Szkolenie Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii

Emocje w marketingu

Co to jest, jak je mierzyć i kiedy warto to robić?
Trenerzy:
  • Beata Pawłowska
    , Neuroidea
  • Jacek Kowalski
    , Neuroidea
26
.03.2026
Czy naszym życiem kierują emocje? Na pewno w dużym stopniu odpowiadają za nasze codzienne decyzje. Nasi klienci też się nimi kierują i często nieświadomie, nawet jeśli myślą, że są racjonalni, to jednak emocje są odpowiedzialne za ich procesy decyzyjne. Warto jest poznać emocje dokładniej i zadbać o emocjonalne relacje naszej marki z konsumentami. Jeżeli chcesz zagłębić się w świat zaskakujących reakcji emocjonalnych to zapraszamy na nasze szkolenie. Opowiemy o emocjach w sposób w jaki jeszcze nikt wam o nich nie opowiadał. Dowiecie się czym są emocje z perspektywy marketingu i jak je zmierzyć. Pokażemy wam jak mierzyć zaangażowanie emocjonalne, kiedy warto to robić i jak to robić, aby było podstawą praktycznych rekomendacji i pomogło podejmować słuszne decyzje marketingowe. Pokażemy wam, że pomiar emocji ma dużo szersze zastosowanie niż tylko analiza reklam telewizyjnych.

Korzyści

Uczestnicy szkolenia:

  • dowiedzą się, co to są emocje i zaangażowanie emocjonalne w kontekście marketingu
  • odkryją jak różne emocje wpływają na zaangażowanie w dany materiał
  • zobaczą różne aspekty zaangażowania, dowiedzą się jaki związek ma zaangażowanie z chęcią oglądania
  • nauczą się, jakie materiały warto badać pod względem emocji, co dają w praktyce
  • poza wiedzą teoretyczną będą mieli kontakt z rzeczywistymi danymi z pomiarów emocji, dzięki temu w praktyce nauczą się jak te dane interpretować oraz czerpać z nich praktyczną wiedzę
  • uzyskają wiedzę w jakie nietypowe zastosowanie może mieć pomiar emocji i co z tego wynika dla budowania strategii i komunikacji marketingowej

Zakres

  1. Co to jest zaangażowanie emocjonalne
  2. Jakie wartości może przyjmować zaangażowanie emocjonalne
    1. Kiedy jesteśmy zaangażowani pozytywnie
    2. Kiedy coś nas nudzi
    3. Kiedy zaangażowanie przybiera negatywne wartości i co to oznacza
  3. Jaki związek ma zaangażowanie emocjonalne z 6 podstawowymi emocjami
    1. Jak mierzyć emocje
    2. Jak interpretować reakcje emocjonalne
      1. Współwystępowanie emocji, a ich znaczenie
  4. Do czego można użyć pomiar zaangażowania emocjonalnego, aby uzyskać praktyczne rekomendacje i wskazówki do dalszych działań marketingowych
    1. emocjonalność marki
    2. emocjonalność w Internecie
    3. komunikacja marketingowa
    4. Nietypowe bodźce, które działają na emocje
    5. Czyje emocje poza respondentami możemy zbadać i kiedy jest to przydatne

Dla kogo

Szkolenie kierowane jest do pracowników działów marketingu którzy zamawiają badania i korzystają z ich wyników, agencji reklamowych tworzących strategię i materiały reklamowe, pracowników domów mediowych którzy są związania z badaniami w swojej organizacji lub chcą w jak najlepszy sposób interpretować wyniki badań z których korzystają.

Kluczowe pojęcia

zaangażowanie emocjonalne, emocje, automatyczny pomiar reakcji emocjonalnych, pomiary biometryczne, proces badawczy, rozumienie wyników badań, przekładanie wyników badań na praktyczne rekomendacje

Forma

Stacjonarne. Szkolenie będzie miało formę wykładu, z dużym udziałem prezentacji wyników badań.

Stopień zaawansowania

Osoby mające kontakt z badaniami marketingowymi projektujące i realizujące badania oraz zamawiające projekty badawcze. Również osoby z działów marketingowych i agencji reklamowych, które na co dzień korzystające z wyników badań i chcą poszerzyć wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania danych i rekomendacji, które na podstawie tych danych powstają.

26/03/2026
09:00 
- 16:30
PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
najlepsza cena:
999
do dnia: 05/03/26
regularna cena:
1199
ceny netto
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
Więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń Anna Chodkiewicz
Przewijanie do góry