Szkolenie Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii

I Ty możesz zostać netnografem

Trenerzy:
  • Marek Tobota
    , Data Tribe
5
.09.2025
Powszechność mediów społecznościowych, spowodowała, że wartościowe insighty są dziś na wyciągnięcie ręki. Opinie, dyskusje, zdjęcia, wideo – to wszystko można analizować w dowolnym momencie i odkrywać aktualne trendy. Warto jednak pamiętać, że samo przewijanie Facebooka to jeszcze nie netnografia. Z drugiej strony mamy coraz więcej aplikacji, które pomagają zbierać i kategoryzować duże zasoby treści, ale monitoring internetu to co najwyżej początek netnograficznej drogi, którą przejdziemy razem podczas szkolenia.

Korzyści

  1. Przyswojenie założeń netnografii według Kozinetsa na tle innych podejść do badań na bazie analizy social media
  2. Praktyczne przykłady wykorzystania netnografii
  3. Poznanie narzędzi przydatnych w prowadzeniu badań netnograficznych
  4. Nauka planowania badania netnograficznego i łączenia analiz ilościowych z jakościowymi w pracy z danymi z social media
  5. Wcielenie się w netnografa
  6. Szkolenie, na którym będzie można w końcu z pełnym przyzwoleniem posiedzieć na socialu 🙂
  7. Godzina bezpłatnych konsultacji do wykorzystania w ciągu kwartału od zakończenia szkolenia.

Zakres

  1. Co zrobiłby Malinowski na TikToku, czyli o antropologicznych korzeniach metody netnograficznej
  2. Social media monitoring, listening, intelligence, a netnografia
  3. Co i po co można badać w internecie
    • strategia marki i komunikacji
    • CX
    • trendy konsumenckie i potencjał rynkowy
  4. Potencjał netnograficzny wybranych platform społecznościowych
  5. Narzędziownik netnografa z przykładami wybranych rozwiązań, w tym social media listening, search listening i audience analytics
  6. Cyfrowa zabawa terenowa i przetestowanie wiedzy w praktyce

Dla kogo

  • Marketerów poszukujących nowych źródeł wiedzy o rynku, trendach i konsumentach
  • Badaczy zainteresowanych nowymi technikami
  • Osób odpowiedzialnych za komunikację w social media

Kluczowe pojęcia

Netnografia, social media monitoring, social media listening, social media intelligence, search listening, pop-up communities, mikrokultury, trendy, fady, media społecznościowe.

Forma

Szkolenie stacjonarne, w którym teoria będzie połączona z praktyką.

Stopień zaawansowania

Szkolenie wymaga podstawowej wiedzy z zakresu marketingu oraz badań marketingowych.

05/09/2025
09:00 
- 16:30
09:00 
- 16:30
PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
najlepsza cena:
999
do dnia: 15/08/25
regularna cena:
1199
ceny netto
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
Więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń Anna Chodkiewicz
Przewijanie do góry