Treść dostępna dla członków PTBRiO
„Czas lockdownu był tak ciężki, że szukaliśmy już wszędzie czegoś do oglądania.” (uczestniczka badania etnograficznego, lat 34, mieszkanka dużego miasta). Co nam zostaje po pandemii? W aspekcie rozrywki z pewnością abonamenty do płacenia. Część usług, z których widzowie zaczęli korzystać w czasie ostatnich dwóch lat może nie przetrwać powrotu do normalności. Ale to, co z pewnością pozostanie, to rozbudzony apetyt na wideohistorie oraz świadomość obfitości treści wideo i źródeł, z których można korzystać.
W sytuacji, w której o uwagę, czas i nierzadko pieniądze widzów walczą coraz to nowe platformy czy serwisy, pokażemy jak Polki i Polacy uporządkowali i skategoryzowali świat wideo, jak swobodnie nawigują po źródłach treści, ekranach, mediach i jakie potrzeby zaspokajają. Zaprezentujemy też, jakie są tego implikacje dla rynku reklamowego.
Chcemy holistycznie pokazać świat wideorozrywki łącząc różne perspektywy badawcze: dane behawioralne z pomiarów telemetrycznych, badania etnograficzne i badania ilościowe tak, aby nadać kontekst temu co, ile i jak oglądają widzowie w Polsce, przede wszystkim zaś odpowiedzieć na fundamentalne pytanie „dlaczego?”.
TAGI: #media #potrzeby #telewizja #streaming #nowe_media #strategie_wyboru
- INSUMMIT 2022
- opublikowano: