Szkolenie Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii

Semiotyka w praktyce

Trenerzy:
  • Paulina Goch-Kenawy
    , Culture Tellers
10
.10.2025
Jeśli wiesz w jaki sposób ideologie wpływają na tworzenie innowacji w obszarze red ocean, czym są strategie kulturowe i jak je budować i jak przenosić znaczenia kulturowe w obszar customer i brand experience a także czym jest storytelling w przestrzeni sprzedażowej, to szkolenie nie jest dla Ciebie. A jeśli czujesz, że warto dowiedzieć się więcej - czytaj dalej. Marketing to część naszej rzeczywistości i właśnie dlatego, bez kultury jest ślepy. Świat się zmienia, bardziej niż kiedykolwiek w całym okresie funkcjonowania człowieka. Przyrastają informacje, których ilość i szczegółowość wprowadza często więcej dezorientacji niż zrozumienia, dlatego tak silnie widoczna jest na rynku globalnym tendencja do rozwoju projektowania i badań w zgodzie z nurtem Human Centered Process. To właśnie czynnik ludzki i kulturowy potrafi nadać sens zdefragmentowanemu morzu danych. Szkolenie przybliża zagadnienia związane z markami jako tworami kulturowymi. W trakcie szkolenia jego uczestnicy poznają podstawowe aspekty związane z brandingiem kulturowym oraz technikami analiz semiotycznych po to, by następnie wykorzystać tę wiedzę w procesie projektowania rozwiązań osadzających markę kulturowo. Szkolenie ma na celu usprawnienie procesu implementacji wiedzy wynikającej z badań kulturowych i semiotycznych do tworzenia rozwiązań marketingowych takich, jak projektowanie strategii, produktu, komunikacji czy innowacji. Szkolenie wypełnia lukę na rynku dotyczącą kształtowania wiedzy i kompetencji związanych z wykorzystaniem danych płynących z badań semiotycznych i kulturowych do kreowania przewagi rynkowej a nie tylko wiedzy rynkowej

Korzyści

  1. Poznanie zagadnień i narzędzi związanych z brandingiem kulturowym i wskazanie jakie miejsce zajmują w procesie metody analiz semiotycznych.
  2. Spojrzenie na budowanie doświadczeń konsumenckich przez pryzmat znaczeń kultury. Jak znaczenia ważne dla marki ożywić w przestrzeni i sprawić by stały się częścią doświadczeń konsumenta w przestrzeniach sprzedażowych?
  3. Wiedza na temat implementacji wiedzy semiotycznej w obszarze komercyjnym (case studies) – innowacje produktowe i usługowe.
  4. Zyskanie kompetencji do oceny działań marki z perspektywy kulturowej.
  5. Przejście przez proces tworzenia rozwiązań korzystających z wiedzy kulturowej i semiotycznej (praca warsztatowa z wykorzystaniem autorskiego narzędzia kart Inspiracji Kulturowych w 4 obszarach tematycznych: kobiecość/męskość/technologia/natura) oraz stworzenie prototypów.
  6. Poznanie elementów techniki design thinking w połączeniu z wiedzą kulturową.

Zakres

  1. Wprowadzenie do zagadnień związanych z brandingiem kulturowym.
  2. Rola kultury w budowaniu marki. Kultura to nasz system operacyjny.
  3. Semiotyka komercyjna – jak i po co?
  4. Czas innowacji a język kultury. Marki ikoniczne, wyróżnialne, ważne, to takie, które są jednocześnie kulturowymi innowatorami. Przekraczają dotychczasowe sposoby myślenia, konwencje obowiązujące w kategoriach. Zmieniają zasady gry rynkowej.
  5. Kulturowa mapa i jak z niej korzystać – warsztat oparty o autorskie narzędzie karty Kulturowych Inspiracji.

Dla kogo

Dla wszystkich osób zainteresowanych zarządzaniem marką, projektowaniem rozwiązań i strategii marek oraz tych, które szukają nowej wiedzy i perspektywy dla procesów projektowania komunikacji, produktów czy usług (brand managerów, strategów, specjalistów ds. komunikacji, designerów, badaczy).

Kluczowe pojęcia

semiotyka, branding kulturowy, design thinking, innowacje, kultura, zarządzanie marką, tworzenie produktu, tworzenie komunikacji, strategia, badania

Forma

Jedną trzecią czasu szkolenia przeznaczymy na przekazanie wiedzy na temat metodologii badawczej, którą jest semiotyka komercyjna oraz branding kulturowy. W efekcie nastąpi zbudowanie wspólnego języka wszystkich osób biorących udział w szkoleniu. Elementy teoretyczne zostaną objaśnione na podstawie case studies pochodzących z rynku lub popkultury. Pozostały czas zajmie praca warsztatowa, w trakcie której, w oparciu o karty Inspiracji Kulturowych, uczestnicy przejdą proces projektowania rozwiązań opartych na wiedzy kulturowej.

Stopień zaawansowania

Uczestnicy powinni mieć podstawową wiedzę z zakresu marketingu i zarządzania marką.

10/10/2025
09:00 
- 16:30
PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
najlepsza cena:
999
do dnia: 19/09/25
regularna cena:
1199
ceny netto
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
Więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń Anna Chodkiewicz
Przewijanie do góry