zamówienie
2-3 czerwca 2011 r.
Warszawa

program

Dzień 1

Sesja 1. Cyberprzestrzeń, prowadzi Janusz Sielicki, PTBRiO

9.30-9.45 Otwarcie konferencji.
Janusz Sielicki, PTBRiO

9.45-10.30 Cyberresearch – nowy wspaniały świat badań. Kolejna rewolucja w badaniach rynku. Andrzej Garapich, PBI, Jarosław Pawlak, IIBR

10.30-11.00 Google.pl jako narzędzie badawcze
Radosław Zaleski, Agora

11.00-11.30 Przerwa na kawę

11.30-12.00 Czy imperatyw nowego marketingu oznacza imperatyw nowych badań?
Rafał Brudziński, Diageo

12.00-12.30 Użytkownik projektuje portal.
Marcin Kalkhoff, o2

12.30-13.00 Deklaracje i obserwacje – proces wprowadzania strony głównej portalu.
Radosław Kucko, Interia

13.00-14.00 Lunch

Sesja 2. Cyberspołeczności, prowadzi Andrzej Garapich, PBI

14.00-14.30 Motywacje i osobowość osób korzystających z portali społecznościowych.
Paweł Wójcik, 4P Research Mix

14.30-15.00 Pomiar efektywności marketingu w social media.
Dominik Batorski i Jan Zając, Uniwersytet Warszawski i SmartNet Research&Solutions

15.00-15.30 Symulacja upodabniania się postaw w sieci relacji społecznych. Propozycja zastosowania
metody do badania zachowań konsumentów w mediach społecznych na przykładzie
facebook.com.
Błażej Żak, Politechnika Wrocławska, Anita Zbieg, Uniwersytet Wrocławski

15.30-16.00 Nowe wyzwania – panel dyskusyjny o badaniach social media.
prowadzi Andrzej Garapich, PBI

- czy serwisy społecznościowe stanowią jakąś odrębną rzeczywistość medialną,
  czy też nie ma potrzeby tego wyróżniać?
- jak mierzyć zatem potencjał marketingowy i reklamowy takich serwisów?
- czy pomiar powinien dawać możliwość porównania z innymi typami usług internetowych,
  czy też pomiary powinny się poruszać wyłącznie w świecie takich serwisów.
- czy w ramach samych serwisów pomiary powinno się dać porównywać?
   Jak w takim razie porównywać Facebooka i NK-ę z blogami, forami i innymi rodzajami aktywności
   społecznościowej.
- czy w ślad za sukcesem tego typu serwisów, podążą badania i badacze.
   Czy istnieje ryzyko, że świat badań przeniesie się do serwisów społecznościowych?

Dzień 2

Sesja 3. Cyberreklama, prowadzi Agnieszka Wiśniewska, Onet

9.30-10.00 CyberBadania CyberReklamy. Co powinno być skomplikowane, a co nie.
Maria Otmar-Sztejn, Onet

10.00-10.30 Nowe metody badania reklam TV/video z wykorzystaniem Internetu.
Krzysztof Krejtz, ORIAQ, Adam Polasz, Polska Telefonia Cyfrowa

10.30-11.00 Efekt Motyla.
Barbara Krug i Marek Sawejko, IIBR

11.00-11.30 Przerwa na kawę

11.30-12.00 Trzech ludzi – trzech graczy – trzy światy. O grach w marketingu.
Karolina Flaht i Agata Gutkowska, TNS Pentor

12.00-12.30 Natural Born Clickers.
Edyta Czarnota, Starcom

12.30-13.30 Lunch

Sesja 4. Cyberjakościówka, prowadzi Arkadiusz Wódkowski, PTBRiO

13.30-14.00 Nowy wymiar badań jakościowych ze specjalistami.
Rafał Treichel, Ipsos

14.00-14.30 Pałeczką czy widelcem? Jak i czym jeść badania Biulettin Board.
Sławomir Wilski i Katarzyna Gawlik, TNS Pentor

14.30-15.00 Lepiej? Gorzej? Czy po prostu inaczej? Panel dyskusyjny o badaniach jakościowych on-line.
prowadzi Arkadiusz Wódkowski, PTBRiO

Udział biorą: - Iza Rudak (TNS Pentor)
- Marek Sawejko (IIBRR)
- Małgorzata Wyczanska (Citi Handlowy)

Wady i zalety badań on-line
Czy na pewno badania on-line są dużo szybsze?
Czy na pewno brakuje nam kontaktu wzrokowego z badanymi?
Jak zapwenić interakcję badanych?
Co zmieniły/zmienią badania jakościowe on-line?
Czy w Polsce na badania on-line nie jest za wcześnie?

