Szkolenie Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii

Badania cenowe w praktyce

Trenerzy:
  • Rafał Neska
    , WiseRabbit
  • Maria Otmar-Szymańska
    , Versuni
21
.11.2025
Marketerzy często ignorują znaczenie strategii cenowej, tymczasem jej optymalizacja (w tym wartości oferowanej konsumentom/klientom) ma dużo większe przełożenie na generowany zysk niż cięcia kosztów czy działania marketingowe zmierzające do zwiększenia sprzedaży. W ramach naszego szkolenia, w oparciu o przykłady odwołujące się zarówno do kategorii FMCG, dóbr trwałego użytku jak i usług, opowiemy o różnych technikach, których umiejętne stosowanie pozwolą uniknąć sytuacji, w której produkt jest sprzedawany po cenie nie odzwierciedlającej jego pełnej wartości.

Korzyści

  1. Zrozumienie biznesowego znaczenia ceny.
  2. Zrozumienie konsumencko-psychologicznych uwarunkowań strategii cenowej.
  3. Nabycie umiejętności doboru technik badawczych w zależności od celu i kontekstu biznesowego.
  4. Nabycie umiejętności interpretowania wyników badań cenowych i budowania rekomendacji biznesowych na ich podstawie.

Zakres

  1. Omówienie roli ceny na tle innych komponentów Marketing Mix.
  2. Omówienie kontekstu konsumencko-psychologicznego ceny (Ekonomia Behawioralna a cena).
  3. Przedstawienie, na przykładach, różnych technik badania ceny / wartości (PSM, DPA, Conjoint).
  4. Wspólne zaprojektowanie badania cenowego.
  5. Analiza i interpretacja przykładowych wyników badań cenowych, omówienie przykładów rekomendacji dot. strategii cenowej (case studies).

Dla kogo

Badacze rynku, osoby zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem, osoby odpowiedzialne za produkt i ceny.

Kluczowe pojęcia

Strategia cenowa, PSM (Price Sensitivity Meter), DPA (Direct Price Acceptance ), Conjoint, Value Based Pricing, Willingness to Pay (Skłonność do zapłaty)

Forma

Szkolenie będzie obejmowało zarówno część wykładową, jak i ćwiczenia praktyczne, w ramach których zadaniem uczestników będzie zaplanowanie procesu badawczego (case studies).

Stopień zaawansowania

Szkolenie wymaga podstawowej wiedzy z zakresu badań marketingowych.

21/11/2025
09:00 
- 16:30
PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
najlepsza cena:
999
do dnia: 31/10/25
regularna cena:
1199
ceny netto
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
Więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń Anna Chodkiewicz
Przewijanie do góry