PROGRAM
Jan Zając, Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii / Sotrender
Badacz, psycholog, przedsiębiorca. Współtwórca i prezes Sotrendera, który pomaga setkom marketerów z kilkunastu krajów w analizowaniu, raportowaniu i optymalizowaniu kampanii w social media. Adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent UW i SGH, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie i Uniwersytetu w Leuven. Autor kilkunastu publikacji naukowych na temat psychologii internetu i prowadzenia badań w sieci. Prowadzi szkolenia dla Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, wykłada na licznych studiach podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, zwiedził 40 krajów, w tym ponad połowę rowerem.
Firmy prowadzą coraz intensywniejsze i bardziej profesjonalne działania w mediach społecznościowych, dlatego też zmienia się sposób, w jaki patrzą na mierzenie ich rezultatów. Wyraźnie widać, jak sposób mierzenia i raportowania marketingu w social media zmienia się wraz z dojrzewaniem naszego rynku.
Także w Polsce nadszedł już czas na pomiar uwzględniający szersze spektrum wskaźników i dostosowany do celów marketingowych, niezależnie od platformy komunikacyjnej. W wystąpieniu znajdą się przykłady stosowanych obecnie modeli pomiaru kampanii w social media (w tym EEIA) oraz konkretnych wskaźników, a także refleksja nad tym, jak zmiany w platformach social media (np. spadający zasięg na Facebooku) wpływają na cele i sposób mierzenia działań marketingowych.
Propozycja sposobu pomiaru, który pozwoli sprawdzić, na ile obecne działania marki mają sens.
Jasny model, tłumaczący działania w mediach społecznościowych z punktu widzenia celów marketingowych i komunikacyjnych.
Propozycja modelu badania i oceny kampanii w social media dostosowanego do polskiego rynku AD 2015.
Przykłady konkretnych wskaźników odpowiadających danym celom marketingowym i komunikacyjnym dla różnych platform (Facebook, YouTube, Twitter, blogi, itd.)
Pomiar kilkuset kampanii i stałej komunikacji dla kilkudziesięciu tysięcy marek w kilkunastu krajach i na 3 wiodących platformach (Facebook, YouTube, Twitter) za pomocą własnego oprogramowania.
Wystąpienie de facto metodologiczne, ale z propozycjami dostosowanymi do stopnia rozwoju polskiego rynku social media marketingu w 2015.