PROGRAM

 9.00
border
Rejestracja, kawa powitalna
 9.30
border
Wstęp do post-cyfrowości – myśli na otwarcie. Mirosław Filiciak (SWPS), Michał Kociankowski (Synergion)
10.00
border
Zagrożenia i wyzwania w cyberprzestrzeni w świetle Doktryny cyberbezpieczeństwa RP
Krzysztof Liedel, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego
10.30
border
vincentPrognozy w mediach i rynku cyfrowym 2015
Vincent Blaney, European Brand Director – Media & Digital, Millward Brown(wystąpienie partnerskie w j. angielskim)
11.00
border
CyberExpo & kawa
 
border
sesja1
border
sesja2
11.30
border
1130l
border
1130p
11.50
border
1150l
border
1150p
12.10
border
1210l
border
1210p
12.30
border
1230l
border
1230p
12.50
border
1250l
border
1250p
13.10
border
CyberExpo & lunch
 
border
sesja3
border
sesja4
14.10
border
1410l
border
1410p
14.30
border
1430l
border
1430p
14.50
border
1450l
border
1450p

 

Obwód we wpływie, czyli mierzenie lidera opinii.


Sobieszek KrzysztofKrzysztof Sobieszek, ZenithOptimedia Group
Konsultant i strateg związany z branżą nowych mediów i e-marketingu. Członek zarządu IAB Polska w latach 2010-2013. Przez wiele lat pracował w dziale mediów interaktywnych w domu mediowym Mindshare, gdzie współtworzył strategie takich marek jak Ford, Volvo, Nike, Samsung, VW Bank, IBM, Lenovo. Odpowiadał również za  innowacje w mediach cyfrowych i komunikacji online. W latach 2009-2013 związany z Naszą Klasą, gdzie zarządzał obszarami marketingu oraz danych. Bezpośrednio odpowiadał za pracę zespołów: komunikacji marketingowej, hurtowni danych, wewnętrznych badań i analiz marketingowych oraz agencję badań rynkowych Research.NK działającą w ramach spółki. Obecnie Dyrektor Strategiczny w ZenithOptimedia Group, gdzie odpowiada za obszar planowania strategicznego i komunikację zintegrowaną (online i offline). Autor projektów badawczych, publikacji naukowych i branżowych. Prelegent licznych szkoleń i seminariów. Wykładowca tematyki związanej z mediami cyfrowymi i marketingiem relacyjnym na kursach Management, Akademia Strategicznego Przywództwa oraz Akademia Innowacji organizowanych przez ICAN Institute (Harvard Business Publishing). Zainteresowania badawcze skupia na wpływie rozwoju technologii na ludzi i biznes. Absolwent politologii i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim, niepoprawny optymista co do ukończenia doktoratu o  modelach rozprzestrzenienia informacji w nowych mediach.


Myśl przewodnia wystąpienia.

Od kilku lat widać rosnące zainteresowanie tematyką liderów opinii w branży reklamowej. Jest to w naturalny sposób związane z eksplozją popularności mediów społecznościowych. W rzeczywistości post-cyfrowej łatwo jest zapomnieć o tym, że tradycja badania liderów opinii ma już ponad 60 lat w ciągu których powstało wiele ugruntowanych metod i wskaźników. Internet dodaje nowe możliwości w tym zakresie jednak bardzo brakuje projektów, które patrzą na liderów opinii z szerszej perspektywy metodologicznej. Moim celem jest porównanie klasycznych skal używanych do badania liderów opinii z metodami analizy sieciowej  i zaprezentowanie szerszej konceptualizacji dla badania ważnego zagadnienia liderów opinii.

Zastosowanie wniosków w codziennej praktyce badawczej lub/i marketingowej.

Wykorzystanie tzw. influencerów staje się naturalnym elementem arsenału komunikacyjnego osób profesjonalnie zajmujących się marketingiem. Tym samym oczywistym dążeniem jest identyfikacja i pomiar liderów opinii. Szeroki wachlarz wskaźników i zgłębianie zależności między nimi, a także ujmowanie zjawiska szerzej, nie tylko w kontekście  mediów społecznościowych to zagadnienia niezwykle ważne w praktyce marketingowej. Jest tak zwłaszcza w kontekście niewielkiej liczby projektów ujmujących problem kompleksowo. Co więcej można spodziewać się, że waga zagadnienia będzie wzrastać w ciągu najbliższych kliku lat.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Od kliku lat pojawiają się narzędzia globalne i polskie, których zadaniem jest uporządkowane mierzenie „wpływu” wywieranego przez np. przez blogerów i osoby popularne w mediach społecznościowych. Większość tych projektów całkowicie lub w dużym stopniu abstrahuje do kilku tysięcy prac naukowych jakie powstały w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat na temat liderów opinii i mechanizmów wywierania przez nich wpływu. W większości przypadków można zaobserwować negowanie bazujące na stwierdzeniu, że świat cyfrowy rządzi się zupełnie innymi prawami. Tymczasem znacznie ciekawsze wydaje się pytanie na ile media cyfrowe zmieniają i modyfikują znane wcześniej i opisane modele oraz wskaźniki. Mój projekt badawczy ma na celu właśnie takie ujęcie poprzez połączenie na dość dużą skalę różnych metod pomiaru.

Opis projektu badawczego.

Badanie jest przeprowadzane w ramach grantu NCBiR realizowanego w ICM UW. Polega na badaniu dyfuzji innowacji w postaci gier społecznościach w serwisie NK.pl. Wykorzystywane są jednocześnie dwie grupy metod: analiza sieciowa przeprowadzana na zbiorze danych wszystkich aktywnych graczy na serwisie NK.pl oraz szerokim badaniu deklaratywnym, w którym wykorzystywane są różne skale liderów opinii. Badanie jest w trakcie realizacji. Planowany termin zakończenia to styczeń 2015.

Dodatkowe informacje na temat treści wystąpienia.

Wystąpienie będzie również zawierać krótki przegląd teorii i istniejących badań w zakresie liderów opinii

zwiń ^^

15.10
border
1510l
border
1510p
15.30
border
CyberExpo & kawa
16.30
border
Zakończenie