanie Opakowania (wybór materiałów, oznaczenia)
– Weryfikacja Wewnętrzna (krótki wewnętrzny crash test komunikatu)
– Zewnętrzny Audyt i Certyfikacja (wykorzystanie odpowiednich certyfikatów zewnętrznych)
– Przygotowanie do Publikacji (ostateczny crash-test przed publikacją/launchem)
– Publikacja i Komunikacja (śledzenie reakcji grupy docelowej, przygotowanie zespołu do szybkiego reagowania)
TAGI: reklama, prawo, regulacje, komunikacja, innowacje, greenwashing, eko-korzyść, sustainability, ESG
- INSUMMIT 2024
- opublikowano: