zamówienie
2-3 czerwca 2011 r.
Warszawa

program

Dzień 1

Sesja 1. Cyberprzestrzeń, prowadzi Janusz Sielicki, PTBRiO

9.30-9.45 Otwarcie konferencji.
Janusz Sielicki, PTBRiO

9.45-10.30 Cyberresearch – nowy wspaniały świat badań. Kolejna rewolucja w badaniach rynku. Andrzej Garapich, PBI, Jarosław Pawlak, IIBR

10.30-11.00 Google.pl jako narzędzie badawcze
Radosław Zaleski, Agora

11.00-11.30 Przerwa na kawę

11.30-12.00 Czy imperatyw nowego marketingu oznacza imperatyw nowych badań?
Rafał Brudziński, Diageo

12.00-12.30 Użytkownik projektuje portal.
Marcin Kalkhoff, o2

12.30-13.00 Deklaracje i obserwacje – proces wprowadzania strony głównej portalu.
Radosław Kucko, Interia

13.00-14.00 Lunch

Sesja 2. Cyberspołeczności, prowadzi Andrzej Garapich, PBI

14.00-14.30 Motywacje i osobowość osób korzystających z portali społecznościowych.
Paweł Wójcik, 4P Research Mix

14.30-15.00 Pomiar efektywności marketingu w social media.
Dominik Batorski i Jan Zając, Uniwersytet Warszawski i SmartNet Research&Solutions

15.00-15.30 Symulacja upodabniania się postaw w sieci relacji społecznych. Propozycja zastosowania
metody do badania zachowań konsumentów w mediach społecznych na przykładzie
facebook.com.
Błażej Żak, Politechnika Wrocławska, Anita Zbieg, Uniwersytet Wrocławski

15.30-16.00 Nowe wyzwania – panel dyskusyjny o badaniach social media.
prowadzi Andrzej Garapich, PBI

- czy serwisy społecznościowe stanowią jakąś odrębną rzeczywistość medialną,
  czy też nie ma potrzeby tego wyróżniać?
- jak mierzyć zatem potencjał marketingowy i reklamowy takich serwisów?
- czy pomiar powinien dawać możliwość porównania z innymi typami usług internetowych,
  czy też pomiary powinny się poruszać wyłącznie w świecie takich serwisów.
- czy w ramach samych serwisów pomiary powinno się dać porównywać?
   Jak w takim razie porównywać Facebooka i NK-ę z blogami, forami i innymi rodzajami aktywności
   społecznościowej.
- czy w ślad za sukcesem tego typu serwisów, podążą badania i badacze.
   Czy istnieje ryzyko, że świat badań przeniesie się do serwisów społecznościowych?

Dzień 2

Sesja 3. Cyberreklama, prowadzi Agnieszka Wiśniewska, Onet

9.30-10.00 CyberBadania CyberReklamy. Co powinno być skomplikowane, a co nie.
Maria Otmar-Sztejn, Onet

10.00-10.30 Nowe metody badania reklam TV/video z wykorzystaniem Internetu.
Krzysztof Krejtz, ORIAQ, Adam Polasz, Polska Telefonia Cyfrowa

10.30-11.00 Efekt Motyla.
Barbara Krug i Marek Sawejko, IIBR

11.00-11.30 Przerwa na kawę

11.30-12.00 Trzech ludzi – trzech graczy – trzy światy. O grach w marketingu.
Karolina Flaht i Agata Gutkowska, TNS Pentor

12.00-12.30 Natural Born Clickers.
Edyta Czarnota, Starcom

12.30-13.30 Lunch

Sesja 4. Cyberjakościówka, prowadzi Arkadiusz Wódkowski, PTBRiO

13.30-14.00 Nowy wymiar badań jakościowych ze specjalistami.
Rafał Treichel, Ipsos

14.00-14.30 Pałeczką czy widelcem? Jak i czym jeść badania Biulettin Board.
Sławomir Wilski i Katarzyna Gawlik, TNS Pentor

14.30-15.00 Lepiej? Gorzej? Czy po prostu inaczej? Panel dyskusyjny o badaniach jakościowych on-line.
prowadzi Arkadiusz Wódkowski, PTBRiO

Udział biorą: - Iza Rudak (TNS Pentor)
- Marek Sawejko (IIBRR)
- Małgorzata Wyczanska (Citi Handlowy)

Wady i zalety badań on-line
Czy na pewno badania on-line są dużo szybsze?
Czy na pewno brakuje nam kontaktu wzrokowego z badanymi?
Jak zapwenić interakcję badanych?
Co zmieniły/zmienią badania jakościowe on-line?
Czy w Polsce na badania on-line nie jest za wcześnie?

15.00-15.30 Przerwa na kawę

Sesja 5. Badania nie zawsze cyber, prowadzi Arkadiusz Wódkowski, PTBRiO

15.30-16.00 O zgodności deklaracji z zachowaniem.
Radosław Kita, Onet

16.00-16.30 CAWI, CAPI, CATI, PAPI… - Z czym do ludzi, czyli o doborze techniki zbierania danych
do problemu badawczego (porównanie przewag i słabości technik on-line w różnych
kontekstach badawczych).
Konrad Magdziarz, TNS OBOP

16.30-17.00 Nowy wspaniały świat badań – panel dyskusyjny o przyszłości badań.
prowadzi Janusz Sielicki, PTBRiO

Udział biorą:
Agnieszka Wiśniewska (Onet)
Edyta Czarnota (Starcom)
Paweł Wójcik (4P research mix)
Quo vadis, czyli dokąd zmierzają badania online?
Kiedy CAPI trafi do lamusa?
Czy można ufac badaniom online?