PROGRAM

 9.00
border
Rejestracja, kawa powitalna
 9.30
border
Wstęp do post-cyfrowości – myśli na otwarcie. Mirosław Filiciak (SWPS), Michał Kociankowski (Synergion)
10.00
border
Zagrożenia i wyzwania w cyberprzestrzeni w świetle Doktryny cyberbezpieczeństwa RP
Krzysztof Liedel, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego
10.30
border
vincentPrognozy w mediach i rynku cyfrowym 2015
Vincent Blaney, European Brand Director – Media & Digital, Millward Brown(wystąpienie partnerskie w j. angielskim)
11.00
border
CyberExpo & kawa
 
border
sesja1
border
sesja2
11.30
border
1130l
border
1130p

 

Cyfrowe getta czyli Wielki Brat w inteligentnym mieście.


Grabarczyk-Tokaj MagdalenaMagdalena Grabarczyk-Tokaj, Instytut Monitorowania Mediów
Magdalena Grabarczyk–Tokaj Socjolog cyfrowy i analityk mediów, kierownik ds. rozwoju badań w Instytucie Monitorowania Mediów. Zawodowo od ponad dekady zajmuje się analizami mediów na potrzeby działań wizerunkowych i promocyjnych, prowadziła projekty badawcze dla m.in. Coca-Cola, Kompanii Piwowarskiej, PKN Orlen, Bayer, Michelin.
Od kilku lat koncentruje się na edukacji związanej z pomiarem efektów działań komunikacyjnych oraz badaniami niereaktywnymi w internecie: prowadzi z tego zakresu szkolenia, zajęcia dla studentów i wykłady na konferencjach branżowych. Autorka publikacji i opracowań dotyczących konwergencji mediów i analiz social media. Absolwentka
Uniwersytetu Warszawskiego i SGH w Warszawie. Obecnie doktoryzuje się w zakresie prosumpcji sieciowej w SWPS w Warszawie.


Archanowicz-Kudelska KatarzynaKatarzyna Archanowicz - Kudelska,Trener biznesu
Katarzyna Archanowicz – Kudelska  Psycholog społeczny i ekonomiczny.  Zawodowo trener biznesu i jakościowy badacz rynku. Posiada dwunastoletnie doświadczenie pracy w badaniach rynku (GfK Polonia, 4PRM, CASE), w tym siedmioletnie managerskie. Prowadziła projekty badawcze dla m.in. Avon, Carrefour, Nike, Payback, Procter & Gamble, Tesco. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów, treningów, FGIs oraz paneli. Od 2012 realizuje własne projekty szkoleniowo – treningowe oraz  zajęcia dla studentów. Prelegentka  wieku konferencji naukowych i biznesowych, w tym 5 kongresów badawczych PTBRiO. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Trenerów Biznesu Intra, obecnie w trakcie studiów doktoranckich.


 


Myśl przewodnia wystąpienia.

Wystąpienie ma na celu przybliżyć słuchaczom wiedzę na temat smart cities i cyfrowych gett.
Potrzeby nowego -  informacyjnego społeczeństwa zaspokajają dziś nie tylko produkty i usługi, ale też całe miasta. Technologię wykorzystuje się do zarządzania miastem (smart governance) by poprawić jego konkurencyjność (smart economy), zoptymalizować transport (smart mobility), chronić zasoby naturalne (smart environment), czy poprawiać komfort życia mieszkańców (smart living i smart people).
Chcemy pokazać na czym polega tego rodzaju wymiana pomiędzy miastem a jego mieszkańcem i czy nosi ona znamiona współczesnej gettoizacji.

Zastosowanie wniosków w codziennej praktyce badawczej lub/i marketingowej.

Chcemy skłonić słuchaczy do refleksji na ile jesteśmy w stanie zrzec się swojej prywatności aby mieć dostęp do informacji (sieci Wi-Fi), poprawić swoje bezpieczeństwo (monitoring ulic i budynków) czy poprawić finanse (inteligentne liczniki)?
O ile bowiem sama koncepcja inteligentnego miasta wydaje się słuszna, o tyle zasady współpracy między dostawcami inteligentnych rozwiązań a obywatelami prowokują już do dyskusji.
Czy zyskując poczucie pewności co do prawidłowości i skuteczności zarządzania miejskim życiem, tracimy poczucie pewności co do mocy samostanowienia o sobie? A może, na własne życzenie, oddajemy swoją prywatność w zamian za ochronę czy usługi? Czy dajemy się zamykać dobrowolnie w niewidocznych – wygodnych i kompleksowo zorganizowanych gettach oddzielających posiadaczy smartfonów od „analogowych prymitywów”? Czy podając rękę wielkiemu bratu wiemy na co się decydujemy? Czy to tylko przyjazne smart city czy może już Matrix?  
Końcowa refleksja dotyczy też natury metodologicznej badań internetowych i w internecie: na ile penetracja internetu i kompetencje cyfrowe użytkowników sieci w Polsce ułatwiają / utrudniają proces prowadzenia badań w sieci.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Wystąpienie, opierając się na teorii współczesnych gett miejskich, zaproponowanej w 2007 przez Bohdana Jałowieckiego, podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czy tworzenie w mieście sieci darmowego Internetu oraz rozwiązań, opartych na zbieraniu wrażliwych danych, faktycznie nosi znamiona współczesnej gettoizacji.
Mamy tu bowiem do czynienia z sytuacją, którą można uznać za nietypowy przykład gry o sumie nie do końca zerowej – mieszkaniec smart city wyzbywa się luksusu prywatności, ale zyskuje szereg udogodnień w codziennym życiu.  Miasto zaś ponosi koszty pełnej transparentności swoich działań i prowadzenia dialogu z każdym indywidualnym mieszkańcem, ale w zamian dostaje partycypację mieszkańców - ich wkład w miejskie innowacje czy też pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów. Kto zatem zyskuje więcej?

Opis projektu badawczego.

Wystąpienie bazować będzie na różnorodnych źródłach wiedzy:
•    analiza danych zastanych (dostępne badania, raporty, artykuły, regulaminy) dotyczących tematyki, cyfryzacji miast i przestrzeni publicznych
•    wiedza ekspercka autorek
•    literatura naukowa

zwiń ^^

11.50
border
1150l
border
1150p
12.10
border
1210l
border
1210p
12.30
border
1230l
border
1230p
12.50
border
1250l
border
1250p
13.10
border
CyberExpo & lunch
 
border
sesja3
border
sesja4
14.10
border
1410l
border
1410p
14.30
border
1430l
border
1430p
14.50
border
1450l
border
1450p
15.10
border
1510l
border
1510p
15.30
border
CyberExpo & kawa
16.30
border
Zakończenie