PROGRAM

 9.00
border
Rejestracja, kawa powitalna
 9.30
border
Wstęp do post-cyfrowości – myśli na otwarcie. Mirosław Filiciak (SWPS), Michał Kociankowski (Synergion)
10.00
border
Zagrożenia i wyzwania w cyberprzestrzeni w świetle Doktryny cyberbezpieczeństwa RP
Krzysztof Liedel, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego
10.30
border
vincentPrognozy w mediach i rynku cyfrowym 2015
Vincent Blaney, European Brand Director – Media & Digital, Millward Brown(wystąpienie partnerskie w j. angielskim)
11.00
border
CyberExpo & kawa
 
border
sesja1
border
sesja2
11.30
border
1130l
border
1130p
11.50
border
1150l
border
1150p
12.10
border
1210l
border
1210p
12.30
border
1230l
border
1230p
12.50
border
1250l
border
1250p
13.10
border
CyberExpo & lunch
 
border
sesja3
border
sesja4
14.10
border
1410l
border
1410p
14.30
border
1430l
border
1430p
14.50
border
1450l
border
1450p
15.10
border
1510l
border
1510p

 

Zarządzanie sobą: Quantified Self i nowe trendy w zakresie wearable technologies.


Przegalinska AleksandraAleksandra Przegalińska, Akademia Leona Koźmińskiego
Doktoryzowala się w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii UW, obecnie jest adiunktem w Center for Research on Organizations and Workplaces Akademii Leona Kozminskiego. Należy także do grupy badawczej New Research on Digital Societies. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. Interesuje się przede wszystkim kognitywistyką i fenomenologią, a także teoriami sztucznej inteligencji, które wynikają ze styku tych dwóch dziedzin. Chętnie rozmawia z botami i awatarami.


Myśl przewodnia wystąpienia.

Skupię się na ruchu Quantified Self i nowych trendach w zakresie wearable technologies, opartych na idei internetu rzeczy. Ruch Quantified Self testuje coraz bardziej precyzyjne urządzenia samopomiarowe, w tym takie, które implementują rozwiązania znane do tej pory przede wszystkim w neuronaukach, jak np. elektroencefalografia. Technologie, które Quantified Self wspiera, rozwija i testuje są coraz bliższe ludzkiemu ciału i umysłowi. Jakie konsekwencje społeczne będzie mieć coraz powszechniejszy trend do samo-pomiaru i zarządzania sobą, swoimi zwyczajami i aktywnościami? Google glass upada, ale czy inne  - równie interesujące a zaraze inwazyjne projekty z zakresu wearable technologies - mają szansę na powszechną społeczną akceptację?

Zastosowanie wniosków w codziennej praktyce badawczej lub/i marketingowej.

Badanie społeczności Quantified Self, a szerzej - całej społeczności, która korzysta z rozmaitych trackerów aktywności - daje duży wgląd w zainteresowania i opory ogromnego segmentu konsumentów. Pozwala także prognozować trendy w zakresie rozwoju wearable technologies.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Poza ogólnym opisem Qiantified Self skupię się na specyficznej formie trackerów, jakimi są headbands (trackery aktywnosci mózgu) - stosunkowo innowacyjne produkty, które dopiero zaczynają wkraczać na rynek.
Bazując na własnych badaniach etnograficznym opowiem także o spotkaniach ruchu Quantified Self, o aktualnych zainteresowaniach tej społeczności i jej celach na przyszłość.

Opis projektu badawczego.

Moje badanie skupione było na połączeniach rozwiązań gamifikacyjnych z neuronaukami w wearable technologies. Ruch Quantified Self testuje coraz bardziej precyzyjne urządzenia samopomiarowe, w tym takie, które implementują rozwiązania znane do tej pory przede wszystkim w neuronaukach, jak np. elektroencefalografia.
Melon, czyli opaska na głowę i aplikacja, której poświęcona będzie w większości moja prezentacja, stworzona została przy użyciu przenośnego encefalografu. Opaska analizuje aktywność naszego mózgu podczas określonych aktywności pod kątem naszej koncentracji, aplikacja zaś dostarcza informacji w tym zakresie w wersji uproszczonej i przyjaznej użytkownikowi. Następnie, aplikacja udziela porad, jak maksymalizować swój poziom skupienia na danej czynności (najczęściej chodzi o sport lub pracę intelektualną), a tym samym  stawać się bardziej produktywnym/-ą. Aby ćwiczyć swoje skupienie i stale podwyższać poziom koncentracji aplikacja stosuje także procedury gamifikacyjne – od układania wirtualnego origami za punkty, aż po odznaki za wysoki poziom koncentracji w czasie czynności priorytetowych (sam mechanizm je selekcjonuje na podstawie naszych przyzwyczajeń).
W przypadku Melona, a także wielu innych “technologi do noszenia” (wearable technologies), interesujące jest skrzyżowanie reżimu gamifikacyjnego i kwantyfikacyjnego z neuronaukowymi badaniami mózgu. Sprawdzałam także, jaka jest recepcja tego typ rozwiązań w społeczności Quantified Self i poza nią.

Dodatkowe informacje na temat treści wystąpienia.

Wystąpienie będzie oparte na aktualnych badaniach, które przeprowadzam w Nowym Jorku.

zwiń ^^

15.30
border
CyberExpo & kawa
16.30
border
Zakończenie