PROGRAM
Anna Kałużna, mBank
Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Łódzkim i marketingu internetowego w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Tischnera. Od ponad 10 lat związana z branżą badawczą. Doświadczenie zdobywała zarówno w agencjach badawczych jak i po stronie klienta. Obecnie w mBanku prowadzi mniej lub bardziej niestandardowe projekty badawcze. Specjalizuje się w badaniach środowiska internetu i nowych technologii.
Beata Pawłowska, Neuroidea
Absolwentka Szkoły Wyższej psychologii społecznej na kierunku Społeczna Psychologia Komunikacji i Informatyki. Głównym obszarem jej zainteresowań jest zachowanie konsumenta i jego spontaniczne reakcje emocjonalne na przekaz marketingowy.
Jest współwłaścicielem firmy badawczej Neuroidea. W pracy projektuje, rozwija, analizuje, opisuje oraz prezentuje wyniki badań. Specjalizuje się w projektach łączących pomiary biometryczne i deklaratywne.
Likability musi dotyczyć już nie tylko marki czy produktu ale również wszystkich miejsc, w których konsument styka się z marką. Dla nas kluczowym stykiem z Klientem jest strona internetowa oraz system transakcyjny, który towarzyszy naszym Klientom codziennie. Kontakt z finansami już nie tylko sprowadza się do obowiązkowego zarządzania zestawem liczb, ale powinien sprawiać przyjemność zarówno tym, którzy się na finansach znają, jak i młodszym użytkownikom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z finansami.
Badania, o których będziemy mówić, pokazały jak dostosować kontent towarzyszący tradycyjnym funkcjonalnościom finansowym do potrzeb zróżnicowanych grup naszych Klientów. Badanie pokazało jak przedstawić nowe funkcjonalności, aby sprawiały przyjemność w codziennym użytkowaniu. Informacje z badania pomogły zoptymalizować naszą stronę i system transakcyjny. Wprowadzając innowacyjne zmiany musieliśmy walczyć z naturalną obawą ludzi przed zmianą i używaniem nowych i nieznanych do tej pory rozwiązań. Dlatego właśnie tak ważne było poznanie ich emocji i spontanicznych zachowań podczas kontaktu z nową odsłoną naszego internetowego banku.
Dla marketingowców, pokażemy na realnym przykładzie, że w tej chwili intuicyjność i przejrzystość strony to must have. Jeśli chcesz się wyróżnić musisz zrobić coś ponad to. Jakie elementy my wykorzystaliśmy aby się wyróżnić w świecie Internetu dowiecie się podczas wystąpienia.
Dla badaczy, opowiemy jakie znaczenie ma pomiar emocji podczas badania usability oraz jak zmienia się badanie użyteczności gdy zastosujemy podejście ilościowe. Pokażemy też jak ważne jest niezależne spojrzenie badacza na pracę agencji interaktywnej.
Wystąpienie jest przygotowane na podstawie dwóch badań przeprowadzonych na przełomie 2013 i 2014 roku. Badania dotyczyły nowego serwisu transakcyjnego oraz nowej strony mBanku. Do udziału w badaniach zaprosiłyśmy ponad 160 osób. Poznaliśmy opinie, emocje i zachowanie zarówno klientów indywidualnych z przeciętnym dochodem jak i tych zarabiających ponad-przeciętną. W grupie osób znaleźli się też właściciele firm zarówno małych przedsiębiorstw jak i dużych korporacji. Pozwoliło nam to poznać odbiór nowej odsłony naszego Banku przez różnych typów Klientów dla których dedykowana jest strona i serwis transakcyjny.
Zastosowaliśmy nowoczesne pomiary, które pozwoliły nam przeanalizować różne aspekty odbioru strony i serwisu podczas naturalnych czynności wykonywanych na tego typu stronach. Wykorzystaliśmy pomiar rozkładu uwagi wzrokowej, pomiar ekspresji mimicznej a także nie zapomnieliśmy o tradycyjnych wywiadach.