PROGRAM
Rafał Piasecki, DDB Warszawa
Z wykształcenia antropolog kultury, z zawodu strateg starający się połączyć obydwa obszary wiedzy. Wykładowca SMR (strategia marki) i SAR (szkoła marketingu interaktywnego). Prywatnie wspinacz i biegacz górski nierozstający się ze smartfonem, a ostatnio również iPadem i pseudosmartwatchem. Główni klienci: Danone, Żywiec Zdrój, Polkomtel, Ferrero, Unilever, PKP, Poczta Polska, KPRM, PGE, PGNIG, Brown Forman, PZU, Tchibo, T-Mobile.
Piotr Bombol, DDB Warszawa
Z wykształcenia ekonomista, zdobywca nagrody Prezesa NBP za najlepszą pracę magisterską. Prywatnie miłośnik muzyki, od 2009 roku organizator imprez klubowych oraz festiwali muzycznych. W DDB Warszawa specjalizuje się w nowych mediach i technologiach, w dziale DDB Socials zajmuje się consultingiem z zakresu social & digital. Co tydzień prowadzi inspiracyjno-edukacyjne spotkania – Internetowe Piątki dla pracowników i klientów agencji. Główni klienci: XL Energy Drink, T-Mobile, PLL LOT, Allegro.
Ludzie od zawsze próbowali ułatwić sobie życie poprzez technologię. Koło zastąpiło nogi, sztućce zęby, a broń pazury. Edward Hall wprowadził już w latach 70-tych pojęcie ekstensji, jednak dopiero teraz zachodzi największa zmiana naszego zachowania poprzez zastępowanie i poszerzanie naszych naturalnych funkcji. Dzieje się to tak szybko, że często umyka nam jej znaczenie dla postrzegania świata przez konsumenta. Technologia stała się nieodłączną częścią naszego życia. Dużo uwagi poświęcono jej użyteczności, jednak dużo mniej wpływowi na nasze funkcjonowanie i widzenie świata. Cyborg Anthropology jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak my, jako konsumenci, zmieniliśmy się pod wpływem urządzeń, które jeszcze na początku XX wieku wydawały się wizją z filmów science fiction.
Zrozumienie zachowania i sposobu postrzegania nowoczesnego konsumenta jest ważne dla każdej marki, która chce być częścią życia swoich odbiorców. Technologia ma bezpośredni przełożenie na sposób odbierania i przetwarzania informacji z otoczenia, a także tworzy nowe, czasem jeszcze nieodkryte, punkty styku z odbiorcą. Wnioski z wystąpienia mogą zostać także zastosowane w praktyce badawczej jako nowe podejście do interpretacji obserwowanych zjawisk.
Cyborg Anthropology jest dziedziną niszową, a w Polsce jeszcze nie doczekała się szerszej dyskusji. Jako społeczeństwo w bardzo szybki sposób adaptujemy nowe style zachowań, jednak ich dostrzeżenie i zrozumienie przez nauki społeczne często pozostaje w tyle. W ramach wystąpienia opowiemy o zjawiskach obecnych w życiu każdego z nas, a często nie zauważanych lub nie branych pod uwagę w analizach marketerów, pozwoli nam to spojrzeć z innej strony na nasze codzienne praktyki i lepiej zrozumieć jak dzisiaj ludzie widzą świat.
Wystąpienie bazuje na badaniach jakościowych i etnograficznych przeprowadzanych w ramach prowadzonych w agencji projektów oraz na analizie zastanych źródeł i dodatkowych obserwacjach uczestniczących/quasi-uczestniczących i wywiadach.
W założeniu wystąpienie ma mieć charaktery użytkowy i stać się podstawą do nowej formy badań lub być uwzględnione w pracach nad strategią komunikacji dla marki