15.00-15.30 Przerwa na kawę

Sesja 5. Badania nie zawsze cyber, prowadzi Arkadiusz Wódkowski, PTBRiO

15.30-16.00 O zgodności deklaracji z zachowaniem.
Radosław Kita, Onet

16.00-16.30 CAWI, CAPI, CATI, PAPI… - Z czym do ludzi, czyli o doborze techniki zbierania danych
do problemu badawczego (porównanie przewag i słabości technik on-line w różnych
kontekstach badawczych).
Konrad Magdziarz, TNS OBOP

16.30-17.00 Nowy wspaniały świat badań – panel dyskusyjny o przyszłości badań.
prowadzi Janusz Sielicki, PTBRiO

Udział biorą:
Agnieszka Wiśniewska (Onet)
Edyta Czarnota (Starcom)
Paweł Wójcik (4P research mix)
Quo vadis, czyli dokąd zmierzają badania online?
Kiedy CAPI trafi do lamusa?
Czy można ufac badaniom online?

Paweł Wójcik
4P Research Mix

Doktor psychologii. Absolwent Wydziału Pedagogiki oraz Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w latach 1988-1998. W latach 1991-1995 kierownik projektu, a następnie dyrektor badań w agencji badawczej DEMOSKOP. Od stycznia 1996 do czerwca 2008 roku członek zarządu IQS and QUANT Group. Od września 2008 wiceprezes agencji badań marketingowych 4P Research Mix. 21 lat doświadczeń w badaniach konsumentów. Specjalizuje się w badaniach motywacji konsumentów, badaniach psychograficznych oraz badaniach segmentacyjnych. Członek ESOMAR (Europejska Organizacja Badań Rynku i Opinii) i PTBRiO (Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii).

Motywacje i osobowość osób korzystających z portali społecznościowych.

Ostatni rok w wielu branżach upłynął pod hasłem „portal społecznościowy”. Dla wielu klientów i agencji reklamowych portale tego typu stały się częściowym rozwiązaniem dla różnego rodzaju kłopotów związanych z docieraniem do konsumentów z produktem lub usługą. Niestety lub na szczęście nie wszyscy Polacy korzystają z portali społecznościowych. Około 2/3 Polaków w wieku powyżej 15 lat w ogóle nie korzysta z tej formy kontaktów społecznych. Aktywni użytkownicy portali to około 25% populacji, czyli 8 milionów konsumentów. Pomimo tego, że większość polskich konsumentów pozostaje poza zasięgiem portali społecznościowych, to jednak biorąc pod uwagę ich popularność ważnym wydaje się pytanie czy osoby korzystające z takich portali różnią się pod względem motywacji, osobowości i innych zmiennych od osób, które unikają aktywności w tego typu miejscach. Na podstawie wyników badania„Psychografia Polskiego Konsumenta 2010” zrealizowanego przez 4P Research Mix we wrześniu 2010 postaram się odpowiedzieć na pytanie jakie są różnice (poza demograficznymi) pomiędzy osobami aktywnie korzystającymi oraz niekorzystającymi z portali społecznościowych. Pytania te to, na przykład, czy osoby często korzystające z NK czy Facebooka mają większą potrzebę „aprobaty społecznej” (tzn. chcą być zauważani przez innych), a jeśli tak, to jaki może mieć to związek z ich zachowaniami konsumpcyjnymi. Ewentualne różnice pomiędzy tymi dwoma grupami osób mogą mieć wiele innych konsekwencji, poczynając od założeń strategii marketingowej, a na sposobie komunikacji i stosowanych strategiach perswazyjnych kończąc